Heaven (10 mnd.) krijgt überhip cadeau!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bjarnikeHVJ

Re: Heaven (10 mnd.) krijgt überhip cadeau!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:00

leuk halster

x__Faye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:04

Mooi halster!
Leuk koppie heeft ze ook Pling

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 00:03

Bedankt. Haha!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:35

Ben ik de enige die het raar vindt dat een veulen van 10 maanden op stal staat?
Kan ze nergens lekker in de wei spelen met andere paarden? Lijkt me toch beter voor haar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:31

e_horse schreef:
Ben ik de enige die het raar vindt dat een veulen van 10 maanden op stal staat?
Kan ze nergens lekker in de wei spelen met andere paarden? Lijkt me toch beter voor haar..

Nee, je bent niet de enige.
Mooi beestje, leuk halster, maar afschuwelijke leefomgeving. Tralies en dichte wanden... Boos!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 10:59

Wat zijn dat nou weer voor vreemde opmerkingen. Ze komen hier van 10 tot 5 buiten. Trek alstublieft niet conclusies als je niet weet hoe het zit. Bah. Dat ze net die dag binnen staat heeft redenen, waar jullie niet eens het recht over hebben te oordelen.

'Afschuwelijk'? Ik mishandel mijn dier niet hoor.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:02

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:09

van 10 tot 5 buiten, is nog altijd 17 uur per etmaal in een box waarbij sociaal contact met soortgenoten niet mogelijk is en bewegingsvrijheid beperkt is.

Daar mag je zelf een conclusie uit trekken en bepalen wat het beste is voor je paard.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:13

hahah, nouja, zeg!
Hoeveel paarden staan er wel niet 24uur binnen nu en zien alleen de paddock off de binnenbak, als ze die al zien!
Vind het echt een beetje een fele reactie... Je zult het wel druk hebben met reargeren nu rond deze tijd.

Leuke foto's, erg mooi koppie. Ik vind dioe fotos van buiten ook erg gaaf. Heerlijk hoe ze met elkaar spelen. Wij hebben in de wei nu 6 veulens van 6 maanden en dat gaat er ook altijd zo heerlijk op...

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:36

Kom op zeg! Vecht dit ff ergens anders uit! Je kunt niet oordelen over foto's, ga nou niet gelijk iemand aanvallen omdat je toevallig een paar foto's ziet van een veulen binnen. Let je een beetje op dat zie je dat Heaven ook lekker buiten staat en dat Jody echt wel nadenkt over stal ed. Trek nou niet gelijk iedereen over 1 kam omdat half nederland paarden op stal heeft staan Knipoog

Jody, het is en blijft een prachtbeestje! Echt heerlijk!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 12:37

Arabesk schreef:
van 10 tot 5 buiten, is nog altijd 17 uur per etmaal in een box waarbij sociaal contact met soortgenoten niet mogelijk is en bewegingsvrijheid beperkt is.

Daar mag je zelf een conclusie uit trekken en bepalen wat het beste is voor je paard.

Dan heb jij dus nog steeds geen idee hoe ze hier gestald staan. Ook weer iemand die zó kort door de bocht is. Ik ga je ook niet vertellen hoe ze hier gestald staan, gezien je de conclusie al getrokken hebt en waarschijnlijk niet eens wilt weten hoe het zit, je hebt je woordje toch al klaar.

Inderdaad HenJ, hoeveel paarden staan er wel niet 24u. buiten en zien enkel een bak oid en geen eens 3 hectare land.

Vind het toch bijzonder hoe mensen via Bokt anderen veroordelen, voor ze zich eerst eens verdiepen in de situatie. Erg jammer. Ik doe niks verkeerd en toch heb je er van die 'naturals' (ik zal zo vrij zijn die benaming te noemen) die wel mensen kunnen veroordelen, maar niks accepteren als het om de andere kant gaat.

Dankje Ayla. Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:57

Er wordt niet veroordeeld. Er wordt geconstateerd en er worden meningen gegeven. Op basis van de foto's die jij hier plaatst.
De laatste paar reacties gaan dan niet over je nieuwe halstertje, maar over de omgeving waarin je het allemaal gefotografeerd hebt. Daar mag (ook) best iets over gezegd worden.

Na jouw 'verweer' heb ik dan maar even in je profiel gekeken en ook die foto's van je veulen geven mij niet echt een positief beeld.
Ik veroordeel je niet, ik geef alleen mijn mening. Je mag er mee doen wat je wilt.

Hoeveel minder goed andere paarden/veulens het in de rest van Nederland hebben, is helaas triest genoeg.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:04

Ik weet niet of jij weet wat OORDEEL betekend, precies het zelfde als een mening geven. Daarom vind ik het zo jammer dat jullie geen respect kunnen tonen ten opzichte van andere mensen die net zo als anderen het beste voor hun paard over hebben. Erg jammer, want IMO probeer jij mij nu zwart te maken en mij in slecht daglicht zetten.

Neem van mij aan dat ik goed voor mijn pony zorg en ik weet dat ze gelukkig is. Ze krijgt voldoende weidegang, komt dagelijks buiten óf het moet erg ruig weer zijn (of een andere reden). Verdiep je eerst eens in een situatie voordat je je oordeel klaar hebt liggen, ik oordeel net zo goed niet over hoe jij je paarden houdt, dat had ik ook allang kunnen doen. Maar vandaar uit van mijn kant wel respect naar jou manier van doen toe. Andersom kan dat niet blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:14

Muzefee schreef:
Ik weet niet of jij weet wat OORDEEL betekend, precies het zelfde als een mening geven.

