Star bijna 2 maandjes oud (zilverbruine gangenpaard merrie)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Star bijna 2 maandjes oud (zilverbruine gangenpaard merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 23:43

Op een klein weekje na is het dametje alweer 2 maandjes oud. Haar staartje was al blond, maar ook de blonde kleur van de manen komt nu door.
Ze is zilverappelbruin oftewel silver bay en wordt een stevige coole meid. Vader draagt geen vosgen (DNA test) dus ze is echt geen vos ;)

Hier even de voorgaande topics voor de liefhebbers.
[KS-ITP] A Star Is Born (zilverappelbruin merrie veulen)
[KS-ITP] Star alweer 12 dagen oud
[KS-ITP] Star ruim 1 maand oud 62,5% rocky mountain horse

Vandaag trof ik dit aan. Grauwe lucht en paarden die blij waren met de temperatuur.
Star staat te buurten bij ome Vival.
Afbeelding

En wie komt er dan direct op je af.
Afbeelding

Ze groeit en ze groeit en heel voorzichtig zie je op sommige plaatsen de veulenvacht verdwijnen.
Het kleurtje op hoofd en lijf blijft een beetje gelijk. Net iets bruiner als vos komt er onder vandaan.
De manen beginnen nu blond met donkergrijs uit te groeien beetje peper en zout.

Afbeelding

Kijk vrouwtje ik verhaar
Afbeelding

Afbeelding

Witte haren komen door in de manen.
Afbeelding

Het is een ontzettend (eigen)wijs dametje en nu al heel sociaal naar mens en dier.

Wat ga je daar dan mee doen vrouwtje?
Afbeelding

Wordt wel een erg moeilijke om te laten gaan, want ze wordt wel erg leuk en vermoedelijk qua gangenaanleg ook certificeerbaar als kentucky mountain saddle horse later onder het zadel. Verleidelijk...hahaha.

Groetjes
Nienke

Desty

Re: Star bijna 2 maandjes oud (zilverbruine gangenpaard merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:45

leuk he rocky's <3
mooierd!

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:48

Mooi dame hoor!

Aan je achtergrond te zien woon je ergens bij mij in de buurt ;) (Spaarndam)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:54

Vind het een aansprekend veulen. Lief, uitdrukkingsvol koppie zit erop. :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 00:21

EveliNero schreef:
Mooi dame hoor!

Aan je achtergrond te zien woon je ergens bij mij in de buurt ;) (Spaarndam)

Andere kant van het water zitten we tegenwoordig (Assendelft), even met de pont dus :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 00:22

JoSav schreef:

Thanks.
Ik zie de hele dag van die denkwolkjes met teksten boven dat koppie. Je ziet haar denken...en snode plannen maken.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:30

leuk meisje om te zien, ze lijkt idd nu wel vos, mooi, snap dat ze dat niet is hoor.
Ja leuk is dat he, die denkwolkjes zien, ff denken wat ik nu weer kan gaan uitvreten haha.
voorlopig mag je nog lekker van dr genieten :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:16

Ze wordt steeds leuker :+: Prachtig dametje en mooi hoofdje zit erop :9 Hebben Sterre en Brego goed gedaan haha.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:47

Zo heej, je zou zweren dat dat een vos is. Ik dacht dat de manen en staart bij een zilverbruine helemaal zilverwit zouden zijn aangezien een bruine zwarte manen en staart heeft. (en het zwart verkleurd door het zilver). Hoe verklaar je dan dat die kleur manen dezelfde kleur hebben als de vacht? Gewoon interesse hoor.
Ik zit met een soortgelijk vraagstuk bij mijn paardje. Die is als vos opgegeven maar is een klein kansje dat ze ook zilverbruin is (vader is zilver) of zilver draagt (wat je niet ziet op een vos).
Maar omdat ze een kleurtje in de staart had die hetzelfde is als de vachtkleur dacht ik dat het bijna zeker was dat ze vos is en geen bruin ookal komen er duidelijk ook veel zilvergrijze haren uit de staart. Zie:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJJOP8I8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WLWKGM7E.jpg

Ik heb haar overigens op kleur laten testen en wacht nog op die uitslag.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 12:00

