Ik ben twee jaar geleden naar Andalusië geweest om daar paard te rijden. Wij hadden een week met zowel dressuurlessen als buitenritten. De dressuurlessen waren op zich wel leuk, maximaal twee man, maar gingen tot ongeveer m2/z1 niveau dressuur. Voor mij hoog genoeg omdat ik toen ongeveer op l1 niveau reed. Voor mijn twee mederuiters wat minder, omdat deze al wat verder waren. Wel hebben deze op de hengsten gereden en hield ik het bij de ruinen, vond ik zelf ook een fijner idee. Soms was de instructie wel lastig te begrijpen, want het was in het engels. De buitenritten waren heel erg leuk, ben zelf sowieso meer een recreatieruiter. Waar wij waren werden de paarden op zich goed behandeld, maar ze zijn wel harder dan hier in Nederland doorgaans, scherpere bitten, wat makkelijker over dingen als wondjes of net niet regelmatig lopen. Verder nog een tip. Als je gaat ga niet in de zomer. Wij hadden soms dagen boven de 40 graden, dan gingen we of 's ochtends heel vroeg rijden of pas 's avonds na achten. Overdag is het dan te warm om wat te doen, ook om de omgeving te bekijken of naar het strand te gaan. Mij lijkt het voorjaar het mooist omdat de omgeving dan groener is dan in het najaar.