Equinox Chiva v. Tangelo met lange stelten de wereld op !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karennnn

Equinox Chiva v. Tangelo met lange stelten de wereld op !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 09:31

Gisterenavond kreeg ik omstreeks 00.30u telefoon van mijn vader. Slaperig als ik was, nam ik te laat af in de veronderstelling dat hij wel terug zou bellen als het dringend was.
Een kwartiertje later staat hij in mijn kamer: ''Karen, Chiva is 'stilaan' aan het veulen ga je mee?''
Ik snel mijn bed uit, kleren aangetrokken en naar de veulenstal gereden, die spijtig genoeg een 20min rijden is. Toen we aankwamen was het kleine hoopje reeds geboren, met hulp van de veulenstalmeneer :o Chiva had niet echt afgezien en stond nog heel hel in de stal te roepen, stampen, bijten en natuurlijk te bemoederen :)

Het is geworden: een groot bruin hengstenveulen :) met natuurlijk veel wit (Chiva heeft het sabino gen en tangelo geeft ook veel wit) Hij heeft 4 witte benen en een brede witte bles.
We hoopten op een groot bruin merrieveulen, maar hier zijn we natuurlijk ook heel erg gelukkig mee! ;)

De naam is geworden: Equinox (Chiva) (als "kenmerk")
En de roepnaam: Nox

Na heel wat spartelen en proberen stond hij al na een uurtje recht en vond hij na 10min al de melkbar }:0
De merrie leidde hem heel goed en was heel verzorgend t.o.v. hem. Naar ons was het helaas een draak.
We mochten echt niet in de buurt komen en ze was heel overbeschermend.
De merrie heeft heel veel aan haar veulen gegeven zo te zien, want het is een héél bazeke ;)
Alles is dus perfect verlopen en vandaag komt de dierenarts alles nog eens controleren.

Het was erg donker in de stal, dus erg goede foto's heb ik niet kunnen trekken.
Dit is het beste dat we hebben :o

In welk soort buik zit ik nu weer? :? :P
Afbeelding

Oh, hier is mams
Afbeelding

Nou, je mag me duwen zoveel je wilt, ik blijf hier toch nog even liggen hoor..
Afbeelding

Mm is dit nu wat men noemt een 'melkbar' .. ik zal eens proberen }:0 Toch maar niet precies..
Afbeelding

En als je dan eenmaal rechtstaat, moet je goed balanseren eh mams, kijk maar!
Afbeelding

Zo dat is al beter
Afbeelding

Ik wist echt niet dat je zo hard moest bukken om aan die melkbar te kunnen!
Afbeelding

Ik ben toch erg moe van heel dit gebeuren, dus ik hou het voor bekeken, Slaapwel! :o
Afbeelding

KootMiraDrum

Re: Equinox Chiva v. Tangelo met lange stelten de wereld op !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:48

Gefeliciteerd!!!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:50

Oh wat een mooierd! Veulen is helemaal mijn type met dat wit!
Gefeliciteerd!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:58

gefeliciteerd

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 10:00

Dankje wel ;)
Vandaag rijden we er weer naartoe in de hoop wat 'zon' foto'tjes tekunnen trekken :)
dan is hij ook weer wat opgedroogd..

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:24

Wow hij lijkt al wel erg groot!
Super mooi wel, die bles, helemaal jaloers :D ! Ik had zelf gehoopt op een bruine met veel wit ;).

Veel plezier nog met hem & proficiat!

Chen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:08

Op foto 6 zie je echt wat voorn lange benen hij pas heeft! echt een knap veulen hoor. ben benieuwd naar buiten foto's... Veel succes met hem

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:07

gfeliciteerd leuke bles heeft die

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 19:19

Steph1989 schreef:
Wow hij lijkt al wel erg groot!
Super mooi wel, die bles, helemaal jaloers :D ! Ik had zelf gehoopt op een bruine met veel wit ;).

Veel plezier nog met hem & proficiat!

Hij is inderdaad al aardig groot, het tegenovergestelde van haar veulen van 2007.
Verder is het opnieuw een bruintje met veel wit. Ik ben nu zelf niet zo gek op die bles en witte benen, maar ik neem het er gerust bij :) Zo meteen gaan we er nog eventjes naartoe ;)

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:24

Gefeliciteerd!
Knap veulen is het!

