Cascade x Rhydaman GEBOREN 22/03

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abba

Cascade x Rhydaman GEBOREN 22/03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:40

Tsja..... als je het voor de ene doet, moet je het ook voor de andere doen:

Wij verwachten van onze Cascade het laatste en vierde veulentje:
Afbeelding Cascade met Lotje

VECHTZICHT'S CASCADE X TWISTHOEVE'S (G) RHYDAMAN
Welsh sectie A x Welsh sectie A

Afbeelding "Giel"

Onze Cascade is in 2001 als 3-jarige bij ons komen wonen en was toen drachtig van haar eerste veulentje, ze is daarna een paar jaar niet gedekt omdat onze dochter en zoon er vaak op reden (recreatief) maar mijn dochter wilde héél graag een veulen.... dus gespaard en een hengst uitgekozen en daar kwam een heel mooi meisje van onze PK's Ceridwen Mabel. Een Kampioentje!

Weer een paar jaar leeg gebleven, crossen en buitenritten stonden hoger op het verlanglijstje van Cascade en de kinderen <3 maar ja, ondertussen HYWEL gespot en daar wilde we ook graag een veulen van dat werd Oostdijk's Ceri Charlotte, zij werd ook diverse malen Kampioen tijdens shows aan de hand.

Omdat Mabel ondertussen een heel mooi hengstveulen van Shore Brooks High Five had gekregen wilde we die combinatie ook eens met haar moeder proberen en daar kwam na een hele akelige dracht een prachtig hengstveulen van (3 weken te vroeg geboren!!) Oostdijk's Ceri Chachacha.

Omdat het met Chachacha allemaal mis gegaan was met het bekken (klemgelegen) en de benen (vastgerold in de stal) besloten in samenspraak met dierenarts om haar niet weer te dekken. Maar vorig voorjaar na een jaar lekker niets doen ging alles super (ze mag nooit meer gereden worden helaas) en de veearts zei dat we het best terug konden proberen om haar te dekken, zo gezegd zo gedaan, alles gaat gelukkig prima (we duimen en gaan vroeg waken..... en de veearts heeft beloofd er zeker bij te zijn zo gauw ze gaat kegelen). Natuurlijk hopen we nu ook op een merrieveulen, het laatste meisje van Cascade.

2002 Gwynn - v. Colne Hyperion - vos - hengst - nooit geshowd - verkocht
Afbeelding
2005 Mabel - v. Glyncoch Peter Pan - bruin - merrie - veel prijzen op shows gewonnen - stamboekmerrie - 1e premie - aangehouden
Afbeelding
2008 Lotje - v. Vechtzicht's Hywel - schimmel - merrie - veel prijzen op shows gewonnen - verkocht als drachtige driejarige
Afbeelding
2010 Chachacha - v. Shore Brooks High Five - palomino - hengst - nooit geshowd -verkocht - staat in de opfok

2012 Oostdijk's Ceri C........ - v. Twisthoeve's (G) Rhydaman
Laatst bijgewerkt door petraaken op 28-03-12 11:20, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:43

Owwww ben benieuwd of er een valkje uitrold!!! Ben weg van valken met veel wit,palomino's,donker bruintje zwartje vosje alles met veel wit en een brede bles <3 <3

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 17:16

Onze Mabel heeft vorig jaar van dezelfde hengst ook een veulen gekregen (is er dit jaar trouwens ook weer drachtig van maar pas voor half april). Onze Memory is idd een valk (zie foto) en ontzettend lief!

Afbeelding
Oostdijk's Ceridwen Memory (Twisthoeve's (G) Rhydaman x PK's Ceridwen Mabel)

Omdat we zo weg waren van onze Memory en Rhydaman zo goed qua bloedlijnen bij onze merries paste hebben we toen besloten alle A-meiden te dekken met hem, we dachten eigenlijk dat we Cascade niet meer drachtig zouden krijgen. Gelukkig wel en we hebben toen wel de keuze moeten maken om Charlotte te verkopen.

Dus we hopen dit jaar bij Cascade vooral dat alles goed gaat!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:03

Oei dat is dan wel een extra spannende dracht, ik duim mee dat alles nu voorspoedig gaat met Cascade.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:59

*-:) Heel spannend, ik heb ook met de veearts afgesproken dat als ze ook maar een 'kik' geeft hij komt kijken! Ik ga morgen dikke buiken foto's maken..... :))

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:16

Oe leuk, ik ga jullie volgen hoor! Ben van plan binnenkort ook maar eens een topic aan te maken.
En Memory blijft mijn favorietje, vind haar zooo leuk! Succes met de laatste weken, spannend.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 09:42

Diane_Basje schreef:
Oe leuk, ik ga jullie volgen hoor! Ben van plan binnenkort ook maar eens een topic aan te maken.
En Memory blijft mijn favorietje, vind haar zooo leuk! Succes met de laatste weken, spannend.

