Om 11.00 zijn we gaan rijden op weg naar La Vida Nueva in Schoonoord. We hebben Vaidosa, merrie van 6 jaar, meegenomen als rustige factor op de trailer.
Rond 12.00 kwamen we aan en hebben we eerst Vaidosa even in de bak gezet en wat gedronken.
Daarna was het tijd om Igneo op de trailer te zetten. Eerst wilde hij niet meelopen uit de wei, maar met een kontje en wat beloning stond hij er al snel buiten en de wandeling naar de trailer deed mijn kleine man heel stoer!
1.

Bij de trailer aangekomen vond hij het eerst wel spannend om zijn hoefjes op de laadklep te zetten, maar wat brokjes en een kontje deden wonderen.
Hij stond er in 5 minuten op!!
2.

3.

Samen met Vaidosa op de trailer.
Onderweg was hij heel rustig op de trailer en toen we aankwamen en ik de deur open deed stond meneer er rustig en kalm bij. Ook het van de trailer af gaan ging heel rustig en kalm.
4.

5.

Eenmaal in de bak met Vaidosa rende hij hoopvol achter haar aan richting de groep die in het weiland er naast stond.
Hier was Vaidosa niet echt van gediend en liet die duidelijk weten..

6.

Hierop is Igneo snel weer naar mij toegerend om wat troostkriebels te halen.
7.

Toen hebben we geprobeerd om Bonita bij hem te zetten, een 3-jarige merrie uit de kudde, alleen vond zij Igneo heel eng.. ook niet zo'n geslaagd plan dus.
8.

Igneo was eigenlijk helemaal niet zo bezig met de dames en had zijn zinnen gezet op vrienden worden met Saturno, de hengst.
9.

We hebben er toen toch maar voor gekozen om Igneo samen te zetten met de leider van de kudde, Daisy en haar veulen Salazar. Dit ging op zich vrij aardig, zolang Igneo maar niet te dicht in de buurt kwam.
10.

11.

12.

13.

Salazar vond Igneo wel heel erg interessant, maar mocht van zijn moeder steeds niet komen kijken, dus hebben we Daisy even vast gehouden, zodat Salazar en Igneo elkaar konden ontmoeten.
14.

Een tijdje ging het nog redelijk goed tussen Daisy en Igneo, maar op gegeven moment vond ze dat hij echt te dicht bij was gekomen en is ze zo hard achter hem aan gaan jagen dat hij onder het draad door vloog zo de andere wei in. Hij bleef met zijn hoofd haken achter het draad en gleed hierdoor op zijn rug

We vonden het toen wel zo'n veilig idee om hem 's avonds met Daisy en Salazar op stal te zetten, zodat ze aan elkaar konden wennen zonder dat er op de ander gejaagd kon worden. Ik zou er niet aan moeten denken dat Igneo 's nacht onder het draad door zou schieten en weet ik veel waar terecht zou komen.
13.

Toen ik naar huis ging stond hij heel relaxt op stal, op rust en lekker te dommelen.
Mijn knappe kerel had natuurlijk heel wat te verwerken, en hopelijk gaat het vandaag beter in de groep!