Fíjne buiterij-ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 12:23

Wellicht een wat constructiever benadering dan het gegriep over wat 'de anderen' de ruiters allemaal 'aandoen'.

Uiteraard kan ik een hilarisch boekje vullen met onoplettende, goedbedoelde en zelfs kwaadwillenden 'rampjes' die ik ervaar op één routineritje.
Uiteraard zou ik me kunnen ergeren aan de múts die wacht met een grote vuilniszak waar ook flessen inzitten in een container te gooien als ik te paard voorbij draaf en dat dan doet als we er twéé meter voorbij zijn Haha!
In plaats daarvan bereid ik me er op voor dát het zal gebeuren, ben ik blij dat ze in haar beleving rekening met ons houdt, groet haar beleefd, valt het mee als ze langer wacht en moet ik in ieder geval láchen Knipoog

Gisteren loop ik met mijn hengst een rondje aan de lange lijn. Gewoon losse lus om de hals, verder niets. Hij is een 'Vrije Geest', letterlijk en figuurlijk onbeteugeld. Geheel in lijn met de Wet van Murphy komen we op een stuk weer vlakbij huis wat steíl naar beneden tussen twee hoge wallen naar een rivierdoorwading gaat een stel wandelaars met een herdershond tegen.
Heel voorkomend wordt de hond ruim op tijd aangelijnd en allemaal lopen we door. Uiteráárd spring die hond voor de eigenaar toch nog onverwacht strak in de lijn omhoog naar het grote paard dat dichtbijkomend wel erg groot is.
Capricho slaakt alleen een diep zucht en ik rolde zowat van de helling af van het lachen.....

Verder kom ik élke rit uiteraard legio heel lieve en voorkomende mensen tegen die meer rekening met je houden dan ze zouden hoéven.
Dat het soms prettiger is dat ze je zouden ínhalen dan achter je blijven 'hangen' is zoals het is en ik ga dan gewoon even opzij, wuif ze er langs of wat ook.

Uiteraard zoú je gék kunnen worden van de weggebruikers die als ze je zien toeteren als groet, liefst pal naast of achter je Haha!
Dat wéét je echter dus zwaai en lach naar ze.

Wat andere mensen doen heb je toch niet in de hand. Wel hoe jíj er mee om gaat.
Paardrijden is LEUK. Geniet ervan. Straal dat uit en wédden dat jouw omgeving. OOK het verkeer, daar positief op reageert?!

HC

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:44

Ter herinnering aan Tess haar witte reus hier ook wat mooie ervaring bij het buitenrijden.
Als wij in het weekend op een zonnige dag met onze twee paarden het bos in gingen kwamen we dikwijls hele hordes wandelaars tegen. Ik kan me verschillende momenten herinneren waarop we in een groep wandelaars de kinderen al vanop 100 meter zagen oplichten 'wauw paarden..!'.

Beide paarden zijn sociaal en absoluut niet bang van roepende kinderen, honden, ritselende zakjes enz.. en ook even stoppen en rustig blijven staan is nooit een probleem geweest. Witte maakte met zijn kleur en postuur ook altijd de nodige indruk op passanten en op kinderen werkte -als het paard van Sinterklaas- zowat als een magneet. We hebben altijd ons best gedaan om (als de ouders dat toelieten) even te stoppen en kinderen de paarden te laten bekijken en aaien. Dat heeft altijd leuke gesprekken en enthousiasme bij de wandelaars opgeleverd, ik kan me niet één negatieve ervaring voor de geest halen.
Bij een familie met kinderen die op de rand van het bos woont konden we 's zomers afstappen voor een graaspauze en kregen we gelijk drankjes aangeboden. Af en toe stonden we de lokale scoutsgroep te woord die met z'n vijftienen om ons heen vragen begonnen te roepen als 'hoe heten ze?' of 'is het een mannetje?' (nochtans duidelijk zichtbaar Knipoog).
Bitloos werden de paarden ook altijd als 'érg brave paarden, niet?' omschreven, wat de drempel om even te stoppen of de kinderen even te laten aaien duidelijk lager maakt.

ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:13

Waar ik woon en waar Uk op pension staat is een zeer paardvriendelijk gebied. Er zijn volop veldwegen die door de heuvels heen leiden. Die veldwegen trekken met mooi weer veel mensen aan, wandelaars, ruiters, mountainbikers, menners enz enz, maar iedereen is even vriendelijk naar elkaar. Ruiters passeren wandelaars in stap, fietsers roepen vanaf een afstandje en honden worden terug gefloten naar de baas. Vaak wordt er even gezegd ´wat een lekker weertje voor een rit´of iets in die strekking. Ik ben ook wel van mening dat je terug kan verwachten wat je uitstraalt, een glimlach wekt de volgende glimlach op.. Haha!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 13:30

Bandida schreef:
Bitloos werden de paarden ook altijd als 'érg brave paarden, niet?' omschreven, wat de drempel om even te stoppen of de kinderen even te laten aaien duidelijk lager maakt.


Kun je nagaan hoe laag die drempel is als je zó

Afbeelding

langsrijdt Haha!

De meeste mensen worden vrolijk, sommigen zien niets en wij genieten Pling

Je hebt helemaal gelijk Bandida. Neem gewoon éven de tijd en als die beperkt is, dan kort ik de route wel in. Morgen weer een dag en daarna en hopelijk de komende 30 jaar. Verder kan ik door te kiezen wanneer en waar ik rij heel redelijk zelf beslissen hoeveel 'interactie' ik tegenkom.
'Mijn' muts Arabella springt als ik die 'deur' niet dicht hou over een greppel om een herder in het veld te begroeten. Hoeft maar éven en dan gaat ze weer vrolijk terug over het veld en de greppel. Doorlopen is geen punt maar ze is dan wel 100 meter 'sjaggie'.
Ik maak van die 'nood' een deugt door exáct te bepalen waar en wanneer we springen, waar en hoe we het veld overgaan etcetera.
Ook is het toch feitelijk 'oefenles' om voor een kennis, diens kenissen of de kinderen van die kennissen van de kennis onderweg even wat 'dressage' te laten zien?! Of om je paard vertrouwd te maken met honden, kinderen, kinderwagens, verzin het?!
Win-win-win, nuttig én leuk.
Brede zwaai met mijn hoed en ik ga weer verder met samen genieten Haha!

HC

Boev
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-09-06

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:41

Hier ook een hoop fijne buitenrij-ervaringen Lachen
Zoals toen ik een half uur met een oma in zo'n scooterding ben meegreden, ze vroeg me vanalles over paarden en hoe je moet rijden enzo. Een heerlijk enthousiast kletspraatje.
Of toen een kindje na het aaien van mijn pony vroeg of hij even achterop mocht Lachen Toen ik vertelde waarom dat niet kon besloot hij om dan maar zijn half opgegeten appel aan mijn pony te geven om te laten zien hoe lief hij hem vond.
Ook volwassenen die als je op 500 meter afstand aan komt stappen al IN de bosjes gaan staan met fiets en al, om je dr maar langs te laten.
Er blijven natuurlijk ook altijd van die 'leuke' pubers die "galop" roepen als je langsrijd. Ponylief maakt er de gewoonte van om dan uitgebreid naar ze te gapen Clown

Wij rijden ook altijd door woonwijken (erg weinig ruiterpad in de omgeving) en komen dus vanalles tegen, vooral veel kinderen. Inmiddels weet mijn pony precies dat als er iemans "paaaaaard" roept, dat hij dan wordt bedoeld en hij blijft meteen stilstaan voor een knuffel of wat lekkers Haha!

