Na een dracht van 325 dagen is Faiza op 23 juni op de wereld gekomen! (uitgerekende datum 3 juli). 'Faiza' is een Afrikaanse naam en staat voor 'overwinning'. Heel toepasselijk lijkt mij op dit moment!

Tussen 4 en 6 uur 's nachts is dit merrieveulentje van Maestro geboren.
Moeder en dochter maken het uitstekend!
Volumia had even moeite met de nageboorte, maar is uiteindelijk door de DA afgepelt.
Even de voorhistorie. We hebben gewaakt met een bewakingscamera.
19 juni, 22.00: Blijft continue naast Sil (onze ruin) staan in het weiland, beetje heen en weer lopen, weinig eten, verder niks aan de hand. Toch maar naar binnen gehaald om 22.30.
20 juni, 21.00: Loopt heen en weer in de wei, uier vult zich iets meer, niet kegelen, maar wat onrustig in de wei, voor de zekerheid 's nachts maar naar binnen gehaald.
21 juni, 22.30: Blijft maar heen en weer lopen in het weiland, 's nachts naar binnen... zou het vannacht gebeuren? Ik heb met één oog open geslapen, maar er gebeurde maar niks. Ze lag lief te slapen in de hoek, waar ze eigenlijk altijd ligt.
22 juni, 23.50: Even checken of ze al is begonnen met kegelen. Helemaal niks. Buik ook nog niet ingevallen, ook niet onrustig.
Om 01.45 voor het laatst op de camera gekeken. Ze lag rustig te slapen. Buik nog even rond. Geluid toch maar aan gezet, je weet het nooit.
06.00 schrok ik wakker. Geen idee waarom. Ik moest 3 x in mijn ogen wrijven! What the...??? Er staat een veulen naast. Op zich had ik niet in mijn ogen hoeven wrijven, want haar bles gaf redelijk veel licht

Ongelofelijk, ze heeft me behoorlijk in de maling genomen, maar goed, desalniettemin een prachtig gezond veulen wat goed op de wereld is gekomen met een ongelofelijk zorgzame moeder!

Hieronder wat foto's van dag 1.

Kennismaking met Sil, die haar overigens maar vreemd vind. Faiza wilde drinken bij Sil.... maar dat gaat niet heh?

Wat een plaatje he?

Ze is enigszins eigenwijs, haar moeder loopt achter haar aan en niet andersom...

Maar al met al is het toch gewoon een heel onschuldig, lief, klein schatje?

Bedankt voor het kijken! Een bericht is altijd leuk!