[Areyu van Germania] De geboorte van een toverballetje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

[Areyu van Germania] De geboorte van een toverballetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:23

Na 3 weken overtijd te gaan besloot Siuan dat het nu toch eens tijd werd om haar veulen aan de wereld te tonen!

Gisterenochtend had ze mini-harsjes en tegen gisterenavond waren dat mini-kegeltjes geworden.
Toen ik 2 uur later terug ging kijken, waren de kegeltjes groter geworden en weer een uur later was er opnieuw verandering te zien.
We twijfelden echter nog steeds een beetje of ze ons niet in de maling nam, want verder waren er geen uitzonderlijke tekenen te bespeuren (zweten, mesten, ...)

Om iets voor 1u zijn we gaan slapen en om iets voor 2 ging de birth alarm af.
En dan zie je maar weer eens wie de fanatiekelingen zijn en wie niet :+
Mijn auto stond al in de juiste richting, sleutel stak er zelfs nog op, zodat ik niet hoefde te klooien.
Ik hoefde dus enkel bed uit en in mn pyjama in de wagen te springen. Op minder dan 1 minuut kon ik ter plaatse zijn!
Maar ik moest wachten op mn vriend, die het allemaal wat langzamer aan deed en zelfs eerst nog een extra broek en trui moest aantrekken (aanstellerij! :+ ) terwijl ik dus al in de ronkende auto m'n voet op het gaspedaal had staan!

Thuis aangekomen (we wonen zo'n 200m van mn ouders waar de paarden staan ;)) bleken mijn ouders nog niet eens in de stal te staan 8)7 mams had zich eerst een kop koffie klaargemaakt en was zich nog aan het aankleden en paps liep er slaapdronken achteraan.
Ik meteen in een spurtje naar de stal :D :=

Siuan was erg onrustig, maar de voetjes waren eruit en lagen goed: opluchting!
Toen ging het wel even mis met Siuan, die niet wist waar kruipen van de pijn en niet doorhad wat te doen, ze legde zich neer en begon te rollen, rolde om en kwam vast te liggen in een hoek van de stal :roll: vervolgens nog meer in paniek uiteraard!

Het duurde dus wel eventjes voor de geboorte voortzette. Na een flinke perswee was het hoofdje er, maar Siuan stond weer recht in ging rondtrampelen. Het vlies was netjes gescheurd, maar hing nog over het neusje, dus dat hebben we gauw terwijl ze rond haar as draaide over het hoofdje heen gehaald. Ze wist gewoon niet wat aan te vangen onze Siuan.
Eens ze dan besloten had weer te gaan liggen was Areyu er binnen 2x persen.
Je zag duidelijk aan Siuan dat ze blij was van die druk in haar binnenste af te zijn, haar ogen stonden plots veel aangenamer en ze bleef minutenlang gewoon plat uitgestrekt liggen.

Tot zover was de bevalling dan toch vlot en goed gelukt, nu kwam echter het volgende punt: hoe zou de kersverse moeder op dr kind reageren.
Toen Areyu wat begon te spartelen om recht te geraken, schrok Siuan zich een hoedje en sprong ze gauw recht. Vervolgens echter liet ze door zacht “gemekker” wel merken dat die kleine haar wel interesseerde.

In eerste instantie was ze verschrikkelijk onbehouwen, ze wilde hem alsmaar kappen met haar voorbenen, wat we zo veel mogelijk probeerden te vermijden natuurlijk.
Ze had duidelijk niet helemaal door wat nu gedaan en bovendien zal de pijn ook wel een rol hebben gespeeld, want ze had, nadat ze was rechtgestaan wel last van fikse naweeën, waarop ze alweer niet wist hoe te reageren, dus ging ze maar als een draaitol door de stal, niet wetend waarheen met zichzelf 
Ook schrok ze telkens als de nageboorte tegen haar benen kletste.

Uiteindelijk begon ik te bemerken dat ze heel erg geïnteresseerd was om op iets te kunnen kauwen en dat bracht me op het idee haar verse voordroog te geven. Die was echter niet verleidelijk genoeg om haar haar pijn te doen vergeten, want ze nam telkens een hap en ging toen weer door met veulen aantikken met de voorbenen en rondjes draaien in de stal,...
Inmiddels stond Areyu al en hadden we hem bij ons in een hoekje genomen, anders knalde moeders hem voortdurend omver, bovendien gaf ze hem door haar rusteloze doen ook niet de kans om op melkzoektocht te gaan.
Dus heb ik haar dan maar een schep krachtvoer gegeven, waar ze smakelijk op aanviel. Inmiddels had ze ook een halster en touw aan, zodat ik haar bij de voerbak kon vasthouden, terwijl mn moeder Areyu richting uier dirigeerde.
Door het eten en door haar te strelen liet ze na enkele keren schrikken (als het veulen zn hoofdje wat te ver tussen haar benen stak enz) Areyu goed drinken. Ze was eindelijk rustiger en trok zich van da nageboorte niet veel meer aan en begon ook echt aangename aandacht aan haar veulen te besteden ipv hem steeds een mep te verkopen :+

