Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maydine

Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:36

Wat een nare titel zul je wel denken, maar het omschrijft wel precies de situatie...

Ik heb lang getwijfeld waar ik mijn topic en verhaal zou gaan plaatsen, aangezien het meerdere paardjes betreft en het een heel lang, verdrietig verhaal is.. Uiteindelijk toch gekozen voor Kraamstal in the picture aangezien de hoogdrachtige merrie toch wel de hoofdrol speelt en het lichtpuntje in dit verhaal is...

Om een heeeeeel lang en verdrietig verhaal enigzins kort te houden:
Gisteren werden we gebelt of we met spoed 4 pony's konden ophalen.. Waren van een oud mannetje wat al een half jaar in het verzorgingstehuis woont... Familie zou voor de pony's zorgen maar dat is dus niet gebeurt... Ze hebben 1 pony dood in de wei aangetroffen, 1 merrie met het veulen er half uit en nog 3 pony's die erbij liepen maar waar je zo gauw niks aan zag..
We hebben alle 5 de pony's gauw opgehaald en thuis in de stallen gezet om lekker bij te laten komen. Vanmorgen is de dierenarts langs geweest om alles te onderzoeken..

De merrie die is gevonden met haar veulen half eruit hangend (dood), hoe lang ze zo gelopen heeft is onbekend.. Helaas heeft deze merrie het niet gehaald, ze was helemaal kapot van binnen...We hebben haar moeten laten inslapen vanmiddag.. ;(

Een jaarling merrietje die eigenlijk niks meer kon, anders dan rondjes lopen in de stal en omvallen heeft het helaas ook niet gehaald, de DA constateerde hersenbeschadiging en ze zou niet meer herstellen.. haar hebben we helaas in moeten laten slapen.. Een hele verdrietige dag, ik ben ook helemaal kapot..

Dan nog een lichtpuntje, de drie die we wel hebben kunnen redden..
Moeder en zoon en nog een klein appaloosa merrietje. Ze zien er goed uit en zijn in redelijk goede conditie door de dierenarts bevonden vandaag buiten hun veeeeel te lange hoeven en een wormenbuikje om.. Ze staan nu lekker op stal na en wormenspuit en vitaminespuit en zijn gelijk goed bekapt.
Zoonlief is in goede conditie en heeft net als zijn moeder een wormenspuit en vitamine spuit gehad. Hij wordt dit jaar twee jaar oud en is ontzettend lief en nieuwsgierig. Helaas kan hij hier niet blijven aangezien we zelf al teveel hengsten hebben lopen die erg fel op hem reageren.. Voor hem gaan we dus opzoek naar een fijn nieuw huisje zodat ook hij een fijn leven krijgt waar hij zeker recht op heeft want het is echt een schat...

Moeder merrie is hoogdrachtig en verwacht binnen nu en twee weken haar veulentje volgens de dierenarts. Ze is drachtig van een panterbonte appaloosa hengst met twee blauwe ogen werd ons verteld... Afwachten dus.
Ze staat nu onder de camera in de kraamstal.

Hieronder wat foto's van vandaag.. In dit topic zal ik de voortgang van mama in spe met haar dikke buik blijven plaatsen aangezien het toch kraamstal in the picture blijft.. :)

Mama in spe vandaag:
Afbeelding

De hoeven zijn zoals je kan zien vreselijk lang...
Afbeelding

En scheef...
Afbeelding

Een hoefje bekapt, een hoefje nog niet bekapt, zoek de verschillen...
Afbeelding

Zoonlief nog niet bekapt.. (is ondertussen netjes bekapt maar is geen foto van)
Afbeelding

En dochterlief, had helaas een hersenbeschadiging en was al te ver heen.. we hebben haar helaas in moeten laten slapen vanmiddag.. ;(
Afbeelding

Foto's van het andere appaloosa jaarlingetje wat nog wel leeft en bij ons is heb ik nog niet gemaakt..

Al met al een heel verdrietig verhaal.. Maar we zijn blij dat we in ieder geval drie paardjes hebben kunnen helpen...
Mocht iemand een leuk huisje weten voor het 2 jarige hengstje, pb me gerust...

