Draco onze stoere hengst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Draco onze stoere hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 21:42

Draco (voorheen Moos) hebben wij gekocht van Diablo hier op bokt.
Het is echt een geweldig mannetje en een echte knuffelbeer met een uitgesproken vriendelijk en fijn karakter.
Draco is een vosbont veulen van 4.5maand zijn moeder is de voskleurige Gipsy en zijn vader is de donkerbruinbonte Bliksem volgens mij allebij welsh pony's maar dat weet ik niet meer zeker...
Draco is 17 mei geboren en had toen wat klem gezeten in de merrie maar daar is nu helemaal niets meer van te zien en hij heeft nergens last van.
Draco hebben we gekocht als weide en paddock maatje voor D'amour en ze hebben het samen heel gezellig en fijn dus hoop dat dat nog lang zo mag wezen.

Hier de foto's die spreken voor zich.

Afbeelding
foto is van Diablo maar is voor het verschil van toen en nu :o
Afbeelding
hier is Draco 3 maanden oud ongeveer en staat ie naast Diablo (niet zijn moeder haha)
Afbeelding
Samen met D'amour
Afbeelding
hier is Draco 4maanden oud en net bij ons thuis aangekomen met D'amour
Afbeelding
nog even samen rond kijken waar hij presies terecht is gekomen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
samen spelen, het gaat er soms hard aan toen maar als Draco is mega slim en water vlug dus D'amour is meestal de gene die in het stof bijt :D
Afbeelding
met zijn alle op de grote wei Draco, D'amour, O'marisa en Juwel
Afbeelding

Dit was het weer voor nu.
Bedankt voor het kijken naar mijn toppertjes

Natasja22_01

Re: Draco onze stoere hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:45

Wat een leuk veulie!! :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 17:20

ja lekker ding is ie he!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:23

Wat een stoer ding, je mag wel oppassen met al die dames om hem heen dat die dr strakjes niet per-ongeluk 1 dekt!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:25

hij is cool!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 17:30

haha hij heeft nog geen balletjes maar als hij op 1 van de grote damens kan kruipen dan ga ik met hem naar het circus haha...
Nee als hij hengstekuren gaat krijgen dan gaat ie appart met de drachtige damens daar hoeft ie niets bij te proberen. Maar ga er vanuit dat hij nog wel een half jaartje zo lekker niet wetend blijft en anders zien we wel wat we doen.

Keellydonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:21

Wat een leuk veulentje, gaaf kleurtje! :)

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:24

kappiegirl schreef:
haha hij heeft nog geen balletjes maar als hij op 1 van de grote damens kan kruipen dan ga ik met hem naar het circus haha...
Nee als hij hengstekuren gaat krijgen dan gaat ie appart met de drachtige damens daar hoeft ie niets bij te proberen. Maar ga er vanuit dat hij nog wel een half jaartje zo lekker niet wetend blijft en anders zien we wel wat we doen.

Ik hoop ook voor je dat dat allemaal zo verloopt, maar een hengstje hoeft geen balletjes te hebben om geslachtsrijp te zijn en sommige merrie's gaan rustig door de knietjes als ze hengstig zijn, heb een merrie gekend grote kwpn-er ging er voor liggen om gedekt te worden door een shet ;) :P :+

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:48

Ben daar maar niet zo zeker van haha, hier loopt een shet die een arabier dekt hihi en haflingers :D Drijft ze gewoon in een kuil :+

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 19:13

Nou ja voor het eerst is dit ventje 4.5maand en nog helemaal niet bezich met dat slangetje wat onder zijn buikje hangt dus ik ben er echt niet bang voor en mijn paard is drachtig en mijn shet is ook drachtig dus ik verwacht geen problemen en als mijn jaarling hengstig is dan gaat ze appart met haar moeder op de wei tot ze niet meer hengstig is dus ik ben echt niet bang voor een veulen van dit kleine ventje op dit moment.
En als hij ineens wel echt hengst gaat worden dan doe ik zoals ik hierboven heb beschreven en mag hij als hij oud genoeg is wel een merrie dekken als hij dat wil maar goed dat zal de eerste 2jaar nog niet gebeuren.
Mijn jaarling heeft 5maanden bij een hengst gestaan die een half jaar ouder is als haar en hij heeft keus uit genoeg merries en hij heeft er ook nog geen 1 gedekt het hele zomer seizoen dus het kan wel een hengst in een gemengde kudde zolang hij maar geen leider is gebeurt er niet zoveel.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:45

Zolang hij nog zo jong is is er idd niks aan de hand, maar onderschat ze niet, ze kunnen vlugger geslachtsrijp dan dan je denkt en ook een niet-kuddeleider kan wel degelijk dekken hoor. Als je zoekt hier op bokt vindt je legio verhalen van ongelukjes met jonge hengsten en kleine hengsten met grote merries.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:52

wat een leuk stel zeg :D mooi koppel!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:00

Ach ja ik ben bekend met kleine hengsten en grote merrie's de moeder van de jaarling D'amour is een KWPNer en de vader van D'amour is een Halflinger diertje was 1.42m en de merrie 1.67m dus ik ben ermee bekent.
En zodra ze hengstig is/word staat ze alleen met haar moeder en staat Juwel bij Draco als hij straks echt hengstgedrag gaat vertonen dus nogmaals ik hou het goed in de gate en ben voorberijd dus hier komen geen ongewenste veulentjes alleen veulentjes die gepland zijn.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:01

dank je ben er erg trots op al mijn paardjes en zeker op dit kleine mannetje dat zich zo goed red tussen de damens

BodyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:56

Wat een schatje :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:28

wat een ontzettend leuk veulentje!!! En ook echt een leuke kleur! :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 13:44

Ja leuk kleurtje heeft hij zeker hij heeft van die leuke hoeken op zijn vachtje dat maakt hem net een picasso-tje hij heeft ook in zijn vosvlekken van die witte haren tussen door en zijn manen zijn aan de linkerkant vos en aan de rechterkant zit naast die vosrand ook nog een witte rand dus heeft op 10cm van zijn manen aan de ene kant wit en aan de andere kant vos manen erg leuk gezicht is dat heb het op de foto geprobeerd te zetten maar dat lukt nog niet zo best,als hij helemaal droog is straks ga ik het wel even proberen vind het zo leuk eruit zien.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:48

Wat een leukerd,
en wat een grappig wit streepje op zijn voorhoofd :D
Hihi. :+

RobinRijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:14

Erg leuk!
Ben gek op bont!

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:30

Wat een lekkere dingen heb jij je boft maar met ze!!!