Rijden in Wales (GB)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Rijden in Wales (GB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 15:34

De vakantieplanning voor volgend jaar is noord-Wales. Iemand leuke ideeën om daar een paar dagen paard te rijden? Geen ideeën elders in GB of europa, als we daarheen zouden gaan, had ik dat wel gevraagd.

Het moet een kleinschalig bedrijf zijn, eigenlijk niet meer dan 15-20 paarden. Mooie rijomgeving (de Veluwe is mijn referentie!), goede keuken en nette kamers, bij voorkeur en-suite.
Wij zijn eraren ruiters, houden van lekker doorrijden en liefst in kleine groepjes.
Geld speelt geen rol, paardrijden in GB is nu eenmaal prijziger dan hier, niet in de laatste plaats omdat ze 19% BTW moeten afdragen.

Kom maar op met jullie ervaringen Haha!

xcomplientx

Re: Rijden in Wales (GB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:24

Geweldig mooi daar in Noord Wales, wel voorzichtig zijn met links rijden Lachen Ik heb daar trouwens niet paardgereden ....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 18:05

Ach, ik heb al 20.000km daar liggen, dat linksrijden is dus geen probleem Haha! De eerste 500m even wennen en dan gewoon het gas erop.

Floob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:16

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 15:58

Beide lokaties had ik ook al ontdekt. Die lokaies vinden is ook niet het probleem. Een avond zoeken op I-net levert voldoende lokaties voor de komende vijf jaar Haha! Haha!
Ik hoop eigenlijk op ervaringsverhalen van mensen die er geweest zijn. Ik ben een paar jaar geleden op een lokatie in noord-Wales geweest waarvan ik zeg het was leuk, maar ik hoef er niet zo nodig terug, terwijl ik op andere lokaties (in het zuiden) graag weer eens terug ga.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 21:05

Goh, ben ik hier nou ECHT de enige idoot die in Wales op een paard kruipt?? Waar leven al die tientallen paardentoko's daar dan van??
Om eerlijk te zijn, dit valt me behoorlijk tegen, eigenlijk.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 23:04

Er zijn sowieso niet zoveel NL'rs die naar Wales gaan Lachen
Ik ben in mijn vakantie geen NL'r tegengekomen....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:21

Goh, ik struikel altijd over Nederlanders op vakantie, ook in Wales, Schotland, Ierland, Cornwall, de uiterste zuidkant van Nieuw Zeeland, afgelegen natuurgebieden in New York State, je kunt die lui gewoon nergens ontlopen..... Clown
Maar inderdaad zelden op een paard Tong uitsteken

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:47

Ik ken een vakantie gebeuren met criollo's daar!!!!! even googlen op criollofarm!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 18:33

Hhmmm, bestaan ze nog, na die overstromingen bij Swindon? Had ik eigenlijk eerder moeten weten, hoewel afgelopen zomer niet echt geweldig was. We zijn daar in de buurt geweest (over de M4 en vanaf Swindon A420 naar Oxford).
Op hun site staat dat ze verhuisd zijn. Waar naartoe, weet je dat toevallig?
Als ze in de regio zijn gebleven, zal ik 'm onthouden voor als ik weer naar New Forest ga.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:43

Ik denk dat ze nog wel daar in de buurt zijn, maar zeker weten doe ik dat niet........ misschien gewoon een mailtje naar hun sturen? Ken hun paarden wel, hele leuke en fijne paarden hebben ze!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:37

Nou, ze zitten dus bepaalt niet meer op de Salisbury Plain. Enig speurwerk op I-net heeft me intussen geleerd dat ze in Rhayader zouden zitten, dat is centraal Wales, stukkie boven Builth Wells (mooi plaatsje), voor de insiders.