Haha, nee hoor, de DA ging even opvoelen.
"Ja hoor, het beweegt goed!" .
Hoelang nog dan?
Da: Nou ik denk binnen nu en een maand.
En ja, daar had ze gelijk in!
Daar istie dan! (3 weken en 2 dagen na het opvoelen)
Ik ging gisteren avong nog naar een verjaardag op stal.
Samen met een ander stalgenootje ging ik even naar de wei om Lenneke te checken.
En we zagen meteen dat ze nogal wijdbeens stond.
Niet geheel raar als je zo'n kanon van een buik onder je hebt hangen!
Maar ook haar uier was bijna 2 keer zo groot als die middag.
Dus wij terug naar het woonhuis. En ik moest eventjes de ouders van de jarige naar huis brengen. Dus toen ik terug kwam reed ik samen met S. ( dochter van stal) even langs de wei om te kijken hoe het nu was..
S. vond dat er weinig aan te zien was. ( ja logisch het was ondertussen stik donker! )
Gelukkig had R. ( wei-genootje) al geregeld met de staleigenaar dat ze een wei naar vorenzou komen zodat ik sneller en makkelijker kon checken en dat ze alleen stond, wat meer rust in iedergeval.
Nou om iets voor 12 besloot ik toch maar gewoon naar huis te gaan en te gaan slapen.

Dus ik huppa in de slobber kleding en huppa naar stal. ( fijn dat ik nog een auto had van vriendin die ik had geleend voor de bruiloft)
En ja hoor. Daar was het dan.
Een heerlijk hummeltje. De staleigenaar dacht dat het een merrie was.
Maar niets bleek minder waar, het is een hengstje!
En lange stelten (benen

Ohja, de Merrie is een Haflinger Stermerrie. (V. Star) van 21 jaar.
De vader is dus onbekend. Maar zo te zien geen haflinger (kleur en bouw zijn nogal anders).
Nou, deze kanjer heet:
Billy-Djémo (Djémo betekend Uniek. En dat is wat ik van hem vind!)
Foto's!

Eefke85 kwam op kraamvisite en heeft ook wat foto's gemaakt.

Vanmorgen is de DA geweest om een veulenprik te geven.
Hij vond het een mooi en gezond veulen!
Ook de merrie zag er goed uit. Mocht alleen iets bijgevoerd worden.
Maarja, wat wil je, ik wist pas 3 weken geleden dat ze een veulen droeg! ( ze was zelfs op "dieet".. kreeg geen brok & andere dingen. Behalve Kuil)
Nu krijgt ze dus genoeg te eten en hopen we dat ze snel een beetje meer vet op haar heupjes krijgt!