Omdat dit weekend de Lente is begonnen noemen we haar: Lente Go-Go.
In eerste instantie zag het er goed uit.
Ik vond ze wel wat traagjes en ze stond met haar achterhoefjes af en toe niet zo goed op de grond, ze liep zeg maar meer op haar kootjes.
We besloten haar mee naar huis te nemen en lekker op stal te zetten zodat we haar goed in de gaten konden houden.
Nou dit was maar goed ook ze wilde wel drinken maar deed dit niet echt af en toe wel.
Wij besloten Gipsy te melken en met een spuit de melk bij Lente in de mond te spuiten.
Ook was ze met keren in zo`n diepe slaap dat ze wel in coma leek (of dood was) ze was dan helemaal ontspannen helemaal slap.
Heel raar was dat.
Na haar goed in de gaten te hebben gehouden en haar ieder uur te hebben laten drinken zat er wel verbetering in maar het zag er niet echt goed voor haar uit.
We besloten de d.a. te bellen en dat ze 1 liter bloedplasma bij moest krijgen via een infuus, zodat ze wat meer op kracht kon komen.
Ik omschreef wat het veulentje deed en de d.a. vroeg of het dan een Dummy veulentje was. ik zei dat zou nog eens heel goed kunnen.
Een dummy veulentje is dat het veulentje te vroeg is geboren. Nu je het zegt ik vind dat ze ook wat raar op haar achter hoefjes staat.
Dit was dus achteraf zeker waar ook de d.a. zei dit veulentje is net een paar dagen te vroeg geboren.
In de avond kwam de d.a. want hij moest eerst aan het bloedplasma komen wat op zich geen probleem was, maar het bloedplasma moest eerst gedooit worden want dit kwam uit de diepvries en dat mag niet opgewarmd worden.
Dit is een goede keuze van ons zelf geweest want na een paar uur toen ze de bloedplasma binnen had gekregen, ging ze weer krachtig uit haar eigen drinken.
Blij dat we meer ervaring hebben opgedaan in al die jaren :!: Want tot zover ziet er nu alles goed uit ze gooit nu kontje al in de stal en drinkt helemaal zelf nu.
De hoefjes dat gaat ook helemaal goed komen zei de d.a.
Dus al met al na een paar zware intensieve dagen zijn we ontzettend blij en het ziet er uit dat ze het helemaal gaat redden.
Nou het is een heel verhaal geworden maar hier komen dan de foto`s.