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:45

Aardige mensen die altijd ene de veerooster hekjes open houden als ze een paard langs zien komen! Lovers

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:56

Mensen die zich heel goedbedoeld met fiets en al in de bosjes wurmen (bang?) waardoor o.a. mijn Fob er van overtuigd is dat er een eng dier op haar loert............. Knipoog we liggen vervolgens in een deuk en vragen of ze alsjeblieft wat zeggen willen want roofdieren praten tenslotte niet. Zodra ze dat doen volgt een diepe ontspannen zucht van Fob, die er vervolgens langsloopt met een blik van: "Wat doe je daaaaaar nou?"

(We zijn uiteraard wel zo beleefd om de fietsers op het fietspad te laten en zelf de berm in te gaan, maar sommigen vinden het dan toch nog wat griezelig).

Maar als je gezellig op een RUITERPAD rijdt en wordt uitgescholden door een kudde raggende mountainbikers, denk je wel eens Verward Verward Verward

Zappa

Berichten: 2744
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:00

hier dan ook maar een leuke buitenrit ervaring

ben ooit boodschappen wezen doen met paardje en een vriendinnetje
lekker zadeltasjes op vriendinnetje naast de fiets op naar het winkel centrum
moet zeggen was al een mooie dag , zonnetje scheen en het was lekker weer
eerst door het (wijk) bosje , aamgekomen bij het winkel centrum en behoorlijk wat bekijks later
blijkt dat er een basis school klas in het winkelcentrum is
natuurlijk allemaal roepen kijk een paard
mogen we aaien,ah wat lief enz enz
paard stond te genieten van de aandacht
tot er zo'n lekker brutaal kindje vraagt mag ik erop zitten
ach vort maar weer
maar ja resultaat hele klas maar rondjes gereden door het winkel centrum
paardje vond het geweldig , zo ik niet minder
moet voor een keer kunnen dacht ik
zowat alle kinderen naar de groenteboer rennen voor een appel of een wortel
(was iets te veel van het goede natuurlijk)
totaal niet meer aan boodschappen toegekomen maar ach
we hebben een hele leuke dag gehad en die kindertjes denk ik ook
paardje in ieder geval Haha!

in de buurt waar mijn paardje stond was het altijd zeer vriendelijk
mensen die idd de hond op tijd aanlijnden , zachter gingen rijden of even in de berm gingen staan zodat ik er langs kon (maar ik denk dat dat veelal kwam uit angst voor het beestje Haha! )
tuurlijk heb je de nodige grapjassen er tussen zitten die met een scooter of brommer achter je blijven rijden maar dan ging ik gewoon de berm in
en gewoon lekker naar ze lachen

maar het is idd wel een beetje wat je doet kan je terugverwachten
ik heb wel eens gehad dat er iemand echt niet langsdurfde op de fiets
(ik reed op het fietspad Bloos maar ja moest om te komen waar ik heen wou)
vrouwtje durfde echt niet ben maar afgestapt en zo ver mogelijk de berm ingegaan om haar erlangs te kunnen laten
maar ze zei heel netjes dank je wel
zo is het met heel veel dingen als je rekening houd met een ander kun je dat ook terug verwachten

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:11

Fijn veel leuke ervaringen en sorry dat ik één uitknip....

Boev schreef:
Toen ik vertelde waarom dat niet kon besloot hij om dan maar zijn half opgegeten appel aan mijn pony te geven om te laten zien hoe lief hij hem vond.


Daar schieten toch de tranen van je ogen?! Dat is >tien Sjonnies met een hoopvol-bh aan de binnenspiegel van zijn Astra Haha!

HC

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:21

zydeco schreef:
ik heb wel eens gehad dat er iemand echt niet langsdurfde op de fiets
(ik reed op het fietspad Bloos maar ja moest om te komen waar ik heen wou)
vrouwtje durfde echt niet ben maar afgestapt en zo ver mogelijk de berm ingegaan om haar erlangs te kunnen laten
maar ze zei heel netjes dank je wel


Kijk, dat is toch heerlijk?! Jíj weet dat je daar niet mag rijden, 'maakt' daar iemand die daar wel moet fietsen bang en krijgt door jouw voorkomende gedrag nog een bedankje ook!!!!!!

