[KS-ITP] Langverwacht en heel welkom: Elroy (geboorte)
Op zijn geboortedag, 17 juli gingen merrie en veulen naar buiten, want het weer was goed.
Maar Elroy wilde niet naar buiten, zelfs niet met een hand achter zijn kont en heel veel druk. Met 2 handen en vol er tegenaan hangen schoof meneer dan naar buiten toe.

"Hellup? Moet ik echt naar buiten?"

We moesten door de rijbak heen maar hij liep ook niet achter zijn mammie aan. Kostte even wat moeite maar toen waren ze toch in de wei.
En daar sta je dan.

Beetje wandelen dan maar...

De eerste dag heeft hij nog niet zoveel gerend maar vooral bij mammie gelopen en veel uitgerust. Het eerste onwennige veulengalopje:

En als het je allemaal teveel wordt kun je gelukkig bescherming zoeken bij je lieve mammie

's Avonds heb ik hem de stal in moeten tillen! Hij mag dan nog maar 50 kilo wegen, maar dat is toch behoorlijk zwaar! Hij ging echt niet achter de merrie aan en met mijn volle gewicht en 2 handen tegen zijn kont ging hij niet de stal in. Dus dan maar optillen...

De volgende dag wederom naar buiten geschoven de stal uit. In de rijbak ging hij rondjes galopperen terwijl mams al helemaal in paniek in de wei naar hem stond te roepen.
Vandaag was hij al een stuk energieker. Veel minder slapen en mams vond het tijd dat hij eens wat ging bewegen.

Dat was wel mooi. Iedereen die voorbij kwam stopte om het veulen te bewonderen. Sommige mensen hadden zelfs een camera bij zich

Ik kan ze natuurlijk ook geen ongelijk geven. Het is ook zo'n knap ventje!

Het ging hem steeds makkelijker af. Sprintje trekken met mammie.

En uiteindelijk had hij het helemaal door. Achterhand mooi eronder (en misschien een toevalstreffer van de fotograaf)

En dit doe je als veulen natuurlijk ook ontzettend veel, want al dat rennen is heel vermoeiend!