Bevalling ging moeilijk, veulen zat vast en lag met grote blauwe tong in de blaas. Waren er gelukkig snel bij, snel neusje vrijgemaakt toen we aankwamen, merrie is wel uitgescheurd bij laatste wee..

Het mannetje kwam niet helemaal lekker overeind dus dat duurde even maar die tijd is uitermate goed besteed aan de band tussen mama en kind, wow amazing. Zo sterk nog nooit gezien!
Mama hinnikte toen ze eenmaal overeind kwam en het kind kroop direct naar haar gezicht toe, tenminste poging tot die langzaam maar zeker lukte. Hij lag linksom en nog steeds (nu bijna 12 uur later heeft hij op die kant moeite om op te staan).
Op advies van de DA kijken we het even aan, het gewricht is wat gezwollen maar hij loopt er niet kreupel op, slechts het opstan gaat wat moeizaam.
Het is een vosje volgens mij (totaal niet mijn kleur haha) en effen! (totaal niet mijn wens hihi) maar we vinden hem echt het einde van de wereld, een heuze knappe vent (oke nu buiten lijkt hij een beetje op een merrieveulen) en een oh zo aanwezig karakter!
Papa van Bombarie (in de stalgangen noemen we hem even zo) is Magic Power Special, een buckskin quarterhengst. Mama is Lightning Laurie, een gray overo Paintmerrie.
Bombarie heet voorlopig zo omdat hij alles met veel kabaal doet, zowel liggen als opstaan en de stal uitkomen, zijn echte naam moet nog geregeld en opgegeven worden

Ik zou zeggen, kijk eens naar onze nieuwe aanwinst !

Buitenfoto's volgen later, het was echt uberheerlijk weer!