Paardrijvakantie voor studenten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sofire

Paardrijvakantie voor studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:04

Hoi,

Ik ben student, en het lijkt me ontzettend leuk om met andere leeftijdsgenoten (ik ben 19) iets van een paardenvakantie te vieren. Weet iemand of dat bestaat? Een soort 'ponykamp' voor studenten of iets dergelijks? Een paardentrektocht lijkt me supergaaf, maar ik vrees dat ik dan al snel bij 30/40-jarige terecht kom. Iemand idee?

Farah_

Re: Paardrijvakantie voor studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:45

Hoi Sofire,
Misschien moet je eens informeren op landgoed Svarava in Tsjechie. Er worden niet echt kampen georganiseerd, maar wel ruitervakanties tegen acceptabele prijzen.. Wellicht is daar iets te regelen? De website is www.svarava.nl
Veel succes met je zoektocht!

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:27

In drenthe organiseer ik een 18 + trektocht. Bericht me maar als je meer wilt weten.

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 12:03

Ah, dat zijn al leuke plannen! Inderdaad, sinESappel, ik heb natuurlijk ook niet een enorm budget!

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:05

Ik weet niet of je een WO student bent?
Anders zou je is kunnen kijken of de studentenvereniging in jouw stad iets dergelijks organiseerd.
Mijn oude studentenvereniging http://www.asrhors.nl/ deed dat iig wel

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 14:45

Aha, dat is de subverenging van het ASC, als ik het goed heb begrepen? Ja, ik studeer in Leiden en daar hebben ze wel Carroussel (van Minerva), maar die organiseert -volgens mij- geen vakanties..

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:36

klopt inderdaad een sub. Maar dat is maar betrekkelijk hoor Knipoog Meer knorren dan ASC leden Haha!
neem anders is contact op, misschien hebben ze al wat in de planning...

karolienvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:01

Ik zou ook graag eens aan zee of ardennen gaan
maar helaas gaat mijn paard geen trailer op?
Daar komt nog bij dat het heb brabander is&dus met dergelyke moet rijden...

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:06

Kijk anders eens bij http://www.paardrijden-in-de-ardennen.be/
Alsjij een groepjes mensen hebt kunnen zij van alles organiseren.

Ze zitten vlak onder Luik in de Ardennen en het zijn gewoon Nederlands met een gouden hart voor hun paarden. Verwacht geen luxe maar wel puur plezier

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 01:49

Wauw, ik ben nog maar betrekkelijk kort actief op Bokt, maar wat een snelle reacties, zeg! Ik ben het allemaal aan het bekijken, maar als ik het goed begrijp is er op ASR na, geen specifiek studenten-iets? Ik ben geen knor, zit bij Minerva Knipoog, ik zal het eens navragen, goede tip! Verder heb ik hier geen vrienden die ook paardrijden, en die bovendien een zodanig niveau hebben waarmee ik dat zou kunnen doen. Vandaar dat ik ook dacht aan een 'studenten-iets,' dus de ardennen gaan dan niet door vrees ik. Toch bedankt voor de reactie!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:22

Mocht je een leuke vakantie vinden, ik wil wel met je mee Cool

Ik heb een tijd terug ook gezocht naar ponykampen voor volwassenen, maar helaas, die bestaan niet echt.
El Rancho de Verano organiseert wel ruiterweekenden voor 17+.
Die website van paardrijden in de ardennen is ook vrij goedkoop, maar daar moet je dan wel al met een groepje heen gaan, anders zit je dus alleen Knipoog
En Svarava lijkt mij ook heel gaaf om heen te gaan, maar dat zit in Tsjechië en kost je dus veel benzinegeld (ik heb wel een auto).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:05

sinESappel schreef:
Misschien moet je eens informeren op landgoed Svarava in Tsjechie. Er worden niet echt kampen georganiseerd, maar wel ruitervakanties tegen acceptabele prijzen.. Wellicht is daar iets te regelen? De website is http://www.svarava.nl
Veel succes met je zoektocht!

Op hun website staat helaas "Deze ruitervakanties worden het hele jaar door georganiseerd met uitzondering van de maanden juli en augustus. "

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:08

en ik heb ook nog steeds animo ervoor, naar aanleiding van mijn vraag hier of iemand zin heeft om mee te gaan op een "ruiter vakantie".

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:06

ik ga met m'n vriendin naar 't reelaer, die organiseerd dit jaar voor het eerst 18-24 jaar iets,
volgend jaar hopen we als er dan wel kampen worden georganiseerd naar Tjechie te gaan Haha!

