Toch gisteravond spoot de melk er echt letterlijk uit dus kon het naar mijn idee niet lang meer duren.
Vanaf 10u was ze aan het bokken, schoppen en noem maar op. Maar toen om half12 ging ze weer rustig staan eten. Dus dacht al nee he, niet weer.
Maar toen om 12u, toen zat m'n buurmeisje bij me in de keuken, zagen we het vlies eruit komen.
Uiteindelijk bleef ze liggen, en ging ik kijken.
Tot m'n grote schrik bleek er maar 1been uit te komen. Dus ik gevoeld en toen voelde ik het andere beentje dubbel zitten.
Ondertussen kwam manlief aanzetten, en zijn we gaan trekken. Senna leek het op te geven.
Toen we dan het veulen eruit hadden, snel het vlies kapot gesneden, en emmer water over het hoofd (schrikreaktie). Neus vrij gemaakt, en gelukkig reageerde het toen weer.
Daarna moeder en kind even met rust gelaten.
De nageboorte kwam er vrij snel vanaf, en de darmpek ook. Enige probleem was dat Senna niet liet drinken. Daar zijn we dan wel even mee bezig geweest, maar met afleiden en voetje omhoog houden is het dan toch gelukt.
Toen het veulen lekker lag te slapen en ik nog even wilde opstrooien en hooi er in gooien vond moeders het genoeg en werden we de stal uitgejaagd. Toen vond ik het maar tijd om even lekker te douchen en ook m'n bedje in te duiken. Heb ze nog wel in de gaten gehouden op de camera, maar zag er allemaal goed uit.
Ze is 12.05geb. Naam is Geeke
Nou genoeg gekletst, hier zijn de foto's:

Laten jullie een berichtje achter