Bonte new forester hengsten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isjtar

Bonte new forester hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:55

Mijn pony (3/4 arabier, 1/4 new forester) wil ik misschien een keer laten dekken, heel misschien volgend jaar. Maar omdat zij zelf vrij "neurotisch", stresserig en vrij iel gebouwd is wilde ik er een new forester opzetten, en aangezien haar moeder al half new forester is, en zijzelf dus 1/4 new forester vind ik dat goed kunnen. Maar nou lijkt het me ook erg gaaf om een bont veulen van haar te krijgen, dus daarom mijn vraag: Zijn er bonte new forester dekhengsten, die ook echt bont doorgeven? Ik heb zelf eigenlijk geen idee of bont bij new foresters voorkomt Schijnheilig

Anoniem

Re: Bonte new forester hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:56

Ik vond dit op de wiki:

Exterieur
Het lichaam van de New Forest Pony staat in het rechthoekstype, wat wil zeggen dat vanaf de zijkant gezien de lijnen langs boeg, rug, billen en bodem een rechthoek vormen. Het totaalbeeld geeft een sterk gebouwde pony met stevig beenwerk. De New Forest Pony heeft een niet te groot, droog hoofd met pony uitstraling, een breed voorhoofd en vriendelijke ogen. De hals is goed gevormd, over het algemeen kort, maar niet te zwaar. Hij heeft een goed ontwikkelde schoft en een schuine schouder. De achterhand is stevig en op de juiste manier gevormd. De New Forest Pony is van nature sober.

De maximale schofthoogte van een New Forest bedraagt 1.48 meter. Alle kleuren, behalve bont, zijn toegestaan bij New Forest Pony's.

Denk dus niet dat er bonte hengsten zijn Lachen.

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:57

bont is niet toegestaan bij new forest pony's!!

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:59

Hahaha, nee oke. Dan zal ik het of moeten doen met de beschikbare kleuren, of een andere bonte, rustige en mooi gebouwde hengst zoeken Knipoog
Bedankt iig! Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:28

-> NF

En er zijn idd geen bonte NF-hengsten, die kleur is niet toegestaan bij het NF-stamboek.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:05

Zoek je platenbont of mag het ook een andere vorm van bont zijn? Schijnheilig
Mijn hengst is namelijk bruin panterbont, en is een Lamento III x Kantje's Ronaldo, heeft 75% forestbloed.
(Zie ook mijn onderschrift en mijn profiel)
Ik denk dat dit in Nederland de hengst is met meeste New Forest bloed die niet effen is.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 22:27

Het maakt mij niet uit, als het maar bont is Haha!
En ik heb even in je profiel gespiekt...wat een prachtig beestje is het zeg! Het is nog helemaal niet zeker of ik mn pony laat dekken of wanneer, maar ik zal jou/je hengst zeker in gedachten houden! Ja