Ik ben een Large Rivers pony tegengekomen in de papieren van m'n pony, maar ik kan er niets over vinden. Kan jij misschien aan meer info komen? Het gaat om Large Rivers Dolly.
dit is hetgeen dat ik erover gevonden heb Large Rivers Cleopas Algemene Gegevens
Stamboeknr P-500055-HGT Schofthoogte 1.47 m Geboortedatum °1986 Kleur Donkerbruin
Informatie
De hengst Large Rivers Cleopas stamt uit een zeer bekende bloedlijn in Nederland, ui de New Forest fokkerij. Zijn vader is de hengst Briljant, alomgekend door de ware ponyliefhebber. Deze is op zijn beurt de zoon van de bekende hengst Robijn. De moeder van Cleopas is de merrie Large Rivers Colette. Zij is de dochter van de gekende hengst Alexander. Allen zijn ze meermaals kampioen van Nederlands geweest.
Cleopas heeft een zeer rustig karakter, een correct exterieur waarbij de schuinliggende schouders en de zeer gespierde achterhand uitblinken. Een echte vererver met een ruim kader en bespiering, maar met een sublieme wijze aan de hoge verwachtingen die in hem gesteld zijn zowel in de fokkerij als in de sport.
Zijn prestaties spreken voor zich:
Hij won meer dan de helft van de dressuurwedstrijden waaraan hij tot vandaag deelnam. Hij is reeds aan zijn zesde bereider toe. Als best geklasseerde in de hoogste dressuurklasse eindigde hij op een eervolle derde plaats op het Nationaal Tornooi in '98. Tijdens de overkamping op de Chrirmas Horse Schow in Mechelen mocht hij deze derde plaats behouden.
Ook in het Hindernisspringen bleven successen niet uit en mocht hij zijn klasse en aanleg tonen in de klasse Midden.
Cleopas is een echte kindervriend met denderende kwaliteiten. Hij heeft een gouden karakter en is bij het berijden zeer leergierig. Onvermoeibaar en met zijn talenten is hij geboren om te winnen. De ponyruiters die tot op heden het genoegen hebben gehad hem te berijden zijn unaniem : 'Cleopas weet wat van hem verwacht wordt, hij zal je nooit in de steek laten. Hij is doodeerlijk en gaat voor zijn ruiter tot het uiterste.
veel afstamelingen heeft hij hé ik ken een pony die D-midden sprong en dat is zowat het halfbroetje van mijn pony Qleo heeft ook nog D-midden gesprongen, maar niet met mij hoor, met andere eigenaars wel leuk om dat te weten van je pony! is toch al parcour van 1.10-1.20! zou ik nooit durven in enkele spong wel maar niet in parcour
Ik weet dat dit een heel oud topic is, maar ik wil toch even iets recht zetten.
Deze hengst is, in tegenstelling tot wat hier beweerd wordt, gefokt door de inmiddels overleden heer de Groot uit Gorinchem. Kennis van mij heeft de hengst namelijk gereden voor hij verkocht werd. De heer de Groot was ook eigenaar van Colette en Large Rivers Ridder (o.a.)
oops, sorry ik zei enkel wat op internet stond de foto's zijn niet juist dat heb ik inmiddels van iemand te horen gekregen die zo beleefd was om het pb te sturen
Etinka_
Geplaatst: 30-03-10 16:50
Norway_girl schreef:
P.S. weet iemand toevallig wie de fokker van Cleopas is?
nop , ma ik heb wel de dochter hebt gij meer informatie van een broer ofz ?
Ik heb altijd een pony gehad die als vader large rivers cleopas had... Enkele vriendinnen van mij hadden daar ook een pony van. Ik heb deze al wel 6j niet meer maar toen in die tijd kwam Large rivers cleopas vaak als vader voor op wedstrijd.
Margotx
Geplaatst: 03-11-13 16:44
Mijn pony heet Large Rivers Astron, en is afstammeling van hengst Valentino en merrie Large Rivers Corina. Misschien is hij afstammeling van... ?
Ik heb geen idee meer eigenlijk, mijn pony is in 2008 verkocht en hij is ook een jaar later gestorven jammer genoeg, maar zal vast familie zijn, als de naam erin voor komt