Dancing Queen x Cymro GEBOREN 28 MAART

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abba

Dancing Queen x Cymro GEBOREN 28 MAART

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:16

:j Ik begin ook maar eens een Kraamstal ITP Topic :j

UITGEREKEND ± 26 MAART 2012
Stougjeshoeve Dancing Queen x Cwrtycadno Cymro
Welsh sectie B x Welsh sectie B

AfbeeldingSTOUGJESHOEVE DANCING QUEEN

AfbeeldingCWRTYCADNO CYMRO

Onze Dancing Queen is voor de 10e keer drachtig, wij hebben 4 veulens van haar gekregen, dit wordt ons 5e veulen. We zijn echt heel benieuwd naar dit veulen, want we hopen, duimen enz. één op een supergezond veulen, maar vooral op een merrieveulen! Ik ben nl. helemaal weg van het Cymro bloed en vond het vorig jaar erg jammer dat het een jongetje was, dus...... duimen!!!!

Maar Dancing Queen is zeer veelzijdig, ze is niet alleen een hele lieve fokmerrie, maar ook nog eens een hele lieve kinderpony. Ze kan dus makkelijk 8 maanden niet gereden worden, je zadelt op en maakt een makkelijk buitenritje, geen probleem, ze is goed gereden en kan alles (nou ja.... bijna alles :D ) Geen kinderhand is haar teveel, ze is gewoon een TOPPER!

1e veulen liep bij haar toen we haar kochten:
Stougjeshoeve Duke Jive (v. Mintfield Aristocrat - 2006 - 1e premie - alleen geshowd als veulen) - bruin - hengst - nu in de sport

2e veulen zat al in de baarmoeder toen we haar kochten:
Oostdijk's Dancing Nimue (v. Mintfield Aristocrat - 2007 - 1e premie als veulen, jaarling en vierjarige) - vos - merrie - nu in de sport

3e veulen bij ons: Oostdijk's D.D. Royal Sam (v. Boston Bravehaert - 2008 - 1e premie als veulen) - vos - hengst - verkocht naar Frankrijk

4e veulen bij ons: Oostdijk's Dancing Delyth (v. Griashall Kiwi - 2009 - 1e premie, kampioen als veulen, kampioen als tweejarige) - valk - merrie
Afbeelding
Delyth wordt door ons aangehouden als toekomstige fokmerrie

(2010 - geen veulen, was niet gedekt ivm sport)

5e veulen bij ons: Oostdijk's Dancing Dylan (2011) - vos - hengst - verkocht als gezelschapspony
Afbeelding

6e veulen bij ons: Oostdijk's Dancing D ..... (2012)
Laatst bijgewerkt door petraaken op 28-03-12 11:00, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Otje96

Re: Nog 9 weken te gaan...... Dancing Queen x Cymro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:56

Ben heel benieuwd. Het vierde veulen is echt prachtig. Hopen dat deze net zo mooi wordt.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 08:15

:o Dank je, dat vinden wij ook! Als Kiwi terug in Nederland zou staan wist ik mijn keuze voor volgend jaar al, maar helaas, dan zou ik naar Wales moeten en dat vind ik dan toch nét iets te ver, dus.... op naar de Hengstenkeuring en hopen dat daar een mooie kandidaat te zien is.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 08:32

oew ik lees mee ! spannend

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:23

Spannend!!!
DQ wisselt hengsten en merries tot nu toe mooi af, dus het is weer tijd voor een merrie!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:58

<3 Ik hoop het zó! Zou super zijn! Ik zal morgen eens wat dikke buiken foto's van haar maken!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:23

Spannend! Ik volg ook!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 16:25

Ik heb nog eens even in de 'oude' doos gekeken, het weer leent zich niet echt voor dikke buiken foto's te maken dus....

1e veulen bij ons Stougjeshoeve Duke Jive (v. Mintfield Aristocrat) als veulen verkocht
Afbeelding
Op de Keuring in Sevenum 1e premie

2e veulen bij ons Oostdijk's Dancing Nimue (v. Mintfield Aristocrat) als jaarling verkocht, loopt nu in de sport.
Afbeelding
Hier op de Memorial Rudy Landuyt - bijna 1 jaar jong

3e veulen bij ons Oostdijk's D.D. Royal Sam (v. Boston Bravehaert) als vroege jaarling verkocht, loopt nu in Frankrijk bij Magic Mini's.
Afbeelding
Hier op de wei terwijl mamma op 'bezoek' is bij Griashall Kiwi

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 14:39

UPDATE 2-2-2012:
Ook hier zijn vandaag de dikke buiken foto's gemaakt in ons zeer bevroren bakje..... :o De dames vinden het heerlijk om lekker naar buiten te gaan, maar wegens mijn 'snot'verkoudheid :brr: was het snel foto's..... snel naar binnen!

<3 Hier de foto van Stougjeshoeve Dancing Queen (Hafodyresgob Buzby x Kortehoeve's Danielle, vrl. keur, pref.) ook deze dame heeft nog maar 8 weken te gaan..... pfff het gaat opschieten!

