Vannacht hebben wij de ergste nacht van ons leven meegemaakt. Onze merrie is helaas overleden 5 uur na de bevalling van dit prachtige merrieveulentje.

Het veulentje heet Emily Nevita, eerbetoon aan haar mamma. Ze maakt het naar omstandigheden goed, ze drinkt goed, poept goed en is tierig zat. Ze heeft de nacht doorgebracht met een S.O.S pakket van de Pavo. We hebben haar inmiddels naar Friesland gereden (2,5 uur in de trailer, en dat als je pas 11 uur oud bent..) waar ze nu bij een veulencentrale staat. Ze staat er nu nog helemaal in haar uppie, voor haar te hopen dat er nog wat veulentjes bij komen (voor de eigenaren niet natuurlijk). We hebben in de trailer bij haar gezeten (wat niet mag, maargoed) want ze moest om het uur een fles. Ze deed het echt supergoed, bleef een hele tijd staan maar ging daarna lekker op mijn schoot liggen. Toen ging het ook nog regenen en werd het kouder, dus heel primitief een jas over haar heen gelegd en lekker erbij gaan zitten. Ik hoop zo dat ze het haalt! Maar ze ziet er sterk uit...
We hadden dit echt totaal niet verwacht.. Er was een fotograaf aanwezig op stal gisteravond en die heeft foto's van de bevalling gemaakt. Frans, bedankt! Dit zijn uiteindelijk de laatste plaatjes geworden die er van Nevita gemaakt zijn..

Voor de gehele bevalling http://www.fransroomer.nl (zie kopje "manege bakker en duinruiters")

En wat foto's van de kleine van vandaag:

En in de trailer, arm kind!

Even een tukje doen

zo heeft ze echt een uur gelegen, lekker tegen mij aan.
En de kleine onder Marlies haar jas:

Ooh het is zo'n lieverd en waarom moest dit nou weer gebeuren

Duimen jullie mee dat ze het redt??
Groetjes