ervaringen ponykampen de Burght en Erve Meenderinkboer en...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

ervaringen ponykampen de Burght en Erve Meenderinkboer en...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:52

hallo Lachen
hebben jullie ervaringen met ponykampen van de Burght en Erve Meenderinkboer en manege de roosberg? dit zijn drie ponykampen waar mijn vriendin en ik overwegen naartoe te gaan! dus kom maar op met al jullie verhalen. ik wil zo veel mogelijk weten! ik wil ook misschien mijn eigen pony mee nemen (dat is nog helemaal niet zeker). dus graag ook ervaringen daarmee enzovoorts. verder zijn voorstellen van andere leuke ponykampen welkom, ik ben op zoek naar maneges met vier sterren FNRS en meer. omdat ik toch wel een redelijke manege wil. en het liefst met wat avontuur! en het belanrijkste is dat je er een verzorgpony hebt voor een week. want dat wil mijn vriendin het liefst.

alvast bedankt Lachen

edit* 't relaer is nu ook een optie.. daarover zijn ook ervaringen welkom!
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 25-02-07 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: ervaringen ponykampen de Burght en Erve Meenderinkboer en...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:55

Ik ben bij de Burght geweest zo'n 4 jaar terug. Ik vond het wel erg leuk. En zijn véél kinderen per week, zo'n 60, en de lesgroepen zijn er ook groot. Je rijd elke keer weer op een ander paardje en gaat 2 keer in het kamp het bos in. Over de begeleiding was ik niet zo tevreden. Tenminste, over een paar van hen. Dat kan nu natuurlijk anders zijn. Verder hebben ze heel veel leuke paarden en pony's en je gaat ook veel leuke dingen doen in zo'n week. Vooral de voltige vond ik erg leuk Lachen

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:57

Ik ben er een keer geweest, met een pennyweekend (4 jaar terug denk ik zo.)
Ikzelf vond er weinig aan, je reed wel 2x per dag maar dan heel kort. Verder werd er lesgegeven alsof je een randebiel was, je werd de hemel ingeprezen als je niet van je paard viel als die aangeloppeerde. Dus ja,, iig nix voor mij.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:58

Ik ben 3 jaar geleden bij De Roosberg geweest. Ik hoor vaak dat de leiding daar niet leuk was, maar ik had een erg gezellige leiding. Je krijgt dressuurles, springles en je maakt buitenritten en een dagtocht. Aan het einde van de week wordt er een dressuurwedstrijd gehouden.
Verder doe je natuurlijk nog veel meer, maar dat weet ik allemaal niet meer haha. Ik vond het daar in ieder geval erg leuk Ja
Je hebt er alleen geen eigen verzorgpony volgens mij, maar als jij je eigen pony mee wilt nemen heb je die toch ook niet nodig?

Verder kan ik je ook Het Reelaer aanraden. Je bent dan 3 dagen op stal zelf en daarna ga je 3 dagen op trektocht. Zie http://www.reelaer.nl voor meer info.
Laatst bijgewerkt door Shaar op 25-02-07 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:59

Ik ben er jaaaaaaaaaren geleden met een penvriendin geweest
Op zich best een leuk kamp, je word in groepjes ingedeeld ( na gelange ervaring)
en ze hadden toendertijd een aantal ijslanders ( ik reed op landi en gloi)
Het jammere vond ik dat we maar 1 buitenrit hadden gemaakt ( ponys worden dan ingeladen en naar lunteren gebracht en daar gaat elke groep dan om de beurt rijden)

En verder voltige, les en springen
Had van mij wel iets meer buitenrijden gemogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:59

linkalover schreef:
Ikzelf vond er weinig aan, je reed wel 2x per dag maar dan heel kort. Verder werd er lesgegeven alsof je een randebiel was, je werd de hemel ingeprezen als je niet van je paard viel als die aangeloppeerde. Dus ja,, iig nix voor mij.