Manda schreef:
Zo heej, je zou zweren dat dat een vos is. Ik dacht dat de manen en staart bij een zilverbruine helemaal zilverwit zouden zijn aangezien een bruine zwarte manen en staart heeft. (en het zwart verkleurd door het zilver). Hoe verklaar je dan dat die kleur manen dezelfde kleur hebben als de vacht? Gewoon interesse hoor.
Ik zit met een soortgelijk vraagstuk bij mijn paardje. Die is als vos opgegeven maar is een klein kansje dat ze ook zilverbruin is (vader is zilver) of zilver draagt (wat je niet ziet op een vos).
Maar omdat ze een kleurtje in de staart had die hetzelfde is als de vachtkleur dacht ik dat het bijna zeker was dat ze vos is en geen bruin ookal komen er duidelijk ook veel zilvergrijze haren uit de staart. Zie:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJJOP8I8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WLWKGM7E.jpg

Ik heb haar overigens op kleur laten testen en wacht nog op die uitslag.

Wat duurt jouw uitslag lang naar welk lab heb je de haren opgestuurd?

Ik vond het zelf ook vrij apart dat haar manen gewoon echt vos kleur waren tot nu toe. Staartje is wel echt blond met een strengetje voskleurig eroverheen. Als Brego genetisch niet homozygoot zwart zou zijn dan zou ik door die manen erg getwijfeld hebben.
Maar er zit veel verschil in hoe blond zilverappels worden en vooral bij de bruine.

Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar de uitslag van jouw kleine meisje.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:25

CrazyCat schreef:
JoSav schreef:

Thanks.
Ik zie de hele dag van die denkwolkjes met teksten boven dat koppie. Je ziet haar denken...en snode plannen maken.

Helemaal mijn type! Ik hou wel van paardjes met denkwolkjes. :))

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 12:46

Ja ik hou er ook erg van. Ze heeft net als mams ook van die bewegelijke oortjes waaraan elke emotie af te lezen is.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:54

Zilver bruine kent vele variaties. Ik heb dit jaar en vorig jaar een vrij donker zilver bruin veulen gehad:

2010:
Afbeelding

2009:
Afbeelding

2008 een lichte :P
Afbeelding

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:55

wat een dotje.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:49

Crazycat ik heb de kleurentest via het nmprs laten doen. Maar het ligt lang in de wacht omdat mijn paardje eerst in Belgie geregistreerd moet worden en daarna bij het nmprs, daarna gaan ze pas testen. Ik had het ook via een ander kunnen doen maar het nmprs had net zo´n mooi aanbieding en mijn paardje zou daar uiteindelijk ook komen dus heb het zo gedaan. Ik zal donderdag eens bellen of ze het nu wel naar het lab hebben opgestuurd.

Ik ben erg benieuwd. Als ik de jouwe zie zit er bijna een redelijk kansje dat de mijne toch een bruine is. Wat denk je ervan als je die staart ziet?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 23:03

Manda schreef:
Crazycat ik heb de kleurentest via het nmprs laten doen. Maar het ligt lang in de wacht omdat mijn paardje eerst in Belgie geregistreerd moet worden en daarna bij het nmprs, daarna gaan ze pas testen. Ik had het ook via een ander kunnen doen maar het nmprs had net zo´n mooi aanbieding en mijn paardje zou daar uiteindelijk ook komen dus heb het zo gedaan. Ik zal donderdag eens bellen of ze het nu wel naar het lab hebben opgestuurd.

Ik ben erg benieuwd. Als ik de jouwe zie zit er bijna een redelijk kansje dat de mijne toch een bruine is. Wat denk je ervan als je die staart ziet?

Ik laat testen via UC Davis in de US. Snel, goed en betaalbaar.
http://www.vgl.ucdavis.edu/services/index.php
(ik heb namelijk ook 6 abessijnen (katten) die genetisch worden getest op kleur en erfelijke afwijkingen en dat doen we ook daar)

Ik blijf haar heel lastig vinden qua kleur. Te rood voor een bay en geen zwarte haren in de staart. Zilverappel vind ik haar weer wat donker voor en lastig te beoordelen met een bont paard met geheel witte manen. Maar vosbont vind ik haar weer wat donker voor.
Je hebtecht een verassings pakketje gekregen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:47

Ja he, ben ook erg benieuwd! Binnen een paar maanden zal het wel eindelijk bekend zijn ;)