Utrechtse Heuevelrug - waar parkeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EmMetjes

Utrechtse Heuevelrug - waar parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 17:33

Ik heb een ruiterkaart gekocht van Staatsbosbeheer voor de ruiterpaden op de Utrechtse Heuvelrug. Het enige nadeel is dat je op zulke kaarten nooit kunt zien waar je met auto + trailer kunt parkeren om dan even lekker te gaan rijden.

Wie heeft tips waar ik in de buurt van Zeist, Woudenberg, Den Dolder en brede omtrek kan parkeren en vervolgens een heerlijke buitenrit kan maken?

Antheman

Re: Utrechtse Heuevelrug - waar parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:14

....gaat kaart pakken en komt zo terug....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:28

Bij Amerongen, bij het http://www.hetBerghuis.nl wordt regelmatig met trailer geparkeerd. Hier kun je supermooi rijden. Sommige stukken zijn zwaar, want je zit hier op de berg.

Bij mij in Doorn wordt ook vaak geparkeerd op de Stamerweg (Hoog Moersbergen). Hier zou ik zelf niet snel voor kiezen, want hier ben je met een uur wel uit het bos, of je moet veel gaan stappen, of de weg oversteken.

Dan zou ik liever bij de Helena heuvel parkeren in Doorn. Das een sjieke eetschuur met werkelijk prachtig terras. Maar hier heb ik nog nooit een trailer gezien. Het is ook vrij druk met autoos, dus missch ook niet zo´n hele goede optie.

Wat wel een goede optie is, om naar Leersum te rijden. Daar ga je naar t kantoor van SBB (aan de drukke N226) . Hier kun je goed parkeren. Wel even opletten waar je dan het ruiterpad neemt. Het handigst is om terug naar de weg te gaan, dan zie je het ruiterpad al paralel lopen met de weg (N226). Het staat niet op je kaart, maar je kunt bijv om het die vennen heen, (het Leersumse veld) Dat is zo prachtig om te rijden! Das 1 van mijn favo routes.

Wat je ook kunt doen is naar Austerlitz rijden. Het dorpje in rijden en richting manege rijden. Daar zitten eigenlijk een paar bosweggetjes waar best regelmatig druk geparkeerd wordt. Hier heb je supermooie paden, ze zijn van de week weer allemaal glad gestreken. Ook een paar hellinkjes, en ook lange rechte paden ,dus lekker doordraven /galoperen.

Heb je hier wat aan Haha! ?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:37

Als je in Veenedaal wilt parkeren weet ik ook nog wel een mooi plekje Lachen

Toen ik daar nog woonde zag ik bij het berghuis eigenlijk altijd wel wat trailer staan Ja

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:37

ALs je in Amerongen wilt parkeren, dan wel of vroeg of op een dag dat iedereen aan het werk is.... Ik was volledig klemgezet door leuke dagtoeristen, die even vergaten dat er een klep open moet kunnen en dat je ook wellicht met je auto weg wilt rijden. Dat was niet echt een succes dus...
Overigens was het daar wel mooi rijden!

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:30

Hai!
Als je bij de camping Het Grote Bos parkeert aan de Hydeparklaan in Doorn ben je gelijk in een prachtig stukje bos met uitrijmogelijkheden richting Austerlitz/Zeist of richting Doorn/Leersum,je kunt alle kanten op.
Er staan wel vaker trailers en je hoeft geen wegen meer over te steken.
Zelf begeleid ik mensen met mijn paarden of eigen paarden over mooie paden op de Utrechtse Heuvelrug,en als mensen met hun eigen paarden komen laat ik ze dan ook op die plek hun trailer neerzetten,ideaal!!
Kijk maar eens voor foto's op www.bosrit.isdezevanjouw.nl
Succes!!
Groetjes Bettine

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:03

B10 schreef:
Hai!
Als je bij de camping Het Grote Bos parkeert aan de Hydeparklaan in Doorn ben je gelijk in een prachtig stukje bos met uitrijmogelijkheden richting Austerlitz/Zeist of richting Doorn/Leersum,je kunt alle kanten op.
Zelf begeleid ik mensen met mijn paarden of eigen paarden over mooie paden op de Utrechtse Heuvelrug,en als mensen met hun eigen paarden komen laat ik ze dan ook op die plek hun trailer neerzetten,ideaal!!
Kijk maar eens voor foto's op http://www.bosrit.isdezevanjouw.nl
Succes!!
Groetjes Bettine

ALs je dit doet, ben je in een uur klaar als je geen wegen over wilt steken.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:17

Krista schreef:
ALs je in Amerongen wilt parkeren, dan wel of vroeg of op een dag dat iedereen aan het werk is.... Ik was volledig klemgezet door leuke dagtoeristen, die even vergaten dat er een klep open moet kunnen en dat je ook wellicht met je auto weg wilt rijden. Dat was niet echt een succes dus...
Overigens was het daar wel mooi rijden!

