De laatste loodjes voor haflinger Joy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

De laatste loodjes voor haflinger Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 12:27

Onze haflingermerrie Joy is vandaag 309 dagen drachtig van onze bonte hengst Tango.
We zijn ontzettend benieuwd wat er uit gaat komen, nog 11 dagen en dan mag het ongeveer al komen!

Joy is nog steeds niet vreselijk dik, maar het veulen is actief genoeg om zeker te weten dat er wat in zit.
Haar uier begint nu ook een beetje te komen :D .

Drachtig zijn is zooo ontzettend zwaar :j
Afbeelding

Lekker buikje
Afbeelding

Afbeelding

Joy heeft een beetje last van zwangerschapsdementie :+
Afbeelding

Ze doet de laatste tijd echt heel raar. Ze is heel sloom, staat vaak in het zonnetje te slapen met een zielig hanglipje. En als je dan aan komt lopen gaat ze met haar hoofd schudden en heel zachtjes hinneken, huuuhuuuhuuhuu :(:)

Uier *\o/* ( beetje moeilijk te zien door alle haren)
Afbeelding

Verschil met vorige week:
http://94.100.121.199/862950001-8630000 ... _SCgV.jpeg

En normaal:
http://94.100.120.10/667200001-66725000 ... _X3PI.jpeg

En nog haar lekkere buikje van de zijkant
Afbeelding

Afbeelding

Paps is bruin bont :D


Nada schreef:
DAMES ER IS EEN HUISKAMER TOPIC VOOR JOY EN JILL:

[HK] Fantopic van Joy en Jill - cam babes

GRAAG VOORTAAN ALLE OPMERKINGEN EN VRAGEN DAAR PLAATSEN!

Dan blijft dit topic duidelijk te lezen voor mensen die de updates willen lezen ;) .

Alvast bedankt!!


Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 12:36

Roziee schreef:
Hoihoi :)

Ze is indd nog niet zo dik toch?
Wel een leuke merrie ;)
Gaan jullie het veulen zelf houden of voor de verkoop?

Nee klopt, ze verstopt het gewoon erg goed :D. Wel fijn voor haar.
Ze is normaal wel ook heel erg slank voor een haflinger http://94.100.120.103/274250001-2743000 ... _ygtR.jpeg. En omdat ze wat compacter is kan ze het ook makkelijker verstoppen ;) .

We gaan het veulen zelf houden :D

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 12:47

jolandje schreef:
wat een leuke merrie , ziet er erg vriendelijk uit, mooi beschaafd buikje ook, ben zéér benieuwd wat dat voor veulen word ;)

Dank je :) .

Schijn bedriegt dan :D . Want het is een hele dominante pis merrie :D. Ze is een echte alpha merrie. Maar ze heeft stiekem wel een heel klein hartje hoor !

Voor wie benieuwd is naar papa:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nada op 18-02-10 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 12:52

bulck schreef:
Hmm vind het nu niet echt een wow hengst en gezien je onderschrift gaat het niet om een ongelukje. Dus waarom deze keuze?
Verder is ze idd nog niet dik. ik heb hier een merrie die uitgerekend is voor eind april en die lijkt nu al een tweeling ter wereld te gaan brengen

Het is onze eigen hengst en we wilde er altijd al een wat grotere, slanke en bonte hengst op hebben.
Tango is nog erg jong dus moet nog een beetje uitdijen.

We vinden hem zelf wel erg leuk. En aangezien het ene veulen bij ons blijft en de ander naar onze instructrice gaat hoefden we er geen goedgekeurde hengst op.

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: De laatste loodjes voor haflinger Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-10 14:18

Sorry voor de weinige reacties, maar ik was een weekje op wintersport. Joy heeft nog niet heel veel tekenen dat ze snel gaat veulenen. Haar uier is iets groter, maar nog geen hars en ook nog niet echt heel groot. Haar banden zijn nog lekker strak en ze is ook nog niet zo onrustig.

Het veulen lijkt wel al minder te bewegen en is een beetje aan het zakken. Ze krijgt wat meer een puntbuik!

Bedankt voor jullie leuke reacties :D.

Als het goed is komt Joy binnen nu en een paar dagen ook op de cam via marestare.com , dus dan kunnen jullie haar ook live volgen !

