Omdat mijn vrouwtje het te druk heeft met foto's maken en ergens in een emmer gooien

ga ik mij nu zelf aan jullie voorstellen.
Ik heet Enchanté en ben op 2 juni 's middags om kwart over 6 geboren, mijn mama is Yfande
en mijn papa is Biotop.
Ik ben een bruintje met 4 witte benen en heb een uitroepteken op mijn koppie.
Ze zeggen dat mijn geboorte volgens het boekje was (alleen dat stomme vrouwtje van mama
heeft het gemist, die stond thuis hun eigen slobber te maken, stom hé ?
Mama heeft bijna alles alleen gedaan, alleen toen mijn schouders kwamen heeft die man waar
wij wonen even geholpen en hopsa, daar lag ik dan.............poeh zeg dat was schrikken, wat
is dat groot allemaal en koud, brrrrrrrrrrrrrr.
Toen was er veel gestommel en kwamen baasje en vrouwtje eraan, jullie hadden die ogen moeten
zien toen ze mij zagen liggen...........ik geneerde mij een beetje want ik was niet echt moeders mooiste,
was een beetje ieltjes en enorme lange benen die helemaal dubbelgevouwen waren, maar ons vrouwtje
straalde zo ontzettend dat ik mij het mooiste kind van de hele wereld vond.
Mijn mama keek heel verbaasd toen ik er opeens lag en begon echt te ieeeeén, wat een raar geluid zeg.
Ze rook aan mij en gilde weer, en dat hield ze best een tijdje vol, mijn arme oortjes toeterden ervan.
Ondertussen, hing er zo'n rare smurrie bij mama achter uit de bips, blech, wat een raar gezicht, de man
waar wij wonen heeft er een knup in gelegd zodat mama er niet op kon gaan staan, en opeens hoorde
ik "plop whoush" en lag die vieze smurrie achter mama.
De grote mensen zeiden dat dat heel goed van mama was.
Iets zei mij dat ik ergens naar op zoek moest gaan, maar mijn benen wilden niet, ik heb echt alles geprobeerd,
maar hoe ik die lange stelten gesorteerd moest krijgen, snapte ik echt niet, en ik werd heel boos en heb
even luid gehinnikt.
Toen kwam er een man die mij iets onder mijn buikje spot, bah ! en hij heeft mij ook nog gestoken en
dat vond ik heel gemeen

Maar ok, hij, Jip en mijn vrouwtje hebben mij toen geholpen met opstaan, dat was vreemd, en ik was er
heel duizelig van, maar zij hielden mij goed vast. Toen ben ik gaan zoeken naar iets maar wist niet goed
wat het was en die grote mensen hebben mij uitgelachen

pah, alleen omdat ik volgens hen op de verkeerde plek zocht, toen hebben ze me geholpen en toen ik het
eindelijk snapte ging een wereld voor mij open. Jip en vrouwtje zijn toen van plek veranderd en heeft vrouwtje
mij verder geholpen.
Ik kan jullie niet vertellen hoe moeilijk het is om zoveel werk te verzetten, daar wordt je echt moe van en
toen heb ik maar weer laten vallen (nee, ik ben niet omgevallen

De man van die prik heeft gezegd dat ik om de 2 uur moest drinken en toen hebben die grote mensen met
vrouwtje afgesproken dat zij om beurten mee zouden helpen, dat vond vrouwtje heel lief.
Ondertussen heeft mijn mama iedere keer geroken en gelikt, en toen trok ze een heel vreemd gezicht, ze
liet haar tanden zien en snof door haar neus, was heel grappig om te zien

Ze gilde nog wel iedere keer, maar nu veel zachter.
2 uur later hebben zij mij weer geholpen maar toen kon ik al wel korte stukjes zelf staan, Rob, het kind van
de man waar wij wonen heeft alleen mijn kontje gesteund, omdat mijn benen achter niet mee wilden werken
en vrouwtje heeft mij aan de voorkant geholpen, maar ik moest van haar naar de achterbenen van mama
terwijl ik aan de voorkant wilde kijken, nou ja, zij was sterker dan ik

spul zat tussen mama's achterbenen.
Mama zat weer te gillen maar vrouwtje zei haar dat het goed was en Anya die ook hielp zat heel rustig met
mama te praten.
Was nog heel vreemd, vrouwtje stond met de armen om mijn mama heen en ze lekte uit de ogen, vinden jullie
dat niet raar ? hoe kun je nu uit je ogen lekken ?
Na zoveel inspanning moest ik uiteraard weer slapen en ik vond het heel leuk dat mama mijn buikje ging likken
(allen dat gegil had van mij niet gehoeven.......zijn alle meisjes zo ? of alleen mama's ?)
Om 12 uur 's nachts kwam Joyce met haar vriend Rob en de Rob van ons huis was er ook weer, en was nog best
moe, maar ik moest weer in de benen, en deze keer ging ik wel naar de goed kant, en mama zette haar been ook
aan de kant, kon ik er beter bij komen, moet zeggen dat het de moeite van wakker gemaakt worden echt waard
was

Om half 3 heb ik ze even laten zien dat ik echt een vent ben en ben lekker zelf opgestaan en naar mama's melkbaar
geschommeld, hahahaha, je had het gezicht van vrouwtje en Gerard (dat is de man waar wij wonen) moeten
zien, pah, hoezo hengstjes zijn dom, lekker puh !
Vrouwtje heeft mij ook nog aan de poeperd gezeten

volgens haar weg, maar dat kan mijn mama ook doen

Daarna heb ik lekker weer geslapen en gisteren morgen toen ik wakker werd wilde ik weer zelf opstaan, en dat lukte
ook bijna alleen mijn ene achterbeen gleed iedere keer weg, toen heeft vrouwtje mij een setje gegeven en toen lukte
het wel, en de weg naar de melkbar vinden is nu een makkie

Mijn mama is nu helemaal van mij, zij kijkt heel boos naar de andere paarden, en verstopt mij iedere keer

vrouwtje mag lekker bij ons naar binnen en dat is wel gezellig.
De grote mensen zeggen dat mijn achterbeentjes nog een beetje raar aan de onderkant staan, ik waggel dus nog een
beetje, maar ze hebben beloofd dat alles goed komt.
Hier ben ik dan, 10 minuten oud

Basje en vrouwtje

Mama vindt vrouwtje lief

Hier moeten zij mij nog helpen

Ben echt moe

2'e voeding, goed hé ?

Mama ik vind je lief

Ik moet nog heeeeeeeeeeeel veel melk drinken

Tadaaaaaaaaah, zie je wel dat ik niet dom ben ?

Hier lekken vrouwtjes ogen

Even een poepie doen