Dat was idd wel zo ja. Er werd heel erg lesgegeven alsof je een beginner was. Dat vond ik wel een groot minpunt. Wij moesten ook aan het handje galopperen de eerste paar lessen terwijl ik toen al 2 jaar les had..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-07 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:04

okee, dan valt voor mij de burght al af Knipoog

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:45

Ik kan je wel www.inislot.nl aanraden. Ik weet niet of je dat te verweg vind of waar je woont Tong uitsteken
Maar ik vind het daar iig heel gezellig ! Ben al 3 jaar achter elkaar geweest. Leuke leiding, leuke actieviteiten, leuke lessen, leuke paarden/ponys. En ga zo maar door Tong uitsteken

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:09

ik kan niet vinden waar het ligt?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:12

Inislot ligt in Wittelte (Drenthe neem ik aan).

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:36

Voor ervaringen van t reelaer kun je even in bv. de HK topics kijken, of gebruik de zoekfunctie even. Ik ben er geweest en zo zou weer gaan. Goede lessen, goede uitrijmogelijkheden en dieren die een rustige, tevreden indruk maakten.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 16:07

leuk Lachen
maar mijn keus staat zo goed als vast:
Erve Meenderinkboer
alhoewel het me steeds moeilijker wordt gemaakt met al die leuke voorstellen Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:13

Op Erve Meenderinkboer wordt ook lesgegeven alsof je een randdebiel bent hoor Clown.
Plus dat ze nog net niet stapelen in de binnenbak, soms wel met 20 man in 1 binnenbak, ga dan maar eens lekker rijden.

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:01

Anoniem schreef:
linkalover schreef:

Dat was idd wel zo ja. Er werd heel erg lesgegeven alsof je een beginner was. Dat vond ik wel een groot minpunt. Wij moesten ook aan het handje galopperen de eerste paar lessen terwijl ik toen al 2 jaar les had..

haha ja ernstig is dat he !

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 21:35

Ezumii schreef:
Op Erve Meenderinkboer wordt ook lesgegeven alsof je een randdebiel bent hoor Clown.
Plus dat ze nog net niet stapelen in de binnenbak, soms wel met 20 man in 1 binnenbak, ga dan maar eens lekker rijden.

echt??

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:54

Ja echt Lachen.
En ik vond de buitenritten ook behoorlijk eentonig, voor het rijden hoef je het iig niet te doen. Ik vond er toen niet zo veel aan aan dat kamp.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 20:44

hmm, heb eigenlijk verder alleen maar positieve reacties gehoord en dat je echt maximaal maar dan ook maximaal met zn tienen in een bak rijdt en dat dat meetsal 7 tot 8 mensen of minder is..

niet dat ik je niet geloof hoor Knipoog maar zou dat niet eenmalig geweest kunnen zijn? of dat we miss een andere manege bedoelen?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:47

Jahoor, er zijn vast meerdere kampen die Erve Meenderinkboer heetten Clown. Denk nog wel 2 of 3.
Ik vertel toch alleen mijn mening, en wij reden écht niet met z'n 7/8en, met veel meer. (En 7/8 is al volle bak vind ik normaal hoor).
Verder was het ook niet echt spannend, was met 4 andere meiden die er ook niks aan vonden. Meningen verschillen.

Romanolover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:52

Ik ben ook bij Erve Meenderinkboer geweest... ik vond het niet zo heel leuk wel heel luxe enz.. maar er liepen wel heel veel arrogante kinderen rond die ontzettend verwend waren... we hadden toen ook een keer springles ik reed toen op zo'n haflingeren en die peerde hem der zo lang en toen mocht ik opeens helemaal niet meer mee springen.. nee dat ponykamp vond ik niet echt leuk waar ik wel al 2 jaar geweest ben en dit jaar weer heen ga manege de bongerd die is heel leuk( vind ik)
http://www.manegedebongerd.nl Haha!

GwoonMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:57

Ik ben zelf 5 jaar naar manege De Bongerd gegaan.
Ik vond dit altijd géweldig.
Je krijgt een pony voor de hele week ingedeeld, als je vaker bent gekomen mag je zelf kiezen.
Ben je niet tevreden met je pony/paard, word er geruild.
(Wel met een reden, niet omdat je een wit paard wilt, en deze zwart is oid Haha!)
Buiten de lessen, buitenritten etc om, mag je zelf op hun 7(?) hectare grote terrein rijden of in 1 van de 4 bakken.
(Als je geen les hebt, maar natuurlijk geen 7u lang. Knipoog )
Verder heb je nog spelletjes, dagje zwemmen, dagtocht, bonte avond etc.
Als je een leuk en gezellig kamp wilt, waar je echt een weekje 'je eigen pony/paard' hebt, is dit dé ideale manege.

http://www.manegedebongerd.nl

GwoonMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:58

Romanolover2 schreef:
Ik ben ook bij Erve Meenderinkboer geweest... ik vond het niet zo heel leuk wel heel luxe enz.. maar er liepen wel heel veel arrogante kinderen rond die ontzettend verwend waren... we hadden toen ook een keer springles ik reed toen op zo'n haflingeren en die peerde hem der zo lang en toen mocht ik opeens helemaal niet meer mee springen.. nee dat ponykamp vond ik niet echt leuk waar ik wel al 2 jaar geweest ben en dit jaar weer heen ga manege de bongerd die is heel leuk( vind ik)
http://www.manegedebongerd.nl Haha!

Toevallig was ik de Bongerd ook net aan het promoten haha Knipoog

Romanolover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:00

haha het is ook heel erg leuk... ik ga dit jaar met mijn eigen pony Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 21:21

welke het?? de bongerd??
iemand heeft mij zojuist zitten overhalen naar erve meenderinkboer te gaan.. helemaal positief, aardig meisje trouwens (tegen mij iig)
maar nu begin ik weer te twijfelen omdat ik hier allerlei mindere reacties hoor?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 22:14

ik geloof je wel hoor Ezumii, maar ik zou zo graag willen dat het niet zo was... juist omdat ik net mijn keuze definitief had gemaakt (nog niet ingeschreven hoor Knipoog ) maargoed.. ik zal even kijken of er nog meer negatieve reacties zullen komen.. dan valt erve M. misschien toch nog af.. Scheve mond

Elsjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:00

Hallo beste mensen, om even een ander beeld op erve meenderinkboer te geven..
Ik komm zelf al 6 jaar bij meenderinkboer.. En over dat met zen 20en in een bak rijden.. ik heb dat nog nooit meegemaakt.. de groepen waarmee wij reden/rijden waren inderdaaad altijd ongeveer 8 man, tenzij er natuurlijk een groep is van een ponyclub die metzen allen bij elkaar in 1 groep willen ( maar dit is dan op verzoek van de groep zelf;)) Ik zelf vind ook de lessen daar wel goed hoor.. zowel voor mensen die nog nooitgereden als voor mensen die al wel jaren ervaring hebben.. de mensen zijn altijd wel gediplomeerd en hebben lange ervaring.. Bovendien is de omgeving er echt werkelijk waar top!!! er zijn zoo veel paadjes door het bos afgewisseld met lekkere galoppaden.. Dus ik weet niet of mensendie er negatieve ervaringen mee hebben iets specifieker kunenn zijn met wanneer dat was ?? of dat er mischien andere redenen waren.. en tsjaa.. over arrogante mensen die zijn overal.. dan heb je misschien net pech gehad of mensen mischien verkeerd ingeschat want je kunt nu eenmaal niet iedereen positief beoordelen...
Naja niets negatiefs hoor tegen iedereen die t er niet leuk heeft gehad.. maar voor mij blijft meenderinkboer boven andere kampen toch echt de ultieme;)