Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
http://foxtrot.messageboard.nl/2957/viewtopic.php?p=52020 schreef:Verrichtingsonderzoek (1989)
Stap: 8,5
Draf: 9
Galop: 9
Rijproef: 8
Springen: 9
Vrij springen: 9
Aangespannen: 7,5
Terreinrit: 9
Karakter: 9
Stalgedrag: 9
Trainrapport: 9
Totaal: 96,0
Rusty is een intelligente, vriendelijke hengst met een goed humeur. Hij is gehoorzaam, moedig en eerlijk. Aan het begin van het onderzoek is de hengst nog groen. Rusty heeft aan het begin van het dagelijkse werk mondproblemen. Hij is daar goed doorheen te werken en toont dan sterke, elastische bewegingen.
Zijn stap is ruim en soepel. Rusty stapt goed. De draf heeft veel souplesse en tact. De galop is royaal en lichtvoetig.
Bij het springen toont de hengst een goed ruggebruik. Hij is attent op de sprong en springt zeer gemakkelijk.
In het terrein heeft hij een mooie galop en gaat hij goed door op de hindernissen.
Voor de slede presteert de hengst, nadat de mondproblemen zijn overwonnen, goed.
Rusty heeft zeer veel bereidheid om te werken. Hij heeft plezier in het werk en is looplustig. De hengst ervaart het gevraagde werk als zeer licht.
Rusty heeft als dressuurpony en als springpony zeer veel aanleg.
Bij aankomst in het onderzoekscentrum is de voedingstoestand van de hengst goed. Tijdens het onderzoek is de hengst gespierder geworden. De hengst eet normaal. Het stalgedrag van Rusty is zeer goed.
ponymens schreef:Van wel meer hengsten heb ik mijn bedenkingen bij het cijfer van het stalgedrag.
Gabon schreef:Mijn New Forest is ook een nakomeling van Rusty
fabbie schreef:Rusty werd toen toch gecastreerd omdat hij dan waarschijnlijk betere prestaties zou gaan leveren in de sport, dat is wat mij bijstaat.