Voor de mensen die haar niet kennen, Nayeli is een kruising KWPN en Haflinger, KWPN moeder(moeder is van Zeoliet) en Haflinger vader, de GGK hengst Stoeri.
Geboren 11-01-2010, dus ondertussen al 9 maanden oud!
Nayeli Odille is eind augustus op haar nieuwe huis aangekomen bij Jonika op stal Zwetsloot naar een problematische rit(auto's die dienst weigeren onderweg om haar op te halen

Gelukkig is ze uiteindelijk toch nog op een veilige manier thuis gekomen.
Ze was niets gewent, ze kende alleen een halster maar vastzetten, meelopen etc is allemaal nieuw voor Nayelio. Ondanks dat ging het laden en de rit uitstekend! Ze bleef keurig staan in de trailer. Tot dat ze eruit moets....
Ik heb een behoorlijke rodeo gehad want madame wou echt niet op de betonplaten staan

Uiteindelijk samen met de goede hulp van Jonika haar veilig in haar stal gekregen waar ze samen kwam te staan met een friese dame.
Ondertussen is de groep van 2 dames uitgegroeid tot een groep van 7 mooie dames.
Hier dan de foto's van haar eerste tijd bij Jonika, moet zeggen dat ze maar een paar hobby's heeft: Eten, spelen, de baas spelen en weer eten!
De 2e dag, samen met haar friese vriendin in de loopstal:

Even naar de kleine ruiter gluiren(uitendelijk is het de bedoeling dat deze kleine hummel ook op Nayeli zal gaan rijden):

Op de harde uitloop:

Gluren naar de nieuwe buren, nog niet wetende dat die ook bij hun in de stal zouden komen staan:

Een week later stonden er ineens heel veel!(de groep is compleet), met zijn alle doen wat je lekker vind, eten!

Met de ton spelen die toevallig in de paddock lag:

Beetje spelen met de paarden, nayeli is redelijk de baas over "haar" kudde, ben benieuwd hoelang ze dit zal blijven.... (ze kan dus vanuit spel ineens weer de "baas" worden en erg lelijk kijken

Tijdens het spelen moet je ook een beetje je rugspieren trainen, lesje rollkur:

Om daarna weer in wedstrijdmodus te gaan:

Nog even kijken of mijn kleine baas misschien zin heeft in een spelletje:

En toch blijft die fries waar ze eerst alleen mee heeft gestaan wel haar grote vriendin:(ik zie het bv ook met de 2 vosjes die er staan, die zijn vanaf het moment dat ze kwamen niet van elkaars zijde geweken, ook eerst samen gestaan om te wennen)

Dag, tot de volgende keer:

Kan je nog steeds niet genoeg van mij krijgen? Kijk dan eens in de baas haar profiel staan nog veel meer foto's in!