HC

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:31

Wow, misschien kan je me een positieve inslag toespelen voor het volgende (sorry, niet bedoeld om je topic te verpesten, absoluut niet, maar om even aan te geven dat het soms erg moeilijk is ergens positief tegenaan te kijken):

Bij onze manege moet je een zeer drukke weg oversteken om naar het duin te kunnen, als er een groep naar buiten gaat, zijn er dus altijd 2 mensen die het verkeer tegenhouden. Sta je net, groep komt eraan (in draf, om maar zo snel mogelijk over te zijn) schiet er iemand "om de file heen", rijdt bijna een paard aan, daarna degene die het verkeer tegenhoudt, steekt zijn middelvinger op... Dat soort dingen gebeuren ook nog eens met enige regelmaat...Helaas.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:40

Laura24 schreef:
Wow, misschien kan je me een positieve inslag toespelen voor het volgende (sorry, niet bedoeld om je topic te verpesten, absoluut niet, ...


Laat het dan!
Andere 'voorbeelden' zijn er al ruimschoots. Plaats ze op díe topics.
Je verdient een rood uitroepteken.

HC

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:43

Laura24 schreef:
Wow, misschien kan je me een positieve inslag toespelen voor het volgende.


Dan even inhoudelijk.
Is het een als zodanig aangegeven 'oversteekplaats'? Hebben jullie voorrrang? Hoeveel autos stoppen er wél?

Als het een simpel een pad of weg is welke een hoofdweg kruist, dan is ELKE auto die voor jullie stopt reden voor een positief verhaal.

HC
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-03-07 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:44

Dit topic ging om positieve ervaringen, niet om negatieve, hoe vaak die (jammer genoeg) ook voorkomen.

Heel leuk om al die leuke verhalen te lezen. Het kriebelt echt om zelf op pad te gaan, hopelijk heb ik over een tijdje ook van dit soort verhalen te vertellen Lachen

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:47

JoT schreef:
Heel leuk om al die leuke verhalen te lezen. Het kriebelt echt om zelf op pad te gaan....


Wow..... hier krijg je me even stil mee met kippenvel op mijn armen.

HC

Marleen

Berichten: 1574
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:51

ik reed een keer in het bos en toen stond een groepje wandelaars aan het einde van het bospad. Toen ik langskwam zei er eentje met een diepe zucht "wat ziet dat er bijzonder uit, zo met die witte manen (haflinger) en dan met dat licht dat door de takken valt! veel plezier met rijden meid!" ja toen had ik wel een dikke glimlach Haha!

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:15

Het weer was niet mooi en het brood was oud, maar wat is er leuker dan picknicken met je pony?
Hier tijdens een trektocht van Nijmegen naar Roermond, zomaar op een grasveldje, midden in Gennep. Touwtje om de bomen, klaar. De hele buurt kwam langs om te kijken en de ponies te aaien, geweldig!


http://www.mijnalbum.nl/Foto=3BACXVKF

Hier een iets schilderachtiger plekje (OK, haalt het niet bij de omgeving waar HC zit, maar voor Nederlandse begrippen prachtig!):

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TL3OWY4H

Natuurlijk kwamen hier ook hordes mensen langs die helemal enthousiast werden toen ze hoorden dat we en trektocht maakten. Dat zal ze vast erg romantisch in de oren hebben geklonken.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:38