Toen vervolgens het darmpek eraf was hebben we moeder en kind maar wat alleen gelaten.
Het was toen 3u, dus al met al heeft de geboorte tot aan het staan, drinken en poepen van het veulen zo’n uurtje geduurt, allemaal best vlot wel :j

Om 5u zijn we opnieuw gaan kijken, nageboorte was nog steeds niet verder gevorderd. Moeder en kind voelden zich verder wel goed en waren rustig.
In eerste instantie wilden we dan al de dierenarts bellen, maar uiteindelijk hebben we beslist nog wat te wachten, aangezien hij die nacht al vaker uit zn bed gebeld was.
Om 7u was de nageboorte nog steeds niet verder gevorderd en hebben we de da gebeld.
Om 7u30 was hij er, hij wilde oxitocine gaan inspuiten, helaas is Siuan nogal gevoelig voor prikjes :+ dus moest ze een neuspraam op. Toen we die ophadden, floepte de nageboorte er in 1x uit :+ oxitocine was dus niet meer nodig ;)
We hebben er toen wel handig gebruik van gemaakt haar een prik met antibioticum te geven, evenals het veulen zijn veulenprik.

De eerste foto die ik gemaakt heb, ik had al veel eerder kunnen foto's maken, maar ze was zo al zo onrustig, dat ik niet ook nog eens wilde gaan flitsen enz...
Afbeelding

Vliezen eraf, hier leek hij nog gewoon bruin ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier werd zn kleurtje stilletjesaan verdacht :+
Afbeelding

Afbeelding

En de volgende ochtend, zo'n 7tal uurtjes oud
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PussInBoots

Re: [Areyu van Germania] De geboorte van een toverballetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:32

Hahah, leuk ding. Eens zien of hij nog meer gaat "toverballen". En jullie zijn lekker royaal met de jodiumpot omgegaan zie ik;)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:38

Wat een verhaal!
Maar wat een kanjer, gefeliciteerd

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:40

proficiat met dat schatje!! wat een verhaal!!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:44

Heerlijke foto's om bij weg te dromen frenia!! Wat een plaatje!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:44

PIB: net toen mn mams er jodium overheen goot, ging meneer ontzettend spartelen en ik moest Siuan vasthouden dus kon niet even een handje helpen :+ := ach, dat zie je over een paar dagen niet meer ;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:45

Hij is gaaf Frenia! Gelukkig alles goed afgelopen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:45

Wat een schattig kereltje! :+:
Ben benieuwd of hij nog meer gaat veranderen qua kleur.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:49

gefeliciteerd met je mooie veulentje! ik ben benieuwd wat voor kleur hij uiteindelijk krijgt.
de moeder is ook prachtig apart gekleurd zeg.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:51

Hahahaha.. Ik moest echt lachen om het stukje dat je moeder nog koffie ging maken!! Hilarisch. :)) _O-
Knap ding is het. :+:

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:52

Wat een lekkertje he, en wat een verhaal! Je moeder doet wel vaker hilarische dingen he ;)

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:53

gefeliciteerd wat een leuk mannnetje ben ook heel benieuwd wat deze gaat toverballen :P

Aparte kleur heeft de moeder trouwens zeg ..

En wat een verhaal maar gelukkig alles goed

toppie :)

Geniet ervan

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:53

Gefelici *\o/* teerd met de geboorte van jullie toverballetje :D

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:56

wat een schitterend ventje zeg!
dat koppie en dat kleurtje!
jammie!

flemen kan die ook al heerlijk die gekke bekken trekken..k kan dan nooit me lach in houden :P

geniet ervan!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 15:02

mn moeder doet geen hilarische dingen :n die vindt dat allemaal héél normaal :+ ;)

ja he hiboune, ik lag ook slap!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:05

Wat een superleuk veulen!
Ben benieuwd hoe hij verder van kleur gaat veranderen.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:25

Gefeliciteerd!!
Wat een lekker ding en wat een gaaf kleurtje

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:35

Hij heeft een ontzettend schattig hoofdje :+: Wat leuk om bij het opdrogen zo'n apart kleurtje aan te treffen, ben benieuwd hoe hij nog gaat veranderen!

Siuan heeft zich dus goed herpakt na het hele avontuur, het is ook niet niks ineens al die nieuwe dingen!

Je moeder ging gewoon nog eerst koffie zetten?! Haha! Wat koelbloedig (en ze wist natuurlijk dat jij er direct al zou staan ;) )

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:14

wauw wat een enorm schattig ding! En zo eigenwijs aan het flemen. Schattig gezicht!
Mooi verhaal ook frenia! Gefeliciteerd!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:08

Middenin een bevalling nog koffie gaan zetten is inderdaad wel héél boelkloedig (misschien net iets te ;) )
prachtig veulen!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:37

wat een gaaf veulen zeg, leuk zo'n toverbal!! :)

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:58

Wat een lekker ding ! Dacht al dat je moeder was uitgeschoten met de jodium :D
Fijn dat Siuan zich nu ook eindelijk echt "moeder" voelt ;-)

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:58

wat een knapperd Frenia!!!

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:58

Wat een plaatje en fijn dat alles goed is gegaan veel plezier met hem :D

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:12

Wat een ontzettend leuk ding zeg :D