Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
licorne schreef:Leuk, dit topic, ik heb net een jaarling bordercollie teefje van iemand overgenomen en wil haar ook graag mee op rit gaan nemen. Fijn te lezen dat er meer mensen zijn die heel goed hun hond mee kunnen nemen op buitenrit. We hebben nog wat training te gaan, ze heeft nog weinig opvoeding gehad en ik heb haar net een week, maar ze leert razendsnel en luistert goed, ik heb goede hoop. Ik ga eens bij de Paardendrogist naar die lijnen kijken, heb nog een cadeaubon liggen, dank voor de tip!
Vlinder32 schreef:wie neemt zijn hond mee tijdens een buitenrit? Mijn hond (Golden) gaat eigelijk altijd mee, maar ik moet ook wel eens weggetjes over, dan vertrouw ik het eigelijk toch niet. Op deze stukken zou ik wel mijn hond willen aanlijnen. Iemand ervaring hiermee ? tips? Ben heel benieuwd hoe andere mensen dit hebben als ze samen uit rijden gaan met paard en hond ! Mijn paard en hond zijn erg gehecht aan elkaar, sterker nog zonder hond, dus alleen, is mijn paard onzekerder. Mijn hond vindt het geweldig om mee te gaan en moet ook uit, dus heb ik direct 2 vliegen in 1 klap