MYRON (spreek uit als Mijron )
Na een dracht van 352 dagen is Joy dan eindelijk, midden op de dag, buiten in het zonnetje bevallen van dit prachtige hengstveulen!
Joy was al de hele nacht af en toe onrustig en aan het kegelen. Lynn was net op stal en toen braken opeens haar vliezen.
Ik denk dat ze gewoon op haar heeft gewacht

Haar vliezen braken rond 5 over half 3 en om 10 voor 3 was het kereltje er al!!
Zijn pootjes kwamen niet helemaal gelijk, maar met een klein beetje hulp lag hij er mooi recht voor en was hij er zo uit!!
Ik kwam net aan toen hij er helemaal uit was, achterbeentjes lagen nog in het vlies.
Dus vanaf daar zeggen foto's veel meer dan woorden

Eerste contact tussen moeder en kind

Nog een beetje verschrikt van opeens zo veel licht!

Mams is gaan staan en daarbij is de navelstreng netjes gebroken

Droppie

En met een beetje hulp stond hij binnen een half uurtje !

Lieve mams

Ik ben echt weg van zijn kontje

Toen haar vliezen braken was er geen tijd meer om Joy naar binnen te brengen. Ze heeft het er plots binnen een kwartier uitgegooit !! Zonder dat ze echt heel veel onrustiger was.
Dus vandaar dat het ook niet op de cam te volgen was, helaas! We hebben wel geprobeerd de cam naar buiten te verplaatsen, maar dat lukte niet. Maar lekker buiten, met alle ruimte veulenen is toch ook wel erg fijn. Toen hij stond werd het toch wel een beetje koud en de afstand naar stal was best groot, dus hebben we de kleine man maar even naar binnen getild

De nageboorte kwam er al heel snel heel netjes af! Super dus

In stal heeft de kleine met een beetje hulp voor het eerst gedronken. Joy deed eerst een beetje moeilijk. Steeds gillen en weg draaien.
Maar daarna deed ze het echt super en nu helpt ze hem perfect naar de melkbar. Meneer heeft ook al gepoept. Alles werkt dus perfect

Lief smoeltje, met baardharen

Hij probeert ook al hooi te eten, de haflinger genen zitten er dus goed in

Lekker kroelen

Super lief, samen met mama, die helemaal trots is op haar klein spruit en het super doet!!

Toen werd al snel de beschuit met blauwe muisjes gebracht

http://i135.photobucket.com/albums/q160 ... C01392.jpg
En papa wil zijn kind ook maar al te graag zien!!
http://i135.photobucket.com/albums/q160 ... C01385.jpg
We zijn helemaal hyper, blij, trots.. alles !

De kleine man is echt al heel eigenwijs, bokt ook al lekker naar mams. Totaal niet bang en kijkt heel pienter de wereld in.
Dat wordt me er dus één ..

Oooh hij is zo lief, geweldig en zacht. Eigenlijk precies wat we besteld hadden, maar dan nog beter!! Prachtig getekend, heel symmetrisch en hij heeft ook nog wat stipjes