Dit gebeurde mij laatst ook vlakbij de Lage Vuursche. Alleen kwam ik toen net aanlopen met mijn paard. Meldde dat even en vrouw snapte niet dat, dat een probleem was. Ze dacht dat een paard ook wel schuin in kan stappen Bloos . Gelukkig verplaatse ze haar auto.

Allemaal bedankt voor de tips!

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:47

Antheman schreef:
B10 schreef:
Hai!
Kijk maar eens voor foto's op http://www.bosrit.isdezevanjouw.nl
Succes!!
Groetjes Bettine

ALs je dit doet, ben je in een uur klaar als je geen wegen over wilt steken.

Ja als je langer dan 1,5 uur wilt rijden moet je inderdaad 1 weg oversteken maar dat moet toch geen probleem zijn...
Je kunt dan uren rijden,ik rijd hier al ruim 25 jaar en ik vind het hier nog steeds een geweldige omgeving met veel afwisseling....

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:57

In Leersum kun je echt super buitenrijden!
Ik ga daar al sinds ik klein ben op vakantie en mijn droom is nog steeds om daar een keer een mooie buitenrit te maken Lachen
Dat ga ik ook zeker wel een keer doen in de komende 5 jaar Pling

Aan de scherpenzeelseweg kan je goed parkeren en zit je gelijk in het bos. Je kan er zo komen vanaf de N225.
Als je vanuit het dorp (Leersum) komt kun je ergens parkeren een de linker kant. Het is wel een stukje doorrijden want het is niet de kortste weg. Je parkeert eigenlijk gelijk aan het begin van een groot stuk bos en vanaf daar kan je echt een mooie rit maken!
Anders kijk je even op http://www.routenet.nl

Ik heb zelf vaak gewandeld in het bos en het is daar echt heel mooi! Je hebt gewone bospaadjes, zandvlaktes, vennetjes, heide etc.

Heel veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:11

bij berhuis in amerogen kan je idd goed parkeren, ik rijd daar ook altijd kan je ook zuper leuk rijden!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:03

Wij parkeren de auto+trailer altijd bij het Amerongse Bos.
In de buurt van het Berghuis

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:02

Antheman schreef:
Wat wel een goede optie is, om naar Leersum te rijden. Daar ga je naar t kantoor van SBB (aan de drukke N226) . Hier kun je goed parkeren. Wel even opletten waar je dan het ruiterpad neemt. Het handigst is om terug naar de weg te gaan, dan zie je het ruiterpad al paralel lopen met de weg (N226). Het staat niet op je kaart, maar je kunt bijv om het die vennen heen, (het Leersumse veld) Dat is zo prachtig om te rijden! Das 1 van mijn favo routes.
En als je hier parkeert, wil ik wel een keertje met je meerijden om je de weg te wijzen in het bos, mijn paard staat daar vlak bij!

In Austerlitz en zo (de hele Treek (zo heet het bosgebied)) heb je penningen nodig om het bos in te mogen. Die heb je rond Leersum/Amerongen niet nodig!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:24

__Suzanne__ schreef:
In Austerlitz en zo (de hele Treek (zo heet het bosgebied)) heb je penningen nodig om het bos in te mogen. Die heb je rond Leersum/Amerongen niet nodig!

Nee, dat is niet waar. Voor Den Treek heb je penningen nodig. Voor Austerlitz heb je die niet nodig.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:36

Antheman schreef:
__Suzanne__ schreef:

Nee, dat is niet waar. Voor Den Treek heb je penningen nodig. Voor Austerlitz heb je die niet nodig.
Ok, ik dacht dat het bos bij Austerlitz daar bij hoorde Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:41

__Suzanne__ schreef:

Citaat:

Citaat:
Ok, ik dacht dat het bos bij Austerlitz daar bij hoorde Knipoog

Nee hoor Knipoog