Wie heeft ervaring met eigen paard op vakantie in Frankrijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie heeft ervaring met eigen paard op vakantie in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:51

Sja. Ik heb een trektocht gereden van een week met eigen paard, verschillende vakanties gedaan, weekjes en weekenden met het paard gedaan (Loon op Zand, Veluwe, strand, alles verscheidene malen). Endurance in buitenland gestart.

En dan begin je dus te denken aan de volgende stap. Met het paard op vakantie in het buitenland. Ik denk aan Frankrijk, en dan met name de hoek van :
- Noord-Nauw van Calais.
- Picardië
- Hoog en Laag Normandië.
- Bretagne twijfel ik over. Lijkt me erg mooi, maar is ook weer 5 uur rijden. Terwijl ik tot zo'n 4 uur met de trailer zat te denken als maximum.

Ik vroeg me dus af of iemand daar al eens met eigen paard is geweest. Of die aan of afraders heeft mbt streek / overnachtingsplaatsen. Ik denk dan trouwens aan een huis of appartement met stalling en weide. Eventueel is een los vakantiehuis en een manege in de buurt ook een optie, mits ze daar overdag veel in de weide kunnen.

Anoniem

Re: Wie heeft ervaring met eigen paard op vakantie in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:56

Heeft er echt niemand ervaring...? Clown Mag ook voor andere landen zijn... Gaat met name om het 'buitenland' gedeelte.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:16

Ervaring met zoiets niet, maar wel de ervaring na de verhuizing naar Frankrijk (met mijn paard) dat met name de bodemgesteldheid (paden verhard met kapotgeslagen rots) en de heuvelachtigheid voor hem stevig wennen waren. Paardlief had toch op dat moment een behoorlijke conditie maar toch was het niet éénvoudig voor hem. Ik woon in het oosten, 120 km van de Zwitserse grens een heuvelachtig gebied.

Mensen die ik ken in de Belgische Ardennen (zijn daar met al hun paarden heen verhuisd) meldden me iets soortgelijks. Ze organiseren nu met hun paarden daar vakanties. Zij hebben ook wel eens iemand op bezoek gehad met een iegen paard, maar dat was eigenaar en paard stevig tegengevallen.

Verder denk ik dat het behoorlijk belangrijk om je redelijk te kunnen redden in het Frans, want je moet er niet op rekenen dat de Franzosen die je tegenkomt Engels spreken. Als ze het wel doen dan doen ze het met een dergelijk accent dat je ze toch niet verstaat Clown

Succes in ieder geval enne Keep Us Posted

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:19

Ardennen zie ik idd niet zitten, dat lijkt me een te heftig gebied. Bedankt voor je reactie! Ja