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:25

Oké, als ik het zo zie kan ik via bokt zelfs wel een groepje bij elkaar krijgen Lachen Ik ben dus ook niet de enige met de vraag.. Het liefst zou ik in het buitenland zitten, dan is het meer een vakantie, en ook het liefst een week ofzo. Maar een weekend lijkt me ook leuk. En Hannanas, wat bedoel je? Vraag je nu of mensen met je meegaan? Heb je dan iets gevonden? Ik begrijp het niet helemaal vrees ik..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:55

sofire schreef:
Oké, als ik het zo zie kan ik via bokt zelfs wel een groepje bij elkaar krijgen Lachen Ik ben dus ook niet de enige met de vraag.. Het liefst zou ik in het buitenland zitten, dan is het meer een vakantie, en ook het liefst een week ofzo. Maar een weekend lijkt me ook leuk. En Hannanas, wat bedoel je? Vraag je nu of mensen met je meegaan? Heb je dan iets gevonden? Ik begrijp het niet helemaal vrees ik..

Er zijn zoveel leuke dingen te doen!
Ik heb nog niet echt iemand ( of in meervoud ) gevonden om mee te gaan en heb tevens ook niet echt een specifieke bestemming in mijn gedachte.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:38

Met de wisselkoers van nu is een ruiterkamp op svarava ongeveer 400 euro. (Voor 5 dagen/4 nachten/3 dagen rijden). Zo goedkoop is het dus niet. (Ter vegelijking: in Polen heb je voor 400 euro 8 dagen/7 nachten).
Benzine is ongeveer 220 euro.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:42

Hier meld zich ook iemand voor een low-budget-studenten- trektocht Doei!

Ik wil wel op trektocht maar vind alles op het moment te duur, dus als jullie nog goede ideeen hebben, ik zou wel graag een paard willen huren, mijn paard laat ik lekker thuis Knipoog

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:17

Benzine hangt er maar net vanaf hoe zuinig je auto is natuurlijk. Bovendien kan ik me voorstellen dat je met meerdere in 1 auto gaat en dus bovendien de benzinekosten deelt, daar wordt 't al een stuk voordeliger van....

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:57

sinESappel schreef:
Benzine hangt er maar net vanaf hoe zuinig je auto is natuurlijk. Bovendien kan ik me voorstellen dat je met meerdere in 1 auto gaat en dus bovendien de benzinekosten deelt, daar wordt 't al een stuk voordeliger van....
Ja, dat snap ik Lachen
Alleen moet diegene die op ruitervakantie wil in het buitenland (Zuid-Frankrijk, Polen, Tsjechië etc) er ook rekening meehouden dat je minimaal 200 euro aan benzine kwijt bent, dus dat komt nog eens bij je reis.

RickMeijers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:07

Ik ben ook al op zoek naar iets, er zijn genoeg leuke ideen hoor ik Haha!
Ik denk dat als je naar het buitenland gaat je beter langer dan een weekend kunt gaan...
Blijf het volgen !

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:45

Voor een reis naar het buitenland zou ik geloof ik altijd een midweek gaan, da's vaak wel te regelen met school/werk en dan heb je niet het gevoel alleen maar op en neer aan het reizen te zijn!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:51

hey ik woon ook in Leiden. Hoe zit dat precies met die sub van minerva, zitten daar ook 'knorren' bij?

ontopic: ik ben vorig jaar lukraak een paar dagen in mijn eentje naar de ardennen geweest om paard te rijden (naar Dutch Joy).
Heel toevallig waren er op dat moment nog 2 andere studenten! Maarja, dat is wel toeval...

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 22:52

Ah weer wat te reageren.. Ik zou het liefst ook wel een week weg zijn, een weekend vind ik zo kort! En dan ook het liefst naar het buitenland ja, andere omgevingen zien. En niet te duur, en met studenten. Heel wat eisen dus, en ik vrees dat het moeilijk wordt. Madeliefw - ik weet eigenlijk niet of bij Carroussel ook knorren zitten, ik heb tot nu toe nog maar één introductieles gehad. Volgens mij niet hoor, want ze hebben echt bizar weinig leden. Ze rijden op een manege in Leiderdorp (sorry, naam even vergeten) en dat is dan de ene week een beginnersles, de andere een gevorderdenles. Ik heb nog geen gevorderdenles meegemaakt, dus ik weet eigenlijk niet hoe het zit! Ik zal het navragen voor je Knipoog

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 07:53

sofire schreef:
Ah weer wat te reageren.. Ik zou het liefst ook wel een week weg zijn, een weekend vind ik zo kort! En dan ook het liefst naar het buitenland ja, andere omgevingen zien. En niet te duur, en met studenten. Heel wat eisen dus, en ik vrees dat het moeilijk wordt.
Het is logisch om een week te gaan als je naar het buitenland wil. Wat is niet te duur? Je bent minimaal 400 euro kwijt voor een week (volpension), en dan moet je dus denken aan Polen. Ga je naar een ander land, dan gaat de prijs al richting de minimaal 600 euro. Daar komt dan ook nog zeker 200 euro benzine bij (waarschijnlijk gedeeld door 2 omdat je niet in je eentje gaat). Dus echt goedkoop is het niet.
En met studenten? Nou, ik ken geen bedrijven waar veel studenten komen. Je zou dan echt zelf een groepje studenten bij elkaar moeten zoeken, en samen gaan. Zo is dat afgelopen zomer ook via het forum geregeld, toen ging er ook een groepje bokkers een trektocht maken in België dacht ik Lachen