Afbeelding
Dancing, hopend op een lekker snoepje...

HIER ZIJN ALLE DB FOTO'S VAN ONZE MERRIES TE VINDEN

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 14:40

TSJA, DE TITEL STAAT ER AL, MAAR HET ZIJN NU NOG MAAR 8 WEKEN....

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:19

Donald Duck blijft een leukerd hé?

Succes met waken alvast!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 20:37

:D Hoi, bedankt! Donald Duck was idd een hele leuke! Die ging liever de sloot 'in' dan de wei uit .....!!! En toen waren het nog maar 7 weken!!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 22:02

Afbeelding Stougjeshoeve Dancing Queen tijdens een Bixieproefje.

Ook hier voor de zekerheid maar eens op de dekbon gekeken, omdat Dancing wel héél erg hard opschiet *morgen zal ik eens een uierfoto maken*

Maar ze moet nog écht minimaal 5 weken (22 maart). Ik vind haar wel wat 'hangeriger' en ze is een hele erg slijmbal momenteel (nog erger dan normaal) dus ik ga dit weekend de 'kraamstal' maar eens helemaal uitruimen en ontsmetten. Aangezien al haar veulens keurig op tijd waren, maak ik me nog niet te druk, nou ja...... :(:)

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:57

Pffww, nog maar 4 weken dus morgen nieuwe dikke buiken foto's...... SPANNEND!! :j

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:41

Donald Duck!!!! Dat was prachtig toen om mee te maken!!! Onze trailer stonk weken nadien er nog naar....
Maar nog even dus spannend hoor!!!!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 19:47

_/-\o_ Ja dat wacht écht lachen, hij was zoooooo schattig <3

Hij is nu verkocht naar Frankrijk en is heel braaf onder het zadel en ziet er heel mooi uit, leuk hoor!

Ook d'n deze is onvoorstelbaar dik, moet een week later dan Cascade, maar ik denk dat juist Dancing Queen me gaat verrassen. Die schiet zó hard op!

Ik hoop het, ik ben toe aan een veulentje :j

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:04

Hihi dan hoop ik voor je dat ze snel zal bevallen!!
Altijd leuk dat ze goed terecht komen daar doe je het dan toch ook voor.. Was geweldig toen! Hij dook zo de sloot in maar toen haha stinkennnnnnnnnnnn Volgens mij kwam toen pas zijn naam van die 2 DD
Delyth is echt mooiiiiiiiiiiiiiiiiii :~ Zijn jullie deze al aan het beleren???

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:46

Nee, ze gaat begin volgende maand eerst naar de hengst en komt pas terug als we zeker weten dat ze drachtig is.

Ze gaat daarna naar Sander om klaargemaakt te worden voor de Regionale Keuring en hopelijk Kootwijk.

Van het najaar misschien nog naar Rijsbergen en dan ..... o.h.z.!

Wordt er nu al een beetje blij van als ik op die dame kan gaan 'rijden'...

Afbeelding

zie je mij al zitten........ :j

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:54

Beide hele mooie merries. :j Ben heel benieuwd naar het veulentje! Bij welke hengst wordt Delyth gedekt dit jaar?

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:59

Dank je, ik ben er ook echt heel erg trots op.

Delyth gaat naar Boston Bonaparte Afbeelding
(Zeer succesvolle vader van diverse hele mooie pony's waaronder Cadlanvalley Landlord en Cadlanvalley Goldstar). Hij staat nu in NL maar best ver rijden voor mij, dus ik laat de merrie zeker 3 weken staan.

Hopelijk is ze in één keer drachtig en dan wordt het gokken (palomino x valk) ..... ben nu al benieuwd!

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:08

Boston Bonaparte ken ik wel. Dit jaar staat hij bij Stal Woldberg, toch? Daar kan inderdaad nog wel wat interessants van komen. :9

Is Delyth echt "alleen" valk? Ze lijkt ook wel zilverappel of zoiets...

In ieder geval zou ik zuinig op haar zijn, maar dat ben je denk ik al, ze heeft echt de x-factor. <3

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 13:20

Héél zuinig! Idd B.B. staat bij Kees Morren. Ben erg benieuwd naar die combo en hoop dit jaar van Dancing Queen op een veulen zoals vorig jaar (Oostdijk's Dancing Dylan, zie hieronder) maar dan liefst in het vrouwelijke want Crwrtycadno Cymro staat alweer terug in Wales! :-(

Afbeelding
volle broer van ons 2012 veulen - Oostdijk's Dancing Dylan, hier 2 maanden, voelt zijn eigen een hele pief!

Mag ook een schimmel zijn (pappa is tenslotte een schimmel, vindt ik ook prachtig!)

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:30

Ik help meeduimen! :-)

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 14:18

Vorige week gemaakt, foto van 'Madame' haar uier (let wel ze heeft vorig jaar ook een veulen gehad, dus ze heeft geen 'beginnersuier') Afbeelding

Afbeelding
Dancing Queen 7 maart 2012

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 14:22

_/-\o_ Kegels gespot..... nog even dus..... :j