Dit is mijn paardje Bowie van stal de Vrijenberg in haar 'normale' zomerconditie: een beetje vet met dikke buik en dikke billen.

Bo is een 6-jarige 2e premie NMPRS merrie van Immer van het Zamenhof en zwartbonte Nellie. Omdat ik graag een veulentje met haar wil fokken kwam Mythos op bezoek.

(Ik was hier ernstig zwanger). Mythos kwam niet eenmaal, maar vanaf mei 2008 is hij elke 3 weken wel geweest. Bo's moeder is berucht om haar 'zin'. Drachtig of niet, ze liet zich altijd met plezier dekken. Zodat niemand wist wanneer ze ooit een veulen ging krijgen. Omdat ik Bo daar ook van begon te verdenken, is ze in de periode mei-augustus 2x met de hengstenhouder mee geweest en door een veearts onderzocht. Ze (b)leek niet drachtig. Voor het dekseizoen toen ophield, is ze nog eenmaal gedekt. Daarna werd ze toch weer hengstig.
Jammer dan dachten we. Helaas, geen veulen...
Totdat ik Bo de laatste paar maanden toch wel erg vond groeien. Ik zie haar niet dagelijks omdat ik haar (in tegenstelling tot mijn grote paard) niet mee heb kunnen nemen toen ik ging verhuizen naar de andere kant van het land. Ze heeft het erg goed bij mijn ouders en met haar vriendinnetjes en verzorgster, beter dan wat ik haar nu hier kan bieden. Dit weekend zag ik haar voor het eerst sinds een maand of iets langer weer, en ik was toch wel verbaasd. De vorige keer vond ik haar al erg dik, maar het was nu echt nog veel erger geworden! Omdat ons verstand zegt dat de kans op dracht klein is, wilden mijn moeder en ik niet geloven dat ze misschien toch stiekem wellicht een kleintje in haar buik zou hebben. Ze is altijd wel dik, maar haar buik is nu enorm. Zeker als je ziet dat haar billen en hals niet zo vet zijn. Ik twijfelde nog sterk en heb een tijdje naar haar buik zitten kijken. Was dat nu de ademhaling? Ik heb zo vaak een drachtige merrie meegemaakt, en de bewegingen die haar buik, in het stukje voor haar uier maakte, leken niet door Bo zelf veroorzaakt te worden. Met mijn hand tegen haar buik voelde ik ook tikjes... Zou het...? Natuurlijk gebeurde er niks toen mijn moeder het probeerde te voelen. Maar Bo reageerde kriebelig toen we voorzichtig aan haar buik zaten, terwijl ze normaal alles goed vindt. Kriebelen aan haar uier vindt ze heerlijk, en laat ze nog steeds toe. Maar aan haar buik voelen en zachtjes duwen resulteert in boze blikken en staart gezwiep.
Omdat ik dit topic in ITP heb gezet en niet in een vragentopic plaats ik hier foto's van Bo, en zal ik de ontwikkeling blijven volgen met jullie. Wat denken jullie, zijn dit foto's van een drachtige merrie? Het zou haar eerste veulen zijn en natuurlijk is elke merrie anders drachtig. Waarschijnlijk zou het veulen eind juli moeten komen. Tenzij de veearts iets gemist heeft...?
Bo en de meiden:

Tietjes:

Als ze niet mijn paardje was geweest had ik haar eigenaar gezegd dat ze drachtig is, maar over mijn eigen paard en potentieel eerste fokproduct blijf ik erg onzeker...
*wordt vervolgd