Weg bij me lieve mama, mama ik mis je …

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Weg bij me lieve mama, mama ik mis je …

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:01

Hallo Paardenvriendjes en Vriendinnetjes,

Mijn naam is Wahida Bella F. en ik moet heel eventjes mijn verhaal kwijt, want ik vind het gewoon niet grappig wat ze gedaan hebben.

Ik zal even in het kort vertellen wie ik ben, ik ben dus Wahida wat in het Arabische Uniek betekend. Ik ben geboren op 16 juni 2009 en ben het eerste veulen die mijn mama gekregen heeft en ook het eerste veulentje wat mijn eigenaar gefokt heeft, kortom ik ben dus best wel bijzonder al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Op de dag dat ik 4 maanden, 2 weken en 2 dagen jong was gebeurde het volgende,

Ik werd wel eens vaker van mijn mama gescheiden, dan moest mijn mama een werkje doen, of ik ging gezellig met mijn bazin een wandelingetje maken over het erf, maar daarna mocht ik “altijd “ weer terug bij me mama in de box. Tot vandaag dus.

Na gisteren nog gezellig met mijn mama in het weiland gestaan te hebben, heb ik lekker gespeeld en grasjes gegeten en lekker knus saampjes in de box geslapen te hebben, werden mijn mama en ik de volgende dag “weer” van elkaar gescheiden. Na een poets en knuffelbeurt werd ik in een andere box gezet waar ik normaal nooit sta en ik maar roepen en wachten op mijn mama, maar zij kwam niet, ik hoorde mijn mama niet roepen naar mij, was is hier aan de hand. Ik rook haar wel, maar kan haar niet zien.

Uiteindelijk kwam me bazin bij me kijken, goh wat was ik blij, eindelijk een bekend gezicht. Na een knuffel gegeven te hebben, fluisterde zij mij in me oor dat ik nu echt zelfstandig moet worden en niet meer onder mama’s rokken moet blijven hangen.
Maar ik wil helemaal niet weg bij me mama. Ik kan nu niet meer melkjes drinken en er is nu ook niemand meer in de buurt die me beschermd tegen de andere “grotere” paarden hier op stal.
Al ben ik niet bang voor ze hoor, maar toch je weet maar nooit. Maar me bazin vertelde me dat ik al heel erg zelfstandig heb, omdat ik heel vaak bij mijn mama zelf weg ga en lekker op ontdekkingstocht ga, maar hoe kan ik haar nu duidelijk maken dat, dat toch anders is, want dan is mama altijd in de buurt om mij te hulp te schieten en nu kan dat niet meer.

Ik kan doen wat ik wil, maar mijn bazin veranderd niet van gedachten, ik moet echt groot en sterk zijn en op eigen benen leren staan.

En ik hoorde een andere veulentje en haar mama heel hard roepen om elkaar, zullen die in het zelfde schuitje zitten als waar ik nu in zit?

Wat kunnen die mensen toch gemeen zijn, wij als veulens moeten toch lekker bij onze mama kunnen blijven en lekker melkjes kunnen drinken en lekker ongestoord kunnen spelen terwijl mams een oogje in het zeil houdt, maar nee, onze baasjes vinden het hoog tijd worden dat wij groot en sterk moeten zijn. Ik vind het niet eerlijk, zij zijn groot en ik ben klein en nog helemaal niet zo wijs als ze denken dat ik ben.

Oke oke oke, ik probeer al groot en sterk te zijn, maar vind het wel keimoeilijk hoor. Ik woon nu als buuf van mijn mama.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Een berichtje zou ik leuk vinden ...

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jSophiaF op 01-11-09 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekiemansss

Re: Weg bij me lieve mama, mama ik mis je …

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:04

Oooh wat een zielig verhaaltje *D

danique38

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:20

oo jij zielig veulentje je toch.

Je leert vanzelf dat melkjes van je mama niet alles zijn. Dat je ook groot en sterk kan worden door veel te spelen en lekker veel gras te eten ;)

doeg Danique

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:55

Wahida, ik zal je baasje maar eens een schop vrkopen. Dat kan toch zomaar niet dat je je melkies en mams niet meer kan zien!! Ik zou trouwens gewoon op zoek gaan naar mams.........kan wel voor je kijken of ik erachter kan komen waar ze is?

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:30

Ach arme Wahida, mijn mannetje heeft hetzelfde doorgemaakt als jij hoor ;) Hij is nu alleen maar een nog grotere en stoerdere jongen geworden :D
Veel succes zonder melkjes :(:)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 08:56

dank jullie wel, zo hebben me verteld dat mijn mama naast mij woont, maar ik ben nog net te klein om over de staldeur te kijken. Er staat wel een lieve meneer fjord tegen over me en hij verteld me dat het allemaal goed komt, dat ik een paar dagjes verdriet heb en vandaag met de andere baby,s buiten mag spelen, dus daar verheug ik me al op.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:45

je kunt al best springen......door de achterbeentjes en dan de voorbenen omhoog.......dan jezelf heel goed azetten omhoog met je achterbeentjes.........en daar is mams en de melkjes!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:48

jij beschrijft precies hoe zielig ik het ook altijd vind als de veulens weggaan bij de moeders haha

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:51

ik vind het heel erg sielugh!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:52

ooo wat zielig!!! :(:)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:54

Aaaach :(:) Arm veulentje... Het komt vast wel goed, je bent een grote stoere dame! :j

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 09:19

Een kleine update van me tweede dag zonder mijn mama.

