Voor diegene die hem nog niet kennen : Fiddah Estrella is een cruzado, oftewel kruising van mijn friese merrie Jildou en de Lusitano hengst Quilo.
Eigenlijk is het zeker qua karakter een droomveulen. Zo ontzettend makkelijk, lief en dapper

Fiddah's eerste topics :
[KS-ITP] cruzado Fiddah (fries x lusitano)
[KS-ITP] fiddah (lusitano x fries) alweer 7 weken
van 1 dag oud naar 7 weken :

En nu is ie 4 maanden, en heeft als bijnaam ; pokonpaard

Ik vind hem inderdaad ook al aardig aan de maat worden, we hebben hem vanavond gemeten op 126cm
Ik zou hem wel ontzettend leuk vinden rond de 160, dus ik heb nu met hem afgesproken een groeistop in te lassen

Tinkerveulen-vriendje Pirate was 2 maanden ouder en is intussen afgespeend, dus Fiddah moest op zoek naar een andere ravot-vriend, en die heeft hij gevonden in Binkie.
Binkie is niet vies van een spelletje, en een van de weinigen die hem ook nog wel een op zijn plaats zet.
Enige nadeel is dat spelende paarden geen rekening houden met de stand van de zon en de fotograaf, dus helaas zijn de foto's niet van een superieure kwaliteit,
maar meet Binkie :

deze vind ik zelf zo leuk, duidelijk die reacties op elkaar

op de laatste foto zie je zo lekker duidelijk dat hij toch echt schimmel gaat worden in de toekomst (ohoh dat wordt poetsen)
Deze foto kon ik ook even niet laten

Binkie ziet er tussendoor ook nog de lol van in om 'grote' broer Lua een beetje op te juinen

(en die doet ook maar al te graag mee met het spelletje)

Vanaf morgen gaat Fiddah naar de kleuterklas.
We gaan hem om te beginnen 2 uurtjes bij zijn toekomstige kudde plaatsen, en dat zo langzaam uit te bouwen naar overdag in de kudde en 's nachts bij mama.
De merrie begint intussen ook aardig te vermageren, dus heeft het hard nodig om de kleine uitzuiger een paar uur per dag kwijt te zijn.
bedankt voor het kijken