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: De laatste loodjes voor haflinger Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-10 14:18

Oh en ik zal vanavond of morgen even wat nieuwe foto's plaatsen ;)


Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-10 14:44

corientjuhh schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat eruit komt
Ik gok dezelfde kleur als papa :P

Wij hopen heel stiekem op een hengstveulen met de zelfde kleur als papa, karakter van mama, postuur van mama en lengte van papa :D.

Maar een klein, slungelig, vos merrie veulentje zou ook geweldig zijn hoor :+:

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: De laatste loodjes voor haflinger Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-10 00:30

Joy gisteren op 318 dagen dracht.
Afbeelding

Eindelijk lijkt ze ook op de foto wat dikker! :D
Afbeelding

Uier, nog niet echt vol :')
Afbeelding

En echt veel energie heeft ze niet meer :(:)
Afbeelding

Als je achter haar staat en ze loopt zie je echt twee bulten van links naar rechts gaan :D . Aan beide kanten zit nu echt een punt en naar onderen ook, een beetje een driehoekbuik heeft ze nu.

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: De laatste loodjes voor haflinger Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-10 20:05

JOY STAAT ONLINE *\o/*

http://www.marestare.com/fcam.php?alias=joy

De stal ziet er een beetje vies uit, maar we hebben stro korrels waarbij we de drollen er uit halen en de rest er over heen gooien, dat droogt dan weer. Als ze echt bijna gaat veulenen gooien we er nog gewoon stro bij ;) .

Oh en als je af en toe een shetlander voorbij ziet lopen, dat klopt :D. Haar stal is nog niet afgesloten, ze staat nog met een inloopstuk waar de shetlanders onder de draden door gaan :D

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 19:41

Romantico_ schreef:
Oh wat leuk zeg, ik volg ook live mee. Alhoewel de cam steeds vastloopt :}

Ben zeer benieuwd naar het veulen :D Knappe merrie!

Oh bij mij doet hij het gewoon goed!

Echt sukkels zijn het soms hoor. Gaan ze staan spelen en stijgeren in de stal terwijl ze ook gewoon naar buiten kunnen.
Vervolgens gaan ze met z'n vieren in stal staan en worden ze vervolgens door miss drachtig-dus chago woest naar buiten gejaagd :')

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 19:42

Mariekyy schreef:
leuke haflinger!! grappig manen zijn heel lang en de voorpluk is heel kort. ben benieuwd naar het veulen! ga het ook online volgen.

Ja die heeft ze van de zomer doordat ze het niet eens was met haar vliegenmasker er helaas afgeschuurd :(:)

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 19:46

NHevaVD schreef:
Wat een leuke kruising zal dat worden! Mooie papa en prachtige mama! Houd je ons op de hoogte met foto's? :)

Ja! Ik zal vanavond nog weer even een update van vandaag plaatsen ;)

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 19:50

Manegepaard schreef:
Miss drachtig :') Ik zie ... Een bonte shetlanderkont ?

Dat is Tjabo.

Je ziet af en toe één van deze vier heren ook voorbij komen:
Afbeelding
Zweetvos is Tjeerd, koffievos is Taibo, vosbonte is Tjabo en het vosje is Tisjoe :D

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 20:14

snissje schreef:
Leuk om ze zo te zien let maar goed op hoor het komt super snel denk ik mijn vorige pony had net zulke uiers als jou haffie. En we maakten ons maar zorgen en een dag later werd het veulen gebpren :P
leuke haf !!

Haha oke. Het zou natuurlijk altijd kunnen komen. Maar ze harst nog niet, heeft nog totaal geen slappe banden en ze gedraagt zich ook nog niet heel anders dan normaal. Ik denk eerder dat ze iets over gaat dragen. Maar we zullen zien!

Ik zal even foto's uploaden van vandaag ;).

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 21:34

renske_13 schreef:
De haf ligt nu te slapen :Z

Ja ze is wel erg moe de laatste tijd. Staat heel veel te slapen en ligt ook veel meer. Ook overdag staat ze veel meer dan normaal in stal.
Maarja, niet zo gek ook als je hoogzwanger bent :D

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: De laatste loodjes voor haflinger Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 21:41

Joy vandaag op 322 dagen. Haar buik lijkt niet zo vreselijk dik, maar hij is wel echt de laatste 2 weken onwijs gegroeit!
Afbeelding

Haar flanken vallen nu erg in en ze krijgt een lekkere puntbuik dus het veulen zakt goed.
Afbeelding

En haar uier vandaag, nog steeds erg klein, maar wel al wat groter dan eerst.
Afbeelding

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 21:46

Ook wel leuk voor jullie om te zien, de scan toen ze ruim een maand drachtig was. Een beetje rechtsboven is een rondje te zien (veulen) met in het midden een witter stipje(het hartje).

