[KS-ITP] Hoera, mijn pony krijgt een veulen...!?
[KS-ITP] Hoera, mijn pony krijgt een veulen...!? UPDATE
[KS-ITP] De laatste loodjes voor bonte Bo (nmprs)
Na een volledig dekseizoen te zijn gedekt (dat wil zeggen: tussen eind april en eind augustus is Bowie een keer of 25 gedekt), geloofden wij niet dat Bo een veulen zou gaan krijgen. Toen Bo dit voorjaar toch wel erg dik werd sloeg de twijfel toe. Zou ze dan toch...? De hengstenboer die we al bijna weer hadden ingepland konden we afbellen: Bo's buik begon zo'n eigen leven te leiden dat het niet anders kon of er zat een veulen in.
We wisten niet wanneer het veulen zou kunnen komen. We bleven aftellen, dekdata doorstrepen en uitrekenen wanneer de volgende uitgerekende datum zou kunnen zijn. Ondertussen groeiden Bo's buik en uier gestaag door. De laatste dagen harste ze en wisten we dat het elk moment kon gebeuren. Mijn moeder is elke nacht gaan kijken. Omdat ik een dik uur rijden verder woon en gewoon moest werken, had ik continue een telefoon bij me, en mijn tas al dagen gepakt klaarstaan.
Vannacht belde mijn moeder: Bo is moeder geworden! van een merrie! Mijn geluk kon niet op en ik wilde eigenlijk direct in de auto springen. Mijn moeder zei dat alles in orde was, en dat ik beter nog een paar uur kon gaan slapen. Alsof dat ging! Maar ook al ben ik zelf moeder, je luistert toch naar je eigen moeder! Vanmorgen om 7 uur opgestaan en direct in de auto gesprongen. Wat kan een uur rijden dan lang duren!
Maar al het wachten en alle spanning, ze waren het zo waard. Want we hebben een dochter! Een merrieveulen! En wat voor één... een driekleur, net zoals ik al jaren wenste. Een driekleurig merrieveulentje van mijn Bo. En daar staat ze...
Toen mijn moeder gisteravond om half 12 bij Bo ging kijken was er niks aan de hand. Toen ze om één uur toch nog even ging checken, was Bo met z'n tweeën. Dit is wat ze aantrof:

Samen met mijn vader heeft ze de meisjes binnen gezet om bij te komen. De nageboorte was er nog niet af en de kleine had nog niet gedronken. Toen mams me belde vannacht werd het veulen nog tot vosbont gedoopt.

En vanmorgen was ze al helemaal droog. De nageboorte is er probleemloos afgekomen. Het veulentje drinkt goed, staat super stevig op de benen. Toen het eenmaal lekker warm en droog was buiten hebben we ze in een weitje gezet dat we met rood-wit lint hebben omrasterd. Bo is wat trots op haar dochter, en wij minstens zo! Ze heeft een mooie bouw, een heel fijn hoofde, lange benen, práchtige vlekken... en dat uit een vosbonte merrie en een panterbonte hengst (Mythos)!
Met heel veel trots presenteer ik jullie: Katootje van de Koerkamp!