Klopt, een oordeel = een mening.
Dat is dus iets anders dan VERoordelen.
Jij voelt je nu veroordeelt.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:16

Veroordelen betekend nog altijd een oordeel uitspreken. Knipoog Dusjah, gek dat ik me veroordeelt voel. Rolleyes Het gaat tenslotte om mijn pony, die ik volgens jullie niet goed zou verzorgen.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:19

Je hoeft je niet te verdedigen hoor Muzefee, mensen vanaf de zijlijn kunnen altijd makkelijk kritiek geven, over hoe het wel moet of beter kan, maar soms beschik je gewoon niet over die faciliteiten.

Mijn veulen staat niet eens op de wei, die komt niet verder als de bak in de winter omdat er bij ons in de regio gewoon geen enkel paard op de wei komt (kleigrond), voor de nachten gaan de veulens hier op stal, dus dan zou ik het ook niet goed doen?
Ach kom op zeg!! Hij kan zich in de bak ook lekker uitleven hoor elke dag. Heaven staat er prima bij zo. En zoals je zegt, zolang je veulen maar gelukkig is Ja

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:19

Tjonge jonge.. gelukkig zijn jullie natuurlijk allemaal perfect voor jullie paardjes he?!
Muzefee ik vind je een superbaasje die SUPER voor haar diertjes zorgt!

Niet oordelen aan de hand van een paar foto'' dames!!!!!!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:20

Dreeke schreef:
Je hoeft je niet te verdedigen hoor Muzefee, mensen vanaf de zijlijn kunnen altijd makkelijk kritiek geven, over hoe het wel moet of beter kan, maar soms beschik je gewoon niet over die faciliteiten.

Mijn veulen staat niet eens op de wei, die komt niet verder als de bak in de winter omdat er bij ons in de regio gewoon geen enkel paard op de wei komt (kleigrond), voor de nachten gaan de veulens hier op stal, dus dan zou ik het ook niet goed doen?
Ach kom op zeg!! Hij kan zich in de bak ook lekker uitleven hoor elke dag. Heaven staat er prima bij zo. En zoals je zegt, zolang je veulen maar gelukkig is Ja

AMEN!
Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:21

Bedankt meiden, jullie snappen me in elk geval. Lachen Maar laat me niet de grond in lüllen. Nagelbijten / Gniffelen

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:22

Oja, en dan nog.. beter dat het beesie lekker op stal staat dan weg te kwijnen in dat baggerweer!
Ik zie niet vaak veulens die er zo goed verzorgd uit zien als Heaven hoor! Waarom altijd dat debiele commentaar hier...
(zo laat even mijn hormonen spreken Knipoog)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:58

Beestje ziet er super uit! Lekker juist voor hem dat ie iedere dag buiten komt!!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:59

Pfff wat een gezeur hier weer van een aantal bokkers... Je ziet alleen maar wat leuke foto's van de pony met haar nieuwe halster die hier vermoedelijk even vast staat op de poetsplaats...
Valt dus helemaal niet te oordelen over hoe de jonge pony's daar gestald worden, laat staan over hun weidegang etc. etc.

Doe toch een keer gewoon normaal als je niet weet waar je het over hebt. Ik ken ook de fokker van Heaven waar Jody haar pony ook nog heeft staan en die wil niks dan goeds voor zijn pony's!!

En Jody, Heaven ziet er super uit! En dat halstertje staat haar ook super hoor!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:00

Ook ik weet (met eigen ogen en dus eigen oordeel IN REALITEIT) dat Heaven pri-ma word verzorgt. Sterker nog; er is daar zóveel liefde voor alle veulens dat ze zich bijna geen beter plekje kunnen wensen. De stallen zijn ruim en groot en lekker hoog opgestooit met stro. Het is niet een kwestie van de-kont-niet-kunnen-keren. Bovendien; wij moeten jullie naturals respecteren; enorme teksten lezen over hoe goed jullie wel niet zijn. En andersom? Niets te vinden van respect. Wij mishandelen onze dieren allemaal omdat ze in een warm huisje staan s'nachts, die van jullie buiten in de kou wind sneeuw regen onweer. Knipoog

Lekker zo door gaan hoor, Jody. Je verzorgt Heaven prima! OK dan!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:45

Ook ik kan (niet uit eigen ervaring, maar uit alle verhalen en foto's) iedereen ook echt verzekeren dat Heaven níks te kort komt. Zelf ben ik ook voor 24/7 weidegang, maar die pony's komen zo vaak en zo lang buiten, dat ze echt in hun hoefjes kunnen knijpen van geluk, want ze staan echt prima daar Lachen

Faelivrin: Niet dat ik hier die discussie wil gaan voeren hoor, haha, maar wil wel even zeggen dat "die van jullie buiten in de kou wind sneeuw regen onweer" eigenlijk nergens op slaat. Paarden zijn daarvoor gemaakt, namelijk. Clown En die krijgen er niks van als ze in de kou, wind, sneeuw, regen en onweer staan..

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:55

ook ik vind dat je veulen er mooi uitziet en zolang ze gelukkig is (en wie weet dat beter dan de baas zelf?) dan is het goed.
ach..commentaar geven is zoooo makkelijk, we proberen allemaal het beste aan onze paarden te geven en de één doet dat zo en de ander zus. so what?
geen enkel paard in nederland leeft zoals de paarden in het wild, dit hoef je ook niet na te bootsen, want dan moet je er ook niet op willen rijden en in een stuk land zetten waar ze dus ook niet de benodigde kilometers per dag af kunnen leggen die ze in het wild wel afleggen.
laat iedereen in zijn waarde en spring niet altijd zo gelijk bovenop elkaar als het iets anders gaat dan bij jouw paarden!
kan me hier echt druk om maken en eigenlijk is het wel het laatste waar ik me druk om WIL maken......
muzefee; ik vind dat je prima voor je paardje zorgt en daar gaat het maar om....