Afbeelding

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-10 21:52

xxelviraxx schreef:
TS is zie jou onderschrift , 20 maart uitgerend ?? :')

Ben ook aan het kijken en de ander is er ook maar bij gaan liggen

Oh, foutje haha! :+ Waarschijnlijk rent ze tegen die tijd ook niet zo veel meer _O- .

Als ze slaapt is ze lief he O:) . Normaal hoeven die shetlanders echt niet zo dicht in haar buurt te komen!

Werd net gebeld: Eeh Nada, Joy ligt! Heb je dat gezien := ? 'Ehm ja, ze slaapt gewoon lekker' :D
Leuk dat iedereen zo mee kijkt!

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-10 11:23

xNathaliee schreef:
Oeh wat een pittige tante zeg ben op de cam aan 't kijken zie ik haar inene met een ander paard spelen en steigeren naar mekaar haha.
Ben wel heeel erg benieuwd hoor :D

Haha, het is zeker een pittige tante. Maar ik denk dat je één van de shetlanders met een andere shetlander hebt gezien :D.
Want stijgeren en spelen in stal is voor Joy een beetje krap..

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-10 15:17

xNathaliee schreef:
Oo.. oke, nouja ik dacht dat ik zo'n grote lange bles zag op een van de paardjes hihi.

Als ze heel erg van formaat verschillen dan kan het(maar het lijkt me sterk want ze speelt nooit met de shetlanders). En anders niet, want er lopen alleen maar shetlanders bij ;).

Ik ben binnen een half uurtje bij de paarden dus als jullie dan iemand op de cam zien ben ik het :)

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-10 00:39

renske_13 schreef:
Wat is ze nu aan het eten?? :D

Ze was pulp aan het eten ;).

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: De laatste loodjes voor haflinger Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-10 00:42

Het gaat goed met Joy. Haar uier wordt iedere dag ietsjes groter, al stelt het nog helemaal niks voor. Haar banden zijn nog niet slapper. Maar ze slaapt wel erg veel, dus ze spaart mooi energie uit. Ik denk dat het nog wel heel eventjes gaat duren, maar je weet het nooit met een maiden ;). Ik houd jullie op de hoogte!
Vandaag geen camera mee, alleen foto met telefoon maar kan het snoertje niet vinden.

Maar het stukje wat ik omcirkelt heb was vandaag ook gevuld, gaat de goede kant op dus!

Afbeelding

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: De laatste loodjes voor haflinger Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-10 19:58

Joy heeft vandaag opeens veel meer uier dan gisteren ! We gaan zo naar stal om de stal voor 's nachts dicht te doen en dan zal ik nog even een foto voor jullie maken ;)

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: De laatste loodjes voor haflinger Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-10 23:30

Zo, de stal zit dicht. Mevrouw had net nog wel genoeg energie om voor een wortel heel vrolijk met me mee te rennen door de bak :D. Dus dat wordt nog niks hoor! Haar uier groeit wel elke dag iets meer. En ze stond vanmiddag wel te flemen in stal, stout veulen waarschijnlijk!

Maargoed, geen wilde shetlanders dus meer op de cam ;)

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-10 10:46

snissje schreef:
Wij maar moeilijk doen met onze merrie birthalarm toen weer naar een andere stal waar ze niks had en we wouden zo graag een camera :P Maar zou ik mogen weten hoeveel dit kost? Z`on marestare?

Oke, ik zal het hier wel even uitleggen, kreeg hier al meerdere berichten over. Dus dan weten jullie het allemaal.

Wij hebben een gewone webcam bij mediamarkt gekocht voor nog geen 20 euro (werkt prima zoals je ziet). Die hebben we in Joy haar stal gezet. Deze zit door een gat heen vast aan een (oude) laptop in een andere stal, heel hoog op een plank. Hieraan hebben we een hele lange LAN-kabel verbonden die over het hele erf loopt naar het huis er naast. Daar komt de internetverbinding dus vandaan. Hoe het vervolgens met marestare geregeld is weet ik niet precies, dat heeft mn zus gedaan. Ik weet wel dat zei het voor haar online gezet hebben. En ik geloof dat het ongeveer 17,50 per maand kost.

Hoop dat ik je hiermee voldoende geholpen heb!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers