is het echt wit of is het blond? ik denk namelijk eerder blond, aangezien hij idd niet bont is. zou dat niet iets te maken hebben met het Dun-gen of wildkleur?
Mijn merrie had/heeft ook zo'n staart en heb ik laten testen, niemand had verwacht dat ze een zilverappel gen droeg dit is dus ook minimaal want ze heeft alleen wat witte manen en een aardig witte staart. Iedereen verklaarde me voor gek dat ik haar liet testen maar vond het wel leuk het te weten waar het vandaan kwam. Bij mijn merrie komt het uit het verborgen zilvergen van haar vader dat is een haflinger en daar toont zilverappel niet op heb ik me laten vertellen, de moeder is een KWPNer en daar zat dus echt geen zilver in verstopt ach ik ben er super blij mee en ze heeft zomers ook zulke mooie appeltjes.
Ik vind het heel erg gaaf en je hebt iets aparts niet zoals alle mini's maar gewoon een unieke. Ze zien er allebei heel leuk uit!
kappiegirl
Geplaatst: 28-08-12 19:38
even een foto-tje ter vergelijking... Hier is ze ruim een half jaar kan nu even geen foto vinden van haar staart nu op staat maar is niet veel veranderd iets voller en langer dat wel...
Jouwe is idd zo als die van mij de opa is wel zilvervalk maar papa bruin bont ... Zilver kan geen generatie overslaan als het goed is en bij bruin bonte papa zie je geen zilver of het moet idd heel minimaal zijn maar keer testen is wel leuk dan
Ja inderdaad testen is altijd wel leuk en op zo'n appart iets als een staart. Mijn toen veulen kon de dierenarts geen kleur bij de chip zetten daarom zijn we gaan testen omdat ze het later niet kon veranderen in het paspoort. Dus na de test stonden we met klapperende oren want tsja een KWPNer heeft niet zomaar een zilvergen en het toonde op de merrie ook niet dus moet het bij de vader hebben gezeten en dat is een haflinger en bij een haflinger zie je het zilvergen niet als die het bezit omdat ze al witte manen en staart hebben. Verder word een haflinger natuurlijk ook niet op kleur getest ze zijn bijna allemaal zweetvos. Ik heb me er verder ook niet in verdiept, als we ooit een veulentje bij haar willen fokken is de kans aanwezig dat het zilvergen door gegeven word maar omdat het minimaal is en op de staart goed te zien is maar verder niet echt houden we er rekening mee dat het niet zal worden door gegeven. Ach het staat haar erg mooi en ze is te herkennen uit duizenden. Ik ben benieuwd wat er uit komt als jij hem laat testen met de tijd. Het is een geweldig leuk diertje!