voor het verhaal over deze merrie , en haar zwangerschap
dan is het ook duidelijk waarom een laat veulen:
[TI] Heerlijk nieuws , na vorig jaar!
Mijn moeder, welke haar telefoon uiteraard net dinsdag was vergeten mee te nemen naar haar werk, had perfect buiten gezet in het land in de ochtend. Ze had flinke kegels en werd goed in de gaten gehouden. Ze is toen zelf naar haar werk doorgereden wat maar 20 huizen verder is.
De merrie is niet van ons , maar van de staleigenaresse wat tevens een vriendin is van ons. De moeder van de staleigenaresse was aan het ramen lappen bij de stal waar perfect normaal staat, dit is niet meer dan 3 meter van het land af waar perfect stond! Ze ging regelmatig kijken om de hoek hoe het ging en perfect stond heerlijk te grazen. Ze is even naar binnen gegaan om een emmer te vullen met water , ze komt terug en het veulen ligt er naast zonder enkel teken vanaf de merrie! Hij was uit het vlies, en ademde al goed.
Ze heeft meteen me moeder proberen te bellen maar kreeg die niet te pakken, toen heeft ze via haar dochter mij te pakken gekregen en heb ik me moeder weer gebeld welke meteen daarheen gegaan is. ze hebben de navel lekker ontsmet en op stal gezet aangezien meneer niet wou drinken. Ik ben daar toen heen gegaan om even te helpen, ze hadden al van alles geprobeerd maarja een hengst blijft een hengst en die zijn een beetje dom. Ik was hem uiteindelijk zo zat, dat ik ze bekje gepakt deze nogmaals naar de tepel bracht en toen begreep hij het opeen!
Hij poepte netjes en kon al redelijk snel een mooie plas laten zien.
Hier is hij dan,
Pelendur van Weremere, roepnaam Pelle
Vader : Tolkien van Weremere
Moeder: Perfect van Weremere
Oma: Paiti van Weremere
Oma vaders kant: Tara van weremere
hier dan de fotos van de kleine opdonder:

De eerste stapjes:

We zijn erg blij met dit hele liefe hengstje!
Het is de 2e nakomelijk van tolkien van weremere, deze hengst is van eigen fok afkomstig.
Binnenkort nieuwe fotos!
gr. annique