Na een dracht van 333 dagen. Mams Roquera had al een week van te voren flinke weeën waarbij ze helemaal gestrekt ging liggen op haar zij en zelfs zachtjes naar haar buik hinnikte. Haar banden waren al weken slap en haar uier al anderhalve week vol. Op zondagavond 1ste pinsterdag ging ze kegelen en op 2e pinksterdag is Don Diëgo geboren na een hele vlotte bevalling. Roquera hinnikte zachtjes en nadat ze hem helemaal afgelikt had pakte ze hem voorzichtig bij zijn maantopje vast en tilde hem een stukje op; ze vond het genoeg hij moest maar eens gaan staan. Zo heeft ze zachtjes de hele manenkam en vervolgens het velletje op zijn rug vastgepakt en opgetild. Toen Don Diëgo gewoon bleef liggen was het tijd voor hardere maatregelen en heeft ze hem zachtjes in zijn benen gebeten en omhoog getrokken. Toen begon het gestuntel, Diëgo wist niet waar hij zijn lange stelten moest laten, maar uiteindelijk stond hij. Hij maakte meteen zuiggeluidjes en ging op zoek naar de melkbar. Die was zo gevonden en meteen kwam de nageboorte er af bij Roquera. Ook poepte Diëgo meteen. Dus alles is verlopen volgens het boekje. Geniet mee van dit o zo gewenste veulen, dat ook nog eens de gewenste aftekeningen en kleur heeft. En ja, ik wilde héél erg graag een hengst

Wat een stelten!

Ja, daar moet je zijn!

Pas 7 uurtjes oud, al een beetje uit de kreukels en lekker naar buiten!

Heerlijk smoeltje

Pff, wat word je daar moe van.

3 dagen oud.

Hellup!! Mamma wat doe je nou!

Nu weet ik hoe ik foto's moet plaatsen, dus ik zal wat vaker foto's plaatsen van deze doerak!