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:28

Hey, bedankt voor je berichtje in het topic over ons Tangelo veulen..dus ik kom meteen hier even jouw kleine Tangelo bewonderen!! :-) Wat een knapperd, leuk dat het een bruine is, daar hadden wij stiekem ook op gehoopt, maar ach..mooi vos is ook niet lelijk he?! ;-) Ik ben heel benieuwd naar je buitenfoto's. Laat je de merrie opnieuw dekken trouwens?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:36

Gefeliciteerd!!!

leuk ding zeg, ik heb ook een tangelo, maar die heeft bijna geen wit :P alleen een klein kolletje en een paar witte haren op haar linker voorbeen,

ik ben benieuwd naar meer foto's als ie in de wei loopt :P

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 21:37

Marleen79 schreef:
Hey, bedankt voor je berichtje in het topic over ons Tangelo veulen..dus ik kom meteen hier even jouw kleine Tangelo bewonderen!! :-) Wat een knapperd, leuk dat het een bruine is, daar hadden wij stiekem ook op gehoopt, maar ach..mooi vos is ook niet lelijk he?! ;-) Ik ben heel benieuwd naar je buitenfoto's. Laat je de merrie opnieuw dekken trouwens?

Nee, ze gaat nu waarschijnlijk een jaar goed de sport in omdat ze nu 7 is, eventueel volgend jaar opnieuw gedekt. We willen wel zeker nog een merrieveulentje van haar :)
En mooi vos is ook zeker niet lelijk :) Maar ik heb al 3 vosjes dus een bruine vond ik leuker ;)
Laat jij je merrie opnieuw dekken?

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 21:38

ginouque schreef:
Gefeliciteerd!!!

leuk ding zeg, ik heb ook een tangelo, maar die heeft bijna geen wit :P alleen een klein kolletje en een paar witte haren op haar linker voorbeen,

ik ben benieuwd naar meer foto's als ie in de wei loopt :P

Het wit zal niet altijd tot uiting komen wss ;) Veel tangelo's hebben wel veel wit, maar natuurlijk ook niet allemaal. Heb jij een topic?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:41

ja dat klopt natuurlijk , idd. tangelo fokt veel wit door, maar wel grappig die van jou is precies het tegenovergestelde is dan die van mij :P

mijn paard is dit jaar 6 geworden, net B springen, die had wat langer nodig om te 'groeien' , en is ddaarbij ook expres laat zadelmak gemaakt :j
op dit moment heb ik geen topic, maar als je veel intresse hebt, kan ik je wel een paar foto's sturen, maar dan moet je maar even pben :P

mijn paard is een stuk bloederige dat het veulen van jou, maar ik ben wel helemaal weg van jou veulen, ben dus erg benieuwd naar meer :P

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 22:04

ginouque schreef:
ja dat klopt natuurlijk , idd. tangelo fokt veel wit door, maar wel grappig die van jou is precies het tegenovergestelde is dan die van mij :P

mijn paard is dit jaar 6 geworden, net B springen, die had wat langer nodig om te 'groeien' , en is ddaarbij ook expres laat zadelmak gemaakt :j
op dit moment heb ik geen topic, maar als je veel intresse hebt, kan ik je wel een paar foto's sturen, maar dan moet je maar even pben :P

mijn paard is een stuk bloederige dat het veulen van jou, maar ik ben wel helemaal weg van jou veulen, ben dus erg benieuwd naar meer :P

ik zal je zo meteen pb'en voor foto's ;)
Voor dat langer 'doorgroeien' ben ik wel een beetje bang. In IDS stond ook al dat tangelo's over het algemeen langere tijd nodig hebben om door te groeien, mijn merrie heeft dit ook erg! Ze is van haar 3 tot haar 6 nog 6cm gegroeid en echt helemaal uitgezet toen ze 6 was (wordt nu 7)
Ze toont nu uiterlijk ook veel minder bloed dan ze eerst uiterlijk toonde. Onder het zadel is het een echte bloedkikker, heel voorwaarts, werkwillig, iets gevoelig en sensibel, die je uren aan het werk kan zetten zonder enig signaaltje van vermoeidheid!

Dit veulen heeft inderdaad niet veel bloeduitstraling! en dat was net waar we bang voor waren (dat het teveel bloed zou uitstralen met een vrij popperige, iele moeder) :=
Dus in dat opzicht valt het echt reuze mee! Onze merrie had veel vermogen nodig en dat kan tangelo wel toevoegen denk ik, haar basisgangen zijn goed genoeg en haar karakter was een aandachtspunt, verder wouden we een bewezen hengst onder de 2000€. Dus Tangelo leek ons ideaal ;)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:36

dat heeft mijn merrie dus ook gehad, daarbij was de moeder ook bloederig., ze kan uren lang door lopen, en als ze er niet mee eens is gallopeerd ze gewoon stug door :+ op dit moment zit ze een beetje met haar karakter in de knoop xD maar dat wod al wel beter nu ze deze week flink aan het werk moest.

tangelo geeft over het algemeen hele fijne werkwillige paarden met een fijn karakter :j en tangelo geeft genoeg vermogen, bij somigge paarden vind ik het voorbeen gebruik minder, maar dat kan bijv. ook aan de merrie 'liggen' . toch zijn de meeste veulens echte knapperds net als die van jou !

ik zag je pb, ik zal je morgen wat terug sturen, want ik zit nu op een andere pc ;) miss. word het nog wel wat ;later; , want vandaag zijn er springfoto's gemaakt van de wedstrijd, dat is misschien ook wel leuk :P

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 22:51

ginouque schreef:
dat heeft mijn merrie dus ook gehad, daarbij was de moeder ook bloederig., ze kan uren lang door lopen, en als ze er niet mee eens is gallopeerd ze gewoon stug door :+ op dit moment zit ze een beetje met haar karakter in de knoop xD maar dat wod al wel beter nu ze deze week flink aan het werk moest.

tangelo geeft over het algemeen hele fijne werkwillige paarden met een fijn karakter :j en tangelo geeft genoeg vermogen, bij somigge paarden vind ik het voorbeen gebruik minder, maar dat kan bijv. ook aan de merrie 'liggen' . toch zijn de meeste veulens echte knapperds net als die van jou !

ik zag je pb, ik zal je morgen wat terug sturen, want ik zit nu op een andere pc ;) miss. word het nog wel wat ;later; , want vandaag zijn er springfoto's gemaakt van de wedstrijd, dat is misschien ook wel leuk :P

Springfoto's zijnzeker leuk !! :j ;)
Ik hoop inderdaad dat het karakter wat beter is. Het veulen heeft wel duidelijk wat karakter! als je wat lang zijn kont aait maakt hij meteen een bokkesprong en hij is heel nieuwsgierig en stoer :)
Dat wat je zegt over galop en doorlopen klinkt me ook heel bekend in de oren. Echter na haar eerste veulen is deze merrie heel erg omgeslagen qua karakter onderhet zadel en veel ''kalmer'' geworden; bereidbaarder is een beter woord :D

Dat voorbeengebruik had ik nog niet gehoord, ik dacht dat tangelo net veel elektriciteit in het voorbeen gaf. Maar sowieso is dat niet echt een probleem omdat de merrie qua techniek zeker goed genoeg is.
Wat we willen verbeteren op haar springtechniek is vooral het vermogen en dat zit wel goed hoop ik ;)
hier nog foto's van vandaag (helaas niet buiten, stond nog te wankel op zijn benen :P)
Hij is alweer onherkenbaar tov gisteren in mijn (verliefde) ogen :)
Hier dus iets minder dan 1 dag oud:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geeeuuw :Z
Afbeelding
en dat volgt er dan :z
Afbeelding

Dierenarts is vandaag geweest voor bloed te trekken ed en alles leek in orde, hij heeft wel nog de bemesting moeten stimuleren, maar dat was ook al snel inorde :) Hopelijk blijft ie zo lekker gezond ;)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:22

Proficiat Karen,

(jaloers) :o :9

Ziet er prachtig beestje uit, jammer dat het geen merrie is, anders kon je echt elke richting uitgaan met de keuze. Exterieurmatig ziet deze alvast echt goed ineen!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 07:34

lientjeds schreef:
Proficiat Karen,

(jaloers) :o :9

Ziet er prachtig beestje uit, jammer dat het geen merrie is, anders kon je echt elke richting uitgaan met de keuze. Exterieurmatig ziet deze alvast echt goed ineen!

:= Bedankt! Wij zijn er ook zo super blij mee! En inderdaad erg spijtig dat het geen merrietje is, maar we zullen nog wel wat kansen krijgen hopelijk :)
Hoe gaat het ondertussen met het toulon veulen?

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:42

Het Toulon veulen wordt groot... Correctie, het IS groot! :D

T was al nen beer bij de geboorte, en t zal uitgroeien tot nen bak van een paard, maar dat is zo bij alle veulens uit die merrie.

K heb foto's op de gsm die ik als absolute sukkel op techisch gebied niet op de PC krijg, :+ maar k ga binnenkort es nieuwe foto's maken en misschien ook es een echt topic starten.

Inderdaad, hopelijk nog kansen genoeg om te fokken met Chiva, en volgende keer nog net iets meer geluk, een even mooi veulen maar met een andere sexe :)