Waalsdorpervlakte wordt binnenkort veiliger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Waalsdorpervlakte wordt binnenkort veiliger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 17:53

Ik heb zojuist na vele klachten te hebben gestuurd, antwoord gehad van het ministerie van defensie.
Het duin gebied de Waalsdorpervlakte behoort namelijk aan het ministerie van defensie toe.
Ik rij graag in de duintjes met m'n pony en heb dus altijd last van de hardlopers(en dergelijken) op de paden(zie ook m'n topic over de buitenrij irritaties).
En welja als antwoord heb ik dus gehad dat een motoragent meerdere keren per dag een rondje zal rijden en de hardlopers(en hun aanhang) zal bekeuren als zij zich op de ruiterpaden begeven.

Dit is zeer goed nieuws!! ben dan ook echt heel erg blij hiermee en hoop zo dat meer mensen kunnne genieten van het buitenrijden op deze manier.

Moest het even delen Lachen

Huertecilla

Re: Waalsdorpervlakte wordt binnenkort veiliger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:33

Woogy schreef:
En welja als antwoord heb ik dus gehad dat een motoragent meerdere keren per dag een rondje zal rijden..

Ah, een man in een wit-oranje pak op een terreinmotorfiets Vork

HC

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 23:43

Let wel, ik heb ze geantwoord dat het ene beter idee is om fietspolitie in te zetten of sterker nog een duinwachter in dienst te nemen die een mooi donkergroend pakje op een donkere fiets z'n rondjes kan rijden Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:34

Haha! Motorcrossende agent die een mooi parcour gaat rijden over het ruiterpad, zal hij denk ik wel prettig vinden om te doen Haha! Wel een mooie voor paarden die daar niet tegen kunnen, mooie training Ja

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:55

T@nj@ schreef:
Wel een mooie voor paarden die daar niet tegen kunnen, mooie training Ja

..en dan maar hopen dat hij zijn NAW-gegevens achterlaat voor het regelen van de eventuele schade Clown

HC

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 20:24

hij zou sowieso niet over het ruiterpad gaan maar over het nieuwe fietspad. ik hoop wel dat ze de motoragent vervangen met een duinwachter Knipoog

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:03

Laten we hopen dat ze wat aan de vlakte gaan doen!

De paden zijn ze al mee bezig he? Ook belachelijk zwaar!

Hoe vaak gebeurd het niet dat er mensen op het ruiterpad zitten,of kleine kinderen,"lekker in het zand" laten spelen...? Ik hoop dat je brieven nut hebben Lies!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:11

Miss_Favre schreef:

Belachelijk????

Laten 'we' hopen dan er een bestemmingsbelasting op paarden gaat komen. Dan is er ook een gericht budget voor.

HC

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:05

Huertecilla schreef:
Miss_Favre schreef:

Belachelijk????

Laten 'we' hopen dan er een bestemmingsbelasting op paarden gaat komen. Dan is er ook een gericht budget voor.

HC

Volgens mij begrijp je mijn tekst verkeerd....?
De ruiterpaden zijn/waren echt ontzettend zwaar,zelfs zo,dat ik mijn paard liever niet door dat duinzand laat lopen,omdat het gewoon slecht voor zijn benen is!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:26

Oh, ik begrijp jou heel best en een rul duinzandpad is echt maar heel relatief 'zwaar'.
Misschien dat ík het nog wat anders moet verwoorden.
Jullie en jullie paarden zijn met de ultra-luxe ruiterpaden gewoon verwend, écht verwend. Zou aardig wennen zijn als die speciale gratis paden voor paarden er niet meer zouden zijn.

HC

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:22

Huertecilla schreef:
Oh, ik begrijp jou heel best en een rul duinzandpad is echt maar heel relatief 'zwaar'.
Misschien dat ík het nog wat anders moet verwoorden.
Jullie en jullie paarden zijn met de ultra-luxe ruiterpaden gewoon verwend, écht verwend. Zou aardig wennen zijn als die speciale gratis paden voor paarden er niet meer zouden zijn.

HC

Beetje vreemd om iedereen gelijk over een kam te scheren,maar goed...
En gratis paden....volgens mij worden dat soort dingen toch echt o.a. van onze belastingcenten betaald...
En ultra-luxe-ruiterpaden....?? Dan heb ik toch wat gemist afgelopen jaren denk ik?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:13

Betaal jij paardenwegen-belasting? Je betaalt geen houderschapsbelasting en niet eens milieuheffing voor de poep.
Of jij 'recht' hebt op een ruiterpad is een luxe welke de samenleving jou gunt uit de algemene middelen, net als de fietspaden.
Die pot algemene middelen wordt inderdaad ook door veel ruiters mede gevuld. Die pot is echter beperkt en hebben ruiterpaden maatschappelijk de prioriteit die het benodigde budget rechtvaardigd?
Als er een bestemmingsbelasting zou bestaan, dán zou je recht van spreken hebben. Zoals de situatie nu is hebben ruiters in NL een luxe voorrecht dat die paden er überhaupt zíjn! Laat staan dat ze ook nog eens soort van voor paarden ingericht zijn. Count your blessings.

HC

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:21

Huertecilla schreef:
Betaal jij paardenwegen-belasting? Je betaalt geen houderschapsbelasting en niet eens milieuheffing voor de poep.
Of jij 'recht' hebt op een ruiterpad is een luxe welke de samenleving jou gunt uit de algemene middelen, net als de fietspaden.
Die pot algemene middelen wordt inderdaad ook door veel ruiters mede gevuld. Die pot is echter beperkt en hebben ruiterpaden maatschappelijk de prioriteit die het benodigde budget rechtvaardigd?
Als er een bestemmingsbelasting zou bestaan, dán zou je recht van spreken hebben. Zoals de situatie nu is hebben ruiters in NL een luxe voorrecht dat die paden er überhaupt zíjn! Laat staan dat ze ook nog eens soort van voor paarden ingericht zijn. Count your blessings.

HC

Ik weet dat die pot beperkt is,daarom schreef ik ook:
Citaat:
En gratis paden....volgens mij worden dat soort dingen toch echt o.a. van onze belastingcenten betaald...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:31

... dus luxe dat ze er zijn. Dát is wat ik schrijf.

HC

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:47

waar slaat dit in hemelsnaam op ?