Doen hoor, ik ga jou ook volgen, ben erg benieuwd naar jou combinatie, ik vind je merrie namelijk erg mooi en hoop voor jou dat je ook een 'soort van Memory-tje' krijgt! _/-\o_

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 10:57

Nog even voor de PB-ers onder ons, dit is de reden waarom dit het laatste veulen van Cascade wordt:

Cascade was al 3 x eerder zonder enig probleem moeder geworden, maar bij het vierde veulen (gewoon ook van een Welsh A) is ze toen ze 8 maanden drachtig was, 's avonds laat klem komen te liggen op stal, hoe ze het voor elkaar kreeg 'Joost mag het weten' en heeft tot 's morgens toen ik ging voeren vastgelegen.

Ze staan bij mij aan huis en gaan alleen op stal bij slecht weer. Wat de reden ook is geweest, ze kon niet meer recht, D.A. gebeld en die constateerde dat ze naast een instabiel bekken ook heel veel last had van verzuring op haar spieren, ze kreeg ook erg veel last van haar benen, Toen heeft ze eerst een maand op stal gestaan in een heel dik pak stro, (meer gelegen, maar ja....) kreeg liggend voer en water, staan was fysiek bijna niet mogelijk, gelukkig geen last van kolieken of andere aandoeningen gekregen. We hebben toen ze enigzins kon staan en waggelen haar daarna zo veel mogelijk op de wei (alleen met haar dochter Mabel om de rust te bewaren) gezet en 's nachts op stal (tussenschot eruit dus extra veel plek), Mabel er naast in de andere stal.

Iedere dag hoopte we op beter (en het was écht zielig als je haar zag, ik heb zelfs met de D.A. overlegd of we het veulen er niet uit konden halen, zodat in ieder geval de merrie bij ons kon blijven, maar dat was geen optie, keizersnee ook niet.... dus ja afwachten, vitamine E + seleen en pijnstillers en heel veel verwennen!).

Afbeelding
Oostdijk's Ceri Chachacha - zomer 2010
Op 10 maanden en 1 week is toen ons prachtige hengstje Oostdijk's Ceri Chachacha geboren (en die zag er florisant uit, wel erg mager, een kleintje, heel dun in het haar, érg zachte hoefjes) maar gelukkig is het door mamma's supermelk een beer van een veulen geworden en de D.A. is er nog steeds van overtuigd dat het té vroege veulen haar gered heeft! Het had nl. niet geboren kunnen worden als hij volgroeid was geweest.

We hebben Cascade op rust gezet, lekker op de wei met de kudde, ze kan nooit meer bereden worden en ze heeft een jaar lang uit mogen buiken en onder controle van de D.A. gestaan. In overleg met hem is er vorig voorjaar besloten dat we toch nog een keer gingen proberen bij de hengst (ze kreeg een goede score voor haar bekken en benen) en ze was direct bij de eerste dekking drachtig. Dus nu wordt ze dit voorjaar voor de 5e keer mamma. We zien dat haar conditie naarmate ze wat zwaarder wordt niet écht super is en daarom wordt wel nu dus écht de laatste keer! Spannend! Vandaar dit Topic!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:43

abba schreef:
Diane_Basje schreef:

Doen hoor, ik ga jou ook volgen, ben erg benieuwd naar jou combinatie, ik vind je merrie namelijk erg mooi en hoop voor jou dat je ook een 'soort van Memory-tje' krijgt! _/-\o_

Leuk compliment, dank je *trots*
Heb je Rosa trouwens ook 'live' gezien toen ze bij Nico stond? Heeft ze samen met Charlotte gestaan of niet? Weet echt niet meer met wie ze toen het weitje deelde.

