http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1101060
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1118572
Gister was Gipsy alweer 8 weken en moest hij naar de welsh keuring in hengelo gld.
Daar moest hij tegen 1 ander hengstveulen lopen die ook van Red Prince was.
Kwa lopen liet die van ons zich veel beter zien als het andere veulen, maar het andere veulen was kwa model wat luxer gebouwd.
De jury heeft lang getwijffeld en vond ons veulen een erg krachtig en sterk achterbeen hebben.
Beide veulens kregen een 1e premie

Maar het andere veulen mocht door voor de kampioens ronde, want de jury besloot voor het type te kiezen i.p.v. de goede beweger

Ik vind het zelf niet slim van de jury dat ze voor het type kiezen i.p.v. de beweger, want de welsh nwr hengsten van tegenwoordig kunnen geen van allen echt geweldig bewegen, dus vind ik dat ze beter voor ons veulen hadden kunnen gaan.
Vele andere mensen dachten daar hetzelfde over.
Maargoed we zijn trots op ons 1e premie veulen!
Mijn pony heeft nu 7 veulens gehad, waaronder 5 1e premie veulens (o.a. een beste 3 jarige, veulenkampioen oost NL en een NL kampioens veulen) en een 2e premie veulen en een hengst die op de voorkeuring van de hengsten een 9 kreeg voor de draf, wat ik nog nooit heb meegemaakt bij de hengstenkeuring!
Volgend jaar ga ik misschien nog 1x met mijn merrie (dan 12 jaar) proberen om haar ster te laten worden.
Ze heeft een aantal jaren terug een paar keer een 1e premie gehaald en is reserve kampioen geweest.
Hieronder de foto's

Hieronder een foto van mijn pony, haar zoontje en haar 4 jarige palomino zoon en haar 7 jarige bruine zoon.
Ik had die 2 vanaf een half jaar oud ongeveer niet meer gezien en zag ze dus weer terug op de keuring gister!
De 4 jarige palomino Dano loopt L1 dressuur en de 7 jarige bruine Amigo loopt bij het springen, de dressuur en de endurance overal Z.
Hij is dus degene die op de voorkeuring bij de hengsten een 9 voor de draf heeft behaald en de palomino als veulen veulenkampioen!

Hieronder het topic over deze 2 hengsten!
[ITP] Dan zie je 2 NWR zoons van je pony na n paar jaar tyd weer!