Ik heb heerlijk gespeeld in de modder samen met mijn nieuwe vriendinnetjes. Me vrouwtje trof me aan de linkerkant helemaal zwart aan, hihihi. Ik heb ook heel braaf me brokjes opgegeten, alleen dat hooi, is best veel hoor wat ik krijg, dat krijg ik echt niet op.
Ik mis mijn mama nog steeds hoor. Gisteravond heb ik haar heel hard horen roepen om mij, zij stond niet meer naast me, denk dat ze een werkje moest doen, uiteraard heb ik terug geantwoord en ik was wel heer erg blij dat ze even later weer naast me stond.

Me vrouwtje heeft een soort bal opgehangen in me stal, zodat ik wat afleiding heb en daar speel ik zo nu en dan ook mee. Maar ik was gisteren na het buitenspelen en me poetsbeurt best wel moe, dus ik ga lekker vandaag met me bal spelen.

Iedereen bedankt voor jullie lieve reacties ...

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:52

arme jij :(:)

Carmelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:59

Ja kleine veulentjes worden groot. Komt best goed, is er niet nog een veulentje waar je lekker mee zou kunnen spelen. Of een lieve "tante" die je kan troosten.

Even op je tanden bijten, succes,
Carmelina

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:26

Hier weer een berichtje van mij,

Ik mag elke dag met twee andere veulentjes buitenspelen, maar eentje vind mij niet zo lief, die bijt mij in me kont en dan loop ik maar weg. Ze lopen dan uiteindeijk wel achter me aan en doen dan weer lief.
Die twee kennen elkaar al goed en mij nog niet zo goed, ik ken hun ook niet, maar ze lijken me wel gezellig. We zullen denk ik nog wel tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen en zij zijn ook een goede maand ouder dan wat ik ben.

Me vrouwtje heeft gisteren een filmpje gemaakt met haar telefoon, ze gaat proberen om die vanavond hier te kunnen plaatsen.

Ik was wel heel erg blij dat me vrouwtje gistermiddag langs kwam op stal en mij buiten heeft zien spelen. Toen ik haar zag kwam ik gelijk naar haar toe gestapt en heb ik luidkeels gehinniked naar haar. Uiteindelijk mochten we weer naar binnen, het weer was ook niet alles, regen en nog eens regen, maar ik ben niet van suikergoed, dus ik smeld niet en ben al best een grote meid. Ik wandelde heel braaf mee met me baasje terug naar stal en heb op stal lekker geknuffeld met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:38

Ah wat een leuk veulentje :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:42

Haha sneu hoor :D :D

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:44

Arm arm dier....., wacht af naar je volgende bericht. :D

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:23

Ach, wat een zielig verhaaltje! Het arme beestje.. :(:)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:25

haha leuk gedaan zo! ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 00:54

Ik kom weer een kleine update geven ;

Vanmiddag werd ik nadat mijn mama met haar vriendinnen buiten had gespeeld in de regen, buiten gezet, het was gelukkig eventjes droog, alleen natte voetjes gekregen omdat al die regen niet weg wou gaan die op de grond lag.
Na ongeveer 2,5 uur kwam me vrouwtje me opzoeken en ik en mijn 2 vriendinnetjes mochten weer naar binnen, want het ging "weer" regenen en als je al een natte jas aan hebt is dat niet fijn.
Op stal werd ik lekker geknuffeld en daarna werd mijn mama mee genomen, ja ik kan alles in de gaten houden, want mama woont naast mij.
Na ongeveer een uurtje mocht ik mee, we gingen wandelen en jawel het was droog gelukkig. Op de stal waar ik woon hebben ze een soort baan, daar heb ik van de zomer wel eens paardjes met een karretje erachter werkjes zien doen ( drafbaan ) en daaar gingen wij over wandelen. Ik vond het wel spannend,maar ook erg leuk.
Me vrouwtje vond me erg braaf en ik kreeg zo af en toe wat brokjes van haar. Aan het einde van die baan stond een hele grote bak ( container ) met stenen erin en die vond ik wel een beetje eng, weet ik veel dat die stenen niet aanvallen, dus ik wil weg rennen, maar het touwtje was niet zo lang, oke dan blijf ik wel bij jullie lopen. Is ook wel veiliger denk ik, dan kan zij mij beschermen tegen enge dingen.
Ook zijn mijn beentjes afgespoeld in de grote spuitplaats, daar ben ik vandaag voor het eerst alleen zonder mijn mama in geweest en dat durfde ik eerst niet.
Volgens mij ben ik aardig op weg om een stoere meid te worden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:57

wat een schatje, :D
en wat een zielig verhaaltje....

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:59

Och arme stumper, moest jij met 4 maanden al je moeder verlaten? Je had er beter nog 2 maandjes bij kunnen blijven.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:02

hihi .. bluebontje volgens mij staat dat er niet ?! beter lezen ..

ach dotje iedereen moet op zijn tijd mama verlaten ..!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 21:39

Wahida is inderdaad met bijna 4,5 maand gespeend. Als ik haar langer bij haar mama had kunnen laten lopen had ik dat zeer zeker gedaan. Maar helaas had mijn merrie genoeg gehad van dr dochter en Wahida ging ook steeds meer haar eigen weg zoeken en gebruikte mams alleen nog voor de melkbar.

Vanmiddag heeft me kleine meisje nog lekker buitengespeeld.
Hier wat foto's van haar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het buitenspelen en voedertijd, me kleine meisje heerlijk in het zonnetje buiten gepoetst en voor het eerst vast gestaan. Touwtje door het ringetje heen en me man had het uiteinde van het touwtje vast, voor het geval dat ze zou gaan hangen. Ze is 2x naar achteren gestapt en op stemcomando kwam ze weer netjes naar voren.
Ook voetjes geven ging goed, op linksvoor na, die geeft ze nog steeds erg abrubt, maar bij de 2e keer vragen deed ze het heel netjes.
Ben weer trots op dr, ze doet zo haar best en pakt alles netjes en snel op. Hopen dat dat ook zo blijft in de toekomst.