Een mooi merrie veulen van de hengst Wirbelstein en de merrie Donna.
Even voor 7 uur werd ik gebeld dat Donna begonnen was met de bevalling en dat de voetjes er al uit waren, als ik geluk had zou ik het net halen. Nog geen 10 minuten later was ik op stal en daar lag ze in het stro een super mooi veulentje en een nog trotse moeder die haar kind aan het droog likken was.

Na ongeveer een half uurtje wist Wahida wat ze met die lange stelten moest doen en ze stond. Nu opzoek naar de melkbar. Donna ging er helemaal voor staan, alleen deed haar uier zo'n zeer dat ze gelijk bij de eerste aanraking begon te piepen en wegdraaide en ging liggen. Wahida heeft best lang rondjes gelopen om een liggende uitgeputte moeder op zoek naar de melkbar.
Ongeveer 5 kwartier later kwam de nageboorte er netjes af.

Rond half tien besloten om de dierenarts met spoed te laten komen en uitgerekend dan liet Donna netjes toe dat Wahida mocht drinken. De dierenarts was er snel bij en Donna heeft genoeg melk, maar heeft toch voor alle zekerheid een goedje ingespoten gekregen om meer melk te schieten, zodat het minder pijn zou doen en het meer gestimuleerd zou worden.
Wahiba heeft gelijk haar veulenprikje gekregen.
Zo nu was het tijd om naar huis te gaan en even bij te komen van al dat moois.
Uiteraard smidddags weer terug naar stal, om heerlijk te genieten van me twee mooie dames.

Helemaal uitgeteld te slapen onder het wakend oog van moeders
Dag 2.
Smiddags naar stal gelijk van uit me werk. Weer een paar uur in de box gezeten en Wahida begint al praatjes te krijgen, zo dacht ze dat er ook melk uit me arm kwam en toen dat niet lukte pakte ze me velletje een beetje steviger beet, het opvoeden is begonnen.
En nieuwsgierig dat ze is, ze wil alles weten wat er om haar heen gebeurt, al schrik je wel als je iest hoort wat buiten de vertrouwde omgeving gebeurt.

Hoor mooie hoofdje
S'avonds, rond een uurtje of half 8 hebben ze in de binnenbak gelopen, de heenreis naar de binnenbak verliep voorspoedig. Wahida liep netjes mee en moeders hield haar goed in de gaten.

Mama wat doe jij nou ?
[/video]

He mam, ik ga er even vandoor, goed ?

Lekker drinken bij mams
De terug weg naar stal verliep niet volgens plan. Wahida liet dr eigen nu nog makkelijk pakken en liep tot aan de bakdeur netjes mee, maar toen mama door de deuropening liep durfde Wahida niet meer verder en zette de achteruit aan. Dus mama in paniek en draaide om. Poging twee ging al beter.
Bij de stal aangekomen, durfde Wahida ook daar niet naar binnen, is best eng met 3 hele grote paardenhoofden die over de staldeur hangen heen te lopen. Dus mama deed erg lelijk tegen de buurman en gaf een trap naar achteren, oke mama beschermd me wel, het is weer veilig, oke mama ik kom er aan en hup daar rende ze achter mama aan, zo de vertrouwde box in.
Een half uurtje later stond ze te doezelen, ze was moe.
Donna nog eventjes gepoetst en Wahida vond dat zeer intresant. Haar gelijk overal aangeraakt en alles is ( tot nu toe ) nog goed en oke.
En wat vinden jullie van me mooie meisje ?