Belgisch new forest pony paspoort en medisch inlegvel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Belgisch new forest pony paspoort en medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 21:31

Even een vraag voor de mensen die ook bekend zijn met het belgisch new forestpony stamboek.
Ik heb een pony geboren in 2005 met een belgisch paspoort en ik mis in het paspoort het medisch inlegvel. Weet iemand hoe ik dit er in kan krijgen?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78502
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:51

Die kon je destijds aanvragen bij het stamboek meen ik. Wij hebben er ook eentje elders staan van 2005 met belgisch paspoort. Geloof dat het destijds ook in het stamboekblaadje stond.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Belgisch new forest pony paspoort en medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 08:59

Dank je wel Neonlight. Ik had ze al gemaild maar ik ben geen lid. Mij benieuwen of dat nog verschil geeft.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78502
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:04

Stamboek ligt behoorlijk op zijn gat geloof ik. Stalbaas is lid van het BNFPS, toen hij in 2005 een veulen kocht is hij lid geworden. Zelf ook alleen lid van het NNFPS.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Belgisch new forest pony paspoort en medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:25

Volgens mij moet je dat ook aan kunnen vragen als je geen lid bent. Heb je ondertussen al antwoord gehad? Kan kijken of ik ergens het mailadres van de voorzitter heb.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 11:31

Ja ik heb antwoord gekregen :$

Wat zijn de kosten voor niet leden? Dan komt er het lidgeld bij ttz 30 euro. Dit is dus bovenop de €85 voor het paspoort.

Waar kan ik het paspoort naartoe sturen? vzw BNFPS Doornebosstraat 5 3500 Hasselt (Best maakt u een kopie van de afstamming, deze kopie houdt u zelf bij )

Bestaat er ook de mogelijkheid om langs te komen en het nieuwe paspoort gelijk mee te krijgen? Helaas niet, paspoorten worden niet door ons zelf gemaakt, de gegevens worden wel door ons digitaal verwerkt en doorgestuurd . Het paspoort wordt dan aangemaakt door een - door de overheid aangeduide - firma . De tijd tussen ontvangst van de betaling en de toezending van het paspoort bedraagt momenteel een 15-tal dagen . Vanaf 01/01/16 zijn er voor de nieuwe paspoorten nieuwe regels van kracht ( ivm personalisatie enz. ) deze laatste leiden soms tot vertragingen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Belgisch new forest pony paspoort en medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:55

Je moet inderdaad dan een nieuw paspoort. Volgens mij moet het ook zonder lidmaatschap kunnen, doen ze in Nederland wel volgens mij bij sommige stamboeken.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Belgisch new forest pony paspoort en medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 14:40

Het kan niet zonder lidmaatschap. Helaas. Ik zit niet te wachten op een lidmaatschap, van geen enkel stamboek. Ik heb ook geen noodzaak om op papier als eigenaar vermeld te staan. Bij geen enkel dier.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Belgisch new forest pony paspoort en medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:47

Zou je dan ook niet een KNHS paspoort aan kunnen vragen?

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Belgisch new forest pony paspoort en medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 16:50

Geen idee. Ik heb geen startkaart meer.
Voor mij maakt het niet uit en ik heb besloten de boel de boel te laten en er niks mee te doen totdat mijn DA er een opmerking over maakt.