Ach jawel hoor, 15 jaar fanatiek boscrossen levert een hoop leuke dingen.
Zo kreeg ik ooit in Renesse een paard mee van de manege-eigenaar met de mededeling dat ik alleen moest gaan (we kenden elkaar al enige jaren) en als het niet ging, dat ik dan geen risico's moest nemen en terugkomen. Nou, dan verwacht je een hoop poppenkast. Onderweg naar het strand al geen poppenkast maar een beleefd luisterend paard. Op het strand was hij wakker en goed aan het been, maar een simpele zithulp bracht het paard vanuit een beleefde galop keurig in stap. Na nog enig proberen durfde ik wel vol gas te geven. Ik had best wat verwacht, maar wat dit paard kon, sloeg ALLES. Echt bloedverziekend snel. Maar toen het niet meer verantwoord was dit tempo aan te houden, was wederom een simpele zithulp voldoende om het paard in een rustige draf en vervolgens in stap te brengen. Dat geeft een KICK, daar kan niet zo heel veel aan tippen (ja, je eigen paard zo scherp aan de hulpen trainen, ik doe mijn best).

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:29

Huertecilla schreef:
Laura24 schreef:
Wow, misschien kan je me een positieve inslag toespelen voor het volgende (sorry, niet bedoeld om je topic te verpesten, absoluut niet, ...


Laat het dan!
Andere 'voorbeelden' zijn er al ruimschoots. Plaats ze op díe topics.
Je verdient een rood uitroepteken.

HC


Ahum, sorry....Was oprecht benieuwd naar je posiviteit....
Zou er trouwens een positieve ervaring achteraan typen, helaas liet het werk het op dat moment niet toe...En de zin is me nu wel vergaan....

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 09:34

Zoals ik al schreef maak je eigenelijk 'leke rit verschillende leuke dingen mee. Je 'moet' er allen open voor staan, ze zíen.

Gewoon op een leuk plekje in een NL dorp picknicken moét we leuke reacties uitlokken. Dat kan je 'lastig' vinden maar dat is dan wat je 'vindt' en zo kan je de belangstelling ook positief ervaren.

ik reed vorige week het dorp in voor koffiepauze. Verkeer op de weg dus en ik hield de boel echt op. Even een bedrijfsingang op en stop, om iedereen er langs te laten. STÓPT het verkeer!!! Vrachtwagens, bus, olijvenwerkers... Sommigen draaien hun raampje open en roepen-gebaren Haha!
Ik de láchend de weg maar weer op en de hele file weer achter me aan.
Natuurlijk is het voor mijn eigen rust veel prettiger als ze doorrijden maar het is ook gewoon een giller.

HC

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:42

Haha! Haha! Haha! HC ik zie het helemaal voor me.
Min of meer in dezelfde lijn reden we eens door Renesse, met de stroom auto's mee (ging minder dan stapvoets Haha! ) ook allerlei leuke reacties, kinders die een aai willen geven en zo. Alleen de Duitse-meneer-met-hele-dure-Mercedes achter ons keek wat benauwd.

Mogen bizarre acties ook?
Komt ie: Ook weer in Renesse (ja, daar ben ik tien jaar met paard op vakantie geweest, dus je beleefd wel wat) rijden we op het strand, lekker galopje, niks bijzonders. Vanuit het niets landt opeens een vlieger voor ons. Dat ging zo snel en zo vlak bij, dat we geen schijn van kans hadden die vlieger te ontwijken. gevolg was dat er wat vliegertouw om de benen van de paarden was gekomen. Daar wordt je minder blij van, dus ik grijp m'n mes, snijdt de touwtjes door en klaar, niks gebeurt. Ik sta nog met mijn mes in de hand te kijken of alles los is als de bezitter van de vlieger verhaal wil komen halen over zijn kapotte vlieger (die indruk wekte hij een beetje). Ik kijk dus op en naar die man (me totaal niet realiserend dat ik m'n mes in-de-aanslag vast heb) waarop die man als een haas de benen neemt. Verward Verward
We hebben hier vreselijk om gelachen, toen we ons realiseerden hoe dat eruit gezien moet hebben. We waren niet boos of zo, dit was een typisch geval van domme pech en ik had ook absoluut niet de intentie om die man met een mes te lijf te gaan.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:54

