Ook slechte ervaring timeout reizen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

Ook slechte ervaring timeout reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 09:19

Ik heb vorig jaar een trektocht te paard gemaakt die ik geboekt had bij timeout reizen. Daar aangekomen bleek de reis totaal anders te zijn dan in de folder stond. Het was helemaal geen uitdagende tocht voor zeer vergevordere ruiters, maar eerder een stapritje die een beginner ook kan maken. De gids was onvriendelijk, ongeintereseerd en we mochten niet eens praten tijdens de tocht. De paarden waren mager, hadden drukplekken van het tuig en die van mij liep heel moeilijk op ongelijke harde ondergrond (en dat had je daar alleen maar). Ook ging er tijdens die tocht een aantal keer tuig kapot. Ook de hotels waren heel onhygienisch en totaal niet wat de folder verkondigde.
Ik heb dit alles bij timeout reizen gemeld en ze doen er helemaal niets meer mee (in eerste instantie zouden ze contact opnemen met de locatie en dit terug koppelen aan mij). Ik heb gebeld, al tientallen mailtjes gestuurd, en ik hoor gewoon niets. Ik ben hier dus best kwaad over, ik heb veel geld betaald voor een vakantie die helemaal niet overeenkwam met hetgene wat ik uit de folder geboekt had. Wat kan ik hier nu mee doen? Doordat ze nu niet eens reageren word ik steeds bozer!

ELpatcho

Re: Ook slechte ervaring timeout reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:21

bij mij was het super gaaf!!

xkittyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:38

ik heb idd ook niet echt goede ervaring alleen al met het boeken. ik had geboekt en pas na 4 weken (10 mailtjes en 4 telefoontjes) bevestiging ontvangen. waar ben je geweest?

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:39

Dat is behoorlijk klote...
Is er niet iets van een geschillencommissie waar zoiets kunt aankaarten? Kassa misschien?
Ik roep ook maar wat hoor Bloos

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:47

Zonde dat het zo gelopen is!

Ik ben ook weleens meegeweest met deze organisatie en ben over het algemeen wel positief! Bij ons was echter de transfer niet goed geregeld waardoor we onnodig lang op een vreemd vliegveld zaten zonder dat we wisten waar we aan toe waren (en het was al laat!) Hier is trouwens ook helemaal niks mee gedaan met time-out, dat vind ik inderdaad slordig!

Mag ik vragen waar je geweest ben? Welk arrangement? Dan kunnen we daar in de toekomst misschien rekening mee houden om daar niet heen te gaan Knipoog

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 19:57

Ik ben naar turkije geweest, en het enige wat wel mooi was was het landschap..

Tormenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:47

Ik ben afgelopen zomer ook op ruitervakantie gegaan via Time-Out, en heb totaal geen klachten! Het was een supervakantie.

Wel superzonde dat jij een verpeste vakantie hebt gehad, en dat ze dan ook nog eens niet reageren op kritiek. Lijkt me dat ze daar wel iets aan zouden moeten doen... vooral met die paarden in je achterhoofd, die daar nu misschien nóg met drukplekken toeristen ronddragen Boos!

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:35

Mijn vakantie via Time-out is al weer een aantal jaar geleden ( 2000) maar ook bij mij was alles anders dan in de folder! Wij zijn vanuit de accomodatie al aan het bellen geslagen en hebben dit ook door het thuisfront laten doen. Uiteindelijk hebben ze gehoor gegeven en hebben we een korting op het totaal bedrag gekregen. Maar dit ging zeker ook niet van harte!! Succes ermee en blijf gewoon door zeuren en anders idd kassa of de onbudsman ofzo inschakelen. suc6!

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:44

Wij wilden 2 jaar terug naar portugal eind september. Twee maanden op voorhand geboekt, maar nee dat kon niet want alels zat al vol. Of we niet naar spanje wilde ... Nee dat wilde we dus niet. Nu heb ik via de resigids lonely planet het internet adres achterhaald van die plaats in portugal waar wij heen wilde gaan... PLEK ZAT. We waren met een zweedse mevrouw de enige!!!!!!!!!

