Op 7 mei 2009 om half 4 in de ochtend kwam deze mooie dame ter wereld. De bevalling ging heel soepel (al was ze 3,5 weken over de uitgerekende datum en ik moe van het waken

Valiente is een kruising BWP (moeder) met een PRE-hengst.
Een half jaar hebben we ons afgevraagd of ze zwart/bruin zou blijven of toch een schimmeltje zou worden. Het laatste is waar. Valie is bezig mooie witte haren te creeeren.
Wat kan je blij zijn met zo'n klein dier. Ze heeft eerst 5 maanden bij moeders en de rest van de kudde gelopen. Porva (moeder) had veel last van koliek en na de zoveelste keer hebben we besloten om haar eerder af te spenen i.o.m. de DA. Ik had een goede plek voor de opfok gevonden en daar is ze begin oktober heen gegaan. Daar heeft ze een lekkere winter gehad met allemaal leeftijdsgenoten. Half april dit jaar was het eindelijk zover en kwam Valiente weer lekker naar huis en rent ze weer tussen de kudde en ze is een heel baasje geworden

Al met al heeft ze het super gedaan het eerste jaar en ik hoop dat er nog vele jaren samen mogen volgen!!

Ik vond veulen erg leuk klinken maar ik moet er nu toch echt aan geloven en het woord enter of jaarling gaan gebruiken

Een kleine compilatie van haar 1e jaar....
Net geboren en 1e contact met moeders:
dag 2, 1e galopsprongen en zand onder de hoeven
Gewoon uber cute

dag 3, 1e kennismaking met het weiland en de kudde
1 maand oud

3 maanden oud
5 maanden oud

8 maanden oud in de sneeuw

9 maanden
11 maanden

11,5 maanden en eerste stap weer in de kudde thuis...

en eerste "nieuwe" kennismaking weer met mams...

Weer happy in de wei met mams, "klimboom stippel en de rest....

Op naar vele volgende topics in ITP!