Wat een verhaal van Cascade, ik hoop dat haar laatste veulen een geweldig veulen wordt ,net als haar andere kinderen. Zal voor jullie een hele spannende tijd worden, sterkte ermee.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 11:46

Ja <3, ze stond er toen Charlotte er op bezoek was, ik vond het een mooie rastypische merrie, ze zou misschien ietsje groter mogen zijn, maar ja..... ik heb ook maar kleine Welshjes. Ik vind dat zelf erg mooi, maar sommige mensen zien liever de 'grotere' A-tjes.

rosslover

Re: Nog 9 weken te gaan ...... Cascade x Rhydaman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:51

hey, die hengst is ook ded vader van ross..
mooie merrie zeg!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 12:11

rosslover schreef:
hey, die hengst is ook ded vader van ross..
mooie merrie zeg!

Welke hengst? En wie is Ross...??

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:01

abba schreef:
Ja <3, ze stond er toen Charlotte er op bezoek was, ik vond het een mooie rastypische merrie, ze zou misschien ietsje groter mogen zijn, maar ja..... ik heb ook maar kleine Welshjes. Ik vind dat zelf erg mooi, maar sommige mensen zien liever de 'grotere' A-tjes.

Ja ze bleek op de keuring maar 1,16m te zijn, mijn ukkie. Voordeel is dat je niet bang hoeft te zijn dat je nakomelingen uit de maat groeien. Leuk dat je mijn pony in het echt hebt gezien, hoop jouw pony's ook nog een keer in het echt mee te maken. Ik kon helaas niet naar de youngstockshow komen, zaterdagen zijn erg moeilijk vrij te nemen bij mij, gelukkig is 11 februari wel gelukt en ga ik lekker een dagje naar de hengstenkeuring. Hopen dat ik daar wat mensen kan ontmoeten, de gezichten achter de boktnaam haha.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:26

Ach het laatste veulentje van Mellows oma, ik ben erg benieuwd! En idd erg spannend... Ik volg dit topic!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:33

Oeh ben heel benieuwd!!
Ga dit volgen, aangezien we een veulen van Rhydaman ook nog op ons verlanglijstje hebben staan!!
Mooie veulens heeft ze al gegeven zeg!!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 09:51

Leuk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd, ik zal vanavond nog wat foto's van pappa op dit topic plaatsen.

@ Balou_lover: Leuke merries (ik vind vooral de zwarte heel knap, de schimmel is nog een stuk jonger??)

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 14:34

UPDATE 2-2-2012:
Vandaag dikke buiken foto's gemaakt in ons zeer bevroren bakje..... :o De dames vinden het heerlijk om lekker naar buiten te gaan, maar wegens mijn 'snot'verkoudheid :brr: was het snel foto's..... snel naar binnen!

Hier de foto van Vechtzicht's Cascade (Crossway's Rodney x Vechtzicht's Crystal, ster) nog 8 weken te gaan.....
Afbeelding
Cascade lekker in het zonnetje, ze straalt.....

HIER ZIJN ALLE DB FOTO'S VAN ONZE MERRIES TE VINDEN

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 14:41

OOK ONZE CASCADE HOEFT NOG MAAR 8 WEKEN TE WACHTEN VOOR ZE EEN ''STUK" LICHTER GAAT ZIJN....

Happie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:43

Spannend! We duimen met je mee!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:13

Was leuk je vandaag even gesproken te hebben!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 20:40

Was erg leuk! Weet ik eindelijk het gezicht bij de naam, ik hou je op de hoogte en zodra er 'wat' aan de hand is, post ik het hier...., jij mij ook op de hoogte houden hé?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:15

Doe ik, heb op dit moment alleen een heeelllee bolle merrie, vroeg vandaag iemand of ze niet was vreemdgegaan met een kwpn'er hihi. En ze moet nog 2,5 maand...

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 21:55

Afbeelding Foto: Int. Welsh Pony & Cob Show Vrouwenpolder 2008 wachten tot je veulen de ring uitkomt.... braaf hé!

Vond vandaag toch eens tijd om mijn dekbewijs nog een goed na te kijken en de eerste dekdatum was 18 april 2011 dus..... nog 4 weken (en ik plak er één weekje tegenaan om zeker te zijn) en dan komt hier ons eerste 2012 veulentje!!! YES......!!! ZIT NU AL NAGELS TE BIJTEN! :j

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:56

UPDATE EN MORGEN FOTO'S VAN CASCADE D'R BUIKJE:

NOG 3 WEEKJES EN ÉÉN DAG....... :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:07

He dan lopen we gelijk op, Iris haar dekdatum is ook 18 April maar ik haal er een dag of 15 vanaf, die kleintjes komen vaak met 320 - 330 dagen. Spannend.
Ben benieuwd naar de buiken foto's :j