[edit:BartVB]Ivm een mogelijke claim mbt smaad/laster een paragraaf verwijderd in overleg met Kimmb. Het komt er, neutraal gezegd, op neer dat er nogal wat zakelijke problemen lijken te zijn tussen Time Out Reizen en de nieuwe eigenaar van de accommodatie in Portugal. Hoe en wat precies is niet duidelijk.[/edit]

Ik ben zo blij dat ik niet met time out ben gegaan. We hebben via die accomodatie korting gekregen op onze autohuur; we zijn perfect verzorgt geweest (allerlei extra dingen ook koffie, thee, wijn, vers gebakken taart etc etc) zonder dit op de rekening te zetten. Bij afscheid kregen we dan nog 2 flessen wijn mee naar huis en of we aub nog een keer terug wilde komen.... ( en het verhaal van time out door wilden vertellen).

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:31

@Kimmb
Ik weet precies waar je het over hebt.
Ik heb vroeger op deze plek, voor de oude eigenaar, gewerkt.
Ben daar toen nadat ik 3 maanden geen geld kreeg vertrokken.

Nu kom ik er zeer regelmatig voor werkvakanties. Eind maart ga ik weer 2 weken.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 13:31

Ik ga daar ook nooit meer boeken! Maar of ik nu echt iemand in moet schakelen? Eigenlijk heb ik zoiets van laat maar. Maar ze moeten hier toch ook weer niet zomaar mee weg kunnen..

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:30

Ik zou er zeker niet mee akkoord gaan met deze gang van zaken. Misschien kun je naar de rechtswinkel gaan en het verhaal daar vertellen. Zij kunnen je advies geven wat je moet/ kunt doen.

Succes!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:35

Dit is een goed verhaal voor de paardenkrant denk ik.
Eén van de mensen van de redactie zit ook op Bokt.
Zij hebben waarschijnlijk meer mogelijkheden om het een en ander uit te zoeken.
Mijn vriendin reist altijd via een Duitse organisatie.
Ze is al over de hele wereld geweest en altijd prima bevonden.

markiesparky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:55

Mn vriendin is een keer via Time-out weggeweest en heeft het enorm naar dr zin gehad!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:01

Ik ben zelf met een vriendin een 5 jaar geleden via Time Out naar de Ardennen geweest en dat was allemaal helemaal goed geregeld en erg leuk.

Wel zonde dat het bij jou zo is gegaan, ik zou het er zeker niet bij laten zitten. Ik lees hier al wat meer negatieve ervaringen, misschien met een aantal mensen naar Kassa of de ombudsman?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:09

Heb je niet iets van een rechtsbijstandsverzekering?

Wij zijn een jaar of 5 ook een x met time-out weggeweest en hebben t toen reuze naar ons zin gehad.
Maar zo'n verhaal is idd minder, ze zouden t netjes af moeten handelen.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 10:22

Weet je wie dat is op bokt hopla?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:40

cremellogek schreef:
Weet je wie dat is op bokt hopla?

Ik ga die persoon wel even een berichtje sturen.
Hoor je wellicht meer van. Knipoog

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:51

Ik heb ook eens een vakantie geboekt bij Time Out, een aantal jaar geleden. Wegens omstandigheden hebben we deze vakantie helaas moeten opzeggen. Maar Time Out probeerde ons wel het volledige bedrag van de reis te laten betalen terwijl er bij opzegging binnen een bepaalde termijn slechts een gedeelte moet betaald worden. Boos! Heb voet bij stuk gehouden, slechts het gedeelte waar ze recht op hadden betaald en er nooit meer iets van gehoord! Bloos

johanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:49

cremellogek schreef:
Ik heb vorig jaar een trektocht te paard gemaakt die ik geboekt had bij timeout reizen. Daar aangekomen bleek de reis totaal anders te zijn dan in de folder stond. Het was helemaal geen uitdagende tocht voor zeer vergevordere ruiters, maar eerder een stapritje die een beginner ook kan maken. De gids was onvriendelijk, ongeintereseerd en we mochten niet eens praten tijdens de tocht. De paarden waren mager, hadden drukplekken van het tuig en die van mij liep heel moeilijk op ongelijke harde ondergrond (en dat had je daar alleen maar). Ook ging er tijdens die tocht een aantal keer tuig kapot. Ook de hotels waren heel onhygienisch en totaal niet wat de folder verkondigde.
Ik heb dit alles bij timeout reizen gemeld en ze doen er helemaal niets meer mee (in eerste instantie zouden ze contact opnemen met de locatie en dit terug koppelen aan mij). Ik heb gebeld, al tientallen mailtjes gestuurd, en ik hoor gewoon niets. Ik ben hier dus best kwaad over, ik heb veel geld betaald voor een vakantie die helemaal niet overeenkwam met hetgene wat ik uit de folder geboekt had. Wat kan ik hier nu mee doen? Doordat ze nu niet eens reageren word ik steeds bozer!

hallo,met Johan,ik ben echt niewschierig waar deze lokatie was,ik heb zoiets in griekenland meegemaakt.
zou je mij bij voorbaat een zeper kunnen besparen en mij vertellen waar dit was,
lijkt me een goede waarschuwing al vast bedankt vr gr johan

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 12:12

Zoals hierboven al staat, dit was in Turkije..

TOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:08

Beste Bokkers,

Na het lezen van bovenstaand topic voelen wij ons natuurlijk geroepen tot het geven van een reactie. In eerste instantie betreuren wij natuurlijk dat er klanten zijn die een ontevreden gevoel overhouden aan hun vakantie.
Wanneer onze locaties worden gechecked, geeft dit natuurlijk altijd een momentopname. Zo kan het dus voorkomen dat een klant een vakantie anders ervaart als wij hem omschreven hebben. Een vakantie is nu eenmaal altijd afhankelijk van heel veel verschillende factoren. Daarnaast worden dezelfde situaties ook nog eens anders ervaren door verschillende mensen, dus een 100% gegarandeerd beeld zullen we nooit kunnen scheppen. Wel proberen wij elk jaar onze beschrijving bij te stellen naar de ervaringen die wij teruggekoppeld krijgen van onze klanten. Deze zijn dan ook altijd waardevol voor ons, of ze nu positief of negatief zijn.
Overigens stellen we onze klanten ook op de hoogte in onze reis- en boekingsvoorwaarden dat een reis iets anders kan zijn dan omschreven.

Natuurlijk proberen wij klachten en opmerkingen zo veel mogelijk naar tevredenheid af te handelen. Uiteraard wordt er altijd eerst contact gezocht met de locatie. Ook wij zijn dus afhankelijk van hun reactiesnelheid. Daarnaast wordt er vaak onduidelijk of soms geheel niet gereageerd. Een klacht afhandelen kan dus simpelweg wat langer duren.
In het geval van de topicstartster is er onlangs een brief gestuurd met uitleg over de situatie. Uit het bericht begrijp ik dat deze niet is aangekomen, en wij zullen contact met haar opnemen.

Overigens is vanuit de insteek van dit topic de verhouding tevreden/ontevreden wel iets uit zijn verband getrokken. Gelukkig zijn hier ook klanten te vinden die het wel goed naar de zin gehad hebben.

Wat betreft de reactie van Kimmb, hier willen wij verder niet in het openbaar op ingaan. Kimmb zelf heeft een uitgebreide pb met onze kant van het verhaal gekregen, en ook de moderator van BRT heeft een verzoek gehad om de post te verwijderen. De opmerkingen die daar geplaatst zijn, zijn ofwel ronduit niet waar, ofwel sterk verdraaid. Eenieder die hierover meer informatie wenst te ontvangen kan natuurlijk altijd contact met ons opnemen of een pb sturen naar dit account.

Met vriendelijke groeten,

Time Out Reizen BV

TOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:24

Overigens vondt ik net dit topic: viewtopic.php?f=163&t=696663

Ook over Time Out Reizen, alleen is de insteek iets positiever. Jammer dat er een slotje op zit.

In reactie daarop: Al onze medewerkers hebben ten minste 10+ jaar rij-ervaring, hebben over de gehele wereld paardrij-ervaring opgedaan en hebben eigen of verzorgpaarden.

En wij vangen geen 80% van de reissom... Haha! (Was dat maar waar...). Met de locaties is een contractuele overeenkomst dat wanneer je direct boekt je hetzelfde betaalt als wanneer je via ons boekt (m.u.v. de administratiekosten van 8 euro).

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:12

Ik ben vorig jaar op trektocht via time-out reizen... ik heb niets te klagen gehad en een super tijd gehad...

het ligt misschien niet aan time-out maar aan de locatie waar je zat.

Ik ben bij La Lambree (tegenwoordig Domaine du Menil) geweest in de belgische ardennen.
Ik ga er dit jaar 2 maand stage lopen

Jeanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:29

Wij waren ook rond aan het kijken voor een trektocht te paard. Helaas hebben we nooit reactie op onze mail gekregen van
time- outreizen, in tegenstelling tot de belgische concurrent die meteen reageerde en ons veel informatie gaf. (weet de reden van niet reageren niet hoor) Dus wil je liever niet met Time- Out of in ons geval precies dezelfde reis alleen voor minder geld: tip www.hippotrek.com.