Ach vooruit, welliswaar niet buiten, maar wel weer een leuke actie, ook in Renesse.
Het was daar de gewoonte om allerlei activiteiten te organiseren en zo ook ringsteken. Naar goed gebruik moest dat zonder zadel. Ondanks aandringen van mede-ruiters en bevriend manege-personeel heb ik vriendelijk bedankt. Een goede vriend van me probeerde zelfs op de dag zelf nog om mij om te praten. In een royaal gebaar heb ik hem mijn paard aangeboden om zelf mee te doen Extreme duivel Daar was hij zeer blij mee en vol goede moed ging hij mijn paard halen. Uiteraard ging dat goed, ik had een braaf paard. Toen hij echter de eerste ronde, niet onverdienstelijk, had gereden, kwam hij met een hoog stemmetje melden dat het hem duidelijk was waarom ik niet meedeed Haha! Haha! Haha! Haha! Mijn paard had een hoge schoft en een scherpe rug, bespiering is nooit haar sterkste kant geweest.
Hij heeft de wedstrijd wel goed uitgereden, hij is best een bikkel hoor Haha!

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:08

Kleine kinderen tegenkomen tijdens het buitenrijden is altijd leuk Knipoog .
Laatst nog, was ik even naar mijn huis toe gereden met paard en ja het was mooi weer en achter mijn huis is een speepleintje dus kinderen Tong uitsteken
Allemaal stopte ze spontaan met voetballen, schommelen, tikkertje spelen en kwamen vol bewondering naar "dat paard" kijken.
Ze waren helemaal blij toen ze haar ook nog allemaal een stukje appel mochten geven en aaien.
Paloma vind het helemaal geweldig die kinderen, loopt er als ik haar niet tegenhou het liefst heel snel naartoe om te knuffelen Haha!
Toen vonden ze het wel weer genoeg en gingen ze vrolijk verder met voetballen, rennen, gillen en doen voor onze neus, gelukkig is het een braaf beest Vork .

Als ik door de polder rijd gaat ook altijd goed, verkeer remt netjes af, fietsers waarschuwen meestal van tevoren en iedereen zegt elkaar gedag. In het park worden de honden netjes bij de baasjes geroepen en aangelijnd. Als iedereen nou gewoon respect toont voor elkaar blijft het voor iedereen leuk toch?

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:16

Het is gek, ik rij bijna altijd buiten en zit altijd met een grote glimlach op mijn pony die ook altijd zo vrolijk is, maar ik kan mij weinig concrete positieve ervaringen te binnen brengen. Alles in mijn hoofd is een grote brij van fijne ervaringen: rustige ritjes op en warme zomeravond, frisse groene lenteblaadjes, bos in de sneeuw en een pony met ijspegeltjes aan d'r baardharen en wolkjes uit haar neusgaten, en het allerfijnst: frisse stralende ochtenden in de herfst met paddenstoelen, reetjes of zwijnen en een lekker vlot galopje...Heerlijk allemaal!!!

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Fíjne buiterij-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:26

Bij nader inzien schiet mij toch wat te binnen.

Op het moment zelf voelde ik mij erg beledigd, maar achteraf kan ik er heel erg om lachen: ik reed keurig op het ruiterpad, maar omdat dat verschrikkelijk mul was liep mijn pony nogal aan de zijkant. Kwamen er een paar mensen om de bocht, en ik kon natuurlijk niet 1-2-3 uitwijken, dus de man die voorop liep, vroeg op boze toon of ik niet onmiddelijk aan de kant kon met 'die biefstuk'. Hij had geen betere benaming kunnen verzinnen voor mijn kleine dikkontje Haha! Haha! Haha! !

Nu een andere opmerking, dit keer gericht op de voorkant van mijn pony en gemaakt door mensen die wel iets van paarden weten maar net niet het fijne: ''Oooh wat een mooi paard, wat heeft ie lange manen, is het een Arabier? Hij heeft zo'n mooi hoofdje!"
Daar begin ik als Arabierenfan altijd helemaal van te stralen.