hee ik heb een nakomeling van de new forest dekhengst panache en wil er graag meer informatie over!! mijn pony heeft een lief zacht karakter kan goed springen en dressuuren en is nu 13 jaar weten jullie misschien iets over de dekhengst panache volgens mij komt die uit belgië maar weet ik niet zeker
Tinky12
Geplaatst: 01-07-09 07:23
Ik denk niet dat dit hier goed staat...probeer het eens bij fokkerij en afstamming Schakel even een mod in voor verplaatsen,zo krijg je meer reacties.
Er is geen goedgekeurde New Forest hengst die Panache heet. Wel is er een ruin die Waterhoek's Panache heet, alleen is die in 1995 geboren en is nu 14 jaar. Als jouw pony 13 jaar is kan ie daar geen afstammeling van zijn. Heeft je pony stamboekpapieren? Zo ja, wat staat daar op?
trishvm
Geplaatst: 03-07-09 15:47
panache,mij ook niet bekend.ook niet in hengstenboek
Gem
Geplaatst: 05-07-09 12:05
Misschien kun je een kopie van het stamboekpapier scannen en hier plaatsen?
Zie link met stamboom, wel een New Forest hengst, echter niet goedgekeurd voor het New Forest stamboek maar voor "de boerenbond" zoals ze dat in Belgie noemen. Daar worden ook hengsten met bijvoorbeeld teveel GW bloed voorgesteld (denk aan Chablis bijvoorbeeld ).
Gem
Geplaatst: 15-07-09 18:34
ik zie de stamboom nu wel. "Verdween" de eerste keer dat ik de link aanklikte . Panache zijn ouders waren minimaal halfbroer en halfzus zo te zien.