Zij moest nog 1 nachtdienst draaien en zou dan 2 weken vrij zijn voor mijn geboorte.
's avonds voor haar laatste nachtdienst vertrouwde ze het uier niet helemaal van mijn moeder en vroeg ze aan haar ouders die naast haar wonen of ze de monitor van de bewakingscamera die boven de stal van mijn moeder hangt bij hun neer mocht zetten zodat hun een oogje in het zeil konden houden. Ja hoor natuurlijk kon dat. Dus er lagen allerlei draden over het erf naar het huis van haar ouders.
Haar ouders hadden naar de monitor liggen turen tot 3 uur maar mijn moeder was erg rustig dus ze draaiden zich om en wilden gaan slapen om 3.15 uur nog een laatste blik en toen viel het beeldscherm uit. O jee de honden hadden aan de kabels gezeten.
Maar nee hoor de stroom was in de buurt uitgevallen. Maar omdat mijn moeder toch zo rustig was dachten ze niet dat ik al geboren zou worden.
Toen om half 6 de stroom het weer deed keek haar moeder op de monitor en zei tegen haar vader : Hee, je moet eruit er loopt een kalfje naast Bonnie. Haar vader keek ook op de monitor en dacht verrek ze is toch bevallen en er loopt nu een verschrikkelijk mooi veuelntje bij.
Dus haar vader maakt de broer van mijn baas wakker die weer aan de andere kant van hun woont. En zegt je moet even meekomen want Bonnie is tijdens de stroomstoring van vannacht bevallen.
Op stal aangekomen vonden ze mij verschrikkelijk mooi en hebben toen gelijk mijn naveltje ontsmet ik was net geboren en nog kletsnat. En ook hoorde ik 1 van de mannen zeggen, ze heeft weer geluk hoor het is nog een merrie ook.
Dus toen om 7 uur werd mijn baas gebeld met de mededeling dat ik geboren was.
Ze kwam gelijk naar huis en trof dit aan.

's middags kwam er een meneer en die vond mij ook al erg mooi.
Hij bekeek mij van top tot teen en verklaarde mij na een prik in mijn bil volledig gezond.
Ook zei hij dat ik lekker naar buiten mocht. Dus even later liep ik lekker in het zonnetje buiten.

Mijn moeder en ik gingen een grote zandbak in.
Mijn moeder vond dit heerlijk en ging liggen rollen.

Daarna gingen we de bak verkennen.

En ik dacht: he, wacht tijd voor een slokje.

Mijn moeder ging mij kriebelen.

Even later kwam er iemand helpen.

Nee iets meer naar achteren ja daar. O heerlijk is dat.

Na een tijdje mochten weer naar de warme stal en daar vielen mama en ik lekker in slaap.

O ja de baas roept iedere keer Dora maar wat ze daar mee bedoelt weet ik niet het staat ook op de deur van mijn stalletje.