1 voetje lag terug geslagen en omdat Vardau niet ging liggen werd het koppie omhoog gedrukt, en zat de boel goed klem. Toen daarna het neusje er eindelijk uit kwam zag ik een rood/blauw aangelopen tong naar buiten hangen, dus toen ging het allemaal wat sneller. Ze bleef dan ook 5 sec dood stil liggen en toen kwam er bewegen gelukkig. Vardau heeft nog een beetje auw muts, maar dat komt ook helemaal weer goed!
Ze is gelukkig een goeie mama maar moet nog wel het 1 en ander leren. Zoals stil blijven staan in de wei als de kleine dorst heeft. Niet over de kleine heen lopen e.d.
Ze is gistermiddag en deze hele middag lekker buiten geweest, om het uur ga ik even heen om de merrie vast te houden zodat kleine kan bijtanken. Dus met een beetje hulp komen we een heel eind!
Idesse heeft haar naam te danken aan haar grote halfzus Dessa die in november op een leeftijd van 7 maand dood in het land lag door een maagscheur. Deze naam paste het best bij haar (Had hem alweer van mijn lijstje geschrapt nl)

Volgende dag gelijk lekker naar buiten..
Maar....................
Moeders moest natuurlijk even lekker rollen en drukte het veulen even aan de kant zodat ze lekker kon rollen..
Maar Ides dacht daar even anders over..

Moeders schrok en stond op, dus Ides maakte hierna haar 1ste koprol.

Beide weer van de schrik bekomen.
En dan de vuurdoop! Lekker bij Stip en Greta in de wei.

Kijk! Daar staat je vriendinnetje zegt mam..

Oh ff kijken..

Ik denk dat tong uit dr bekkie gewoon een rare hobby is..