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:38

Och jee wat triest. Veel sterkte met de 'overlevenden' en succes!!!!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:40

Och wat sneu.. Vooral de laatste foto vind ik heel ingrijpend. Gelukkig voor het diertje dat ze nu niet meer hoeft te lijden. succes met de andere pony's, en het verdient alle lof dat jullie dit doen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:41

Gadver wat naar allemaal. Ga duimen voor de drie en geluk voor ze dat je op hun pad kwam. Heel veel succes en sterkte.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:43

tina....... :oo
wat een verhaal!
jeetje, wat moet je daar op zeggen.....ik hoop dat het met deze drie allemaal goed blijft gaan en dat mama een gezond veulen op de wereld zet!

ashley1

Och wat een triest verhaal, jemig. Kan me voorstellen dat je nu helemaal 'op' bent :(:)
Gelukkig hebben jullie toch nog 2 (eigenlijk hopelijk 3) lieverds hebben kunnen redden :j
Hopelijk vind je snel een fijn huisje voor het hengstje en gaat het met de mama-to-be en het veulentje straks helemaal goed :)

Ik houd je topic in de gaten! Top werk _/-\o_ +:)+

kekaro

agossie wat sneu !!
lekker van die familie...jeetje
wat goed dat deze het nu goed hebben, maar wat vreselijk sneu van de anderen...brok in mijn keel |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:44

Een triest verhaal met wat lichtpuntjes...goed dat je ze gered hebt. Ben benieuwd naar het veulentje.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:47

Ah, wat sneu ;( . Ik duim voor je dat ze er verder allemaal weer goed boven op komen!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:48

jeetje wat naar en wat fijn dat deze nog te redden zijn kunnen we meekijken met camera?

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:49

Wat een verhaal zeg! Gelukkig dat 3 van de 5 het nog wel gered hebben en de andere 2 nu in ieder geval niet meer lijden..
Ik ga dit verhaal wel volgen, ben benieuwd naar het veulentje en of alles goed verloopt..

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:49

Wat sneu...
Die hoeven :oo
Hopen dat het allemaal goed komt! :)

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:50

Fijn dat je ze zo goed hebt opgevangen!
Hoe sommige hun diertjes zo kunnen laten verrotten he...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:51

Jeetje wat een nare situatie. Ook die pony's hebben te leiden onder de crisis. Maar dat de familie van die man hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen om de pony's bijvoorbeeld te schenken, daar kan ik met de pet niet bij. Dat zou die man ook vast niet gewild hebben. Ik ga voor jullie duimen dat de andere pony's het wel redden :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:52

Jeej tina wat een sneu verhaal zeg!! succes en sterkte met de andere.. die gaan vast prachtige beestjes worden :)

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:53

Jakkie wat een naar gebeuren! Echt heel sneu dat het zo ver moest komen voor die pony's... Gelukkig heb je er nog een paar kunnen redden en weer een kans in het leven en op goede verzorging gegeven. Top van je!!

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:55

Jeetje wat een verhaal, heel erg voor die andere paarden.
Maar top dat je dit doet!

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:55

Wow wat een verhaal. Hopelijk komt het met de deze en de andere pony's wel goed!
En respect dat je die pony's opvangt, ik ga dit volgen!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:58

Wat goed van jou dat je de zorg op je hebt genomen!
Houd ons op de hoogte

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:58

Ik had gewild dat ik de zorg voor dat hengstje op me kon nemen, maar dat gaat m hier bij mijn veel te dominante merrie echt niet worden!
Prachtig dat jullie deze diertjes nog kunnen redden, verschrikkelijk dat de anderen het niet overleefd hebben. Toch ben ik blij dat jullie ze hebben laten inslapen, anders had het vast ook niet lang meer geduurd maar was het nog veel pijnlijker voor de dieren geweest!

Hoop dat er een vrolijk en vooral gezond veulentje ter wereld gezet wordt om alle ellende af te sluiten en een echte nieuwe start te maken!

Krijgt de vorige eigenaar of de familie van de beste man hier nog iets over te horen als ik vragen mag?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:59

wat een verhaal zeg echt super dat jullie de pony,s nu opvangen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:59

Wat een triest maar tegelijk ook weer goed verhaal. Jammer dat 2 van de 5 het niet gered hebben maar gelukkig de andere 3 wel.

Hengstje is wel een poepie trouwens :+: Kan 'm alleen niet gebruiken met mijn 2 dames erbij -O-

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:00

Tjee ik word er helemaal naar van, wat een verschikkelijk verhaal..
En die latste foto ;(

Gelukkig heb je de anderen kunnen redden en gaat het er voor hun alleen maar beter uitzien!
Super!

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:01

Wat een verhaal... Ik kan me voorstellen dat je kapot bent... :(:)
De diertjes die het overleefd hebben mogen zichzelf heel erg gelukkig prijzen dat ze nu bij jou terecht gekomen zijn! +:)+
Veel succes met waken en hopelijk krijgen we hier binnenkort toch een blij berichtje te lezen dat er een gezond veulentje geboren is!

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:02

Ik hoop dat het met de pony's die er nog zijn het goed komt!