Paardrijden op reis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hbokslag

Paardrijden op reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 14:45

Hou jij ook zo van paardrijden en wil jij dat ook graag doen op reis en op vakantie? Zelf ga ik altijd paardrijden op reis en daar schrijf ik regelmatig over. Ik ben zelf aan gaan paardrijden in:

Paardrijden over de grens in Duitsland
Paardrijden op Heavy Horse in Lake District - UK
Paarden op Ijslanders op Vlieland
Paardrijden in Israël
Zwemmen met paarden op Djerba in Tunesie
Paardrijden in Canada

Ben je benieuwd naar mijn belevenissen, kijk dan eens op:
https://www.travelaroundwithme.com/insp ... en-op-reis

Laurora

Re: Paardrijden op reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:51

Leuk! Ik probeer ook altijd een rit te maken als ik op vakantie ben.
Ik heb nu gereden in:
Frankrijk (meerder malen), Denemarken, Duitsland, (gewoon) Nederland, Tenerife en La palma (gister toevallig 8-) )
Ik heb nog een hele hoop op mijn lijstje staan, o.a. USA, canada, Azië, india, Italië e.d.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:51

Dit is reclame en hoort op de bokt markt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:15

troi schreef:

Dit is toch geen reclame voor een dienst of product? Of überhaupt reclame? Ik zie dit meer als ervaringen delen en het laten zien van TS haar blog...

Hbokslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 16:28

Laurora schreef:
Ik heb nu gereden in:
Frankrijk (meerder malen), Denemarken, Duitsland, (gewoon) Nederland, Tenerife en La palma (gister toevallig 8-) )
Ik heb nog een hele hoop op mijn lijstje staan, o.a. USA, canada, Azië, india, Italië e.d.

Wat leuk dat jij ook altijd overal gaat paardrijden! Ben jij wel eens in de Camarque geweest in Frankrijk?
Waar ga jij in NL wel eens rijden?

Hbokslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 16:29

troi schreef:

Sorry, verkeerd begrepen dan!
Wellicht inderdaad een kleine vorm van reclame van mijn blog maar als insteek is bedoeld mijn paardrij ervaringen delen op vakantie met andere paardenliefhebbers.

Hbokslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 16:30

Laurora schreef:
troi schreef:

Dit is toch geen reclame voor een dienst of product? Of überhaupt reclame? Ik zie dit meer als ervaringen delen en het laten zien van TS haar blog...

Dankje! Leuk dat jij het zo ziet. Wellicht dat het is opgevat als reclame voor mijn blog en dat ik indirect reclame maak voor de locaties waar ik heb paardgereden op reis.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:34

Ik ben niet zo'n reiziger en heb tot nu toe alleen ergens in Frankrijk en in Schotland een buitenrit gemaakt. Ik zou graag nog meer buitenritten maken in het buitenland, zeker nu ik ook een GoPro heb. De VS lijkt me gaaf, en ook Nieuw-Zeeland zou ik wel willen proberen (als ik naar LotR kijk denk ik altijd, daar wil ik graag paardrijden) maar dat gaat hem waarschijnlijk niet worden :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:38

Hbokslag schreef:
Laurora schreef:
Ik heb nu gereden in:

Wat leuk dat jij ook altijd overal gaat paardrijden! Ben jij wel eens in de Camarque geweest in Frankrijk?
Waar ga jij in NL wel eens rijden?

Nog niet, wel enigzins daar in de buurt (+/- 100 km daarboven)
In NL heb ik samen met mijn (beginners) vriend een rit gemaakt in de buurt van arnhem (veluwezoom)
Bij ons in de buurt rijdt ik wel eens in drenthe (noordlaren), bij het tinkerplein. Mijn eigen paardje is nog niet ingereden en/of helemaal verkeersmak, maar zodra dat zo ver is hoop ik haar een keer mee te nemen naar het buitenland om te rijden :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:43

Mijn vriend en ik waren wezen paardrijden in Mexico. Playa de eh... nog wat. :)) Oh wacht Playa del Carmen.
Via Trip Advisor terecht gekomen. Anders hadden we echt hier niet achter gekomen.
Rancho Baaxal is een geheime plek waar je alleen kunt komen als je alles van tevoren al afgesproken hebt en betaald. Dan pas krijg je een adres. Onze taxi chauffeur trok ook hoog zijn wenkbrauwen op toen we met het adres aankwamen. Affijn. Wij ernaartoe gereden. Kwamen we op een achteraf weg terecht en moesten we langs een bewaker. Daar kregen we een zilverkleurige munt die we bij de volgende passage moesten geven. Daar aangekomen werd er naar onze namen gevraagd en moesten we de munt weer inleveren. Nu bevonden we ons op privé gebied.
Het verhaal achter Rancho Baaxal.
D.M.V giften en paardrij ritjes houden ze hun hoofd boven water. Echter discretie, zorg voor het paard, en kleine groepen waarborgt hun bestaan.
Afgedankte, mishandelde, en zieke paarden mogen bij hun, de opgelopen trauma's verwerken. Paarden die daarna als zodanig weer kunnen functioneren, worden in mondjes maat ingezet bij hun ritten.
De ritten zijn chill, relaxed en schitterend te noemen. Je rijdt door bos, en strand. En heb je tussendoor 1 x pause op het strand. De paarden worden aan een struik of boom gebonden, en staan te chillen in de schaduw.
Rancho Baaxal is echt een aanrader. De mensen zijn zeer zuinig op hun paarden. En als je er bent, is het net alsof je op een ander stukje planeet bent.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:00

Ik ben in 2016 naar Hongarije gegaan op stage voor 2,5 maand in mijn eentje. Dit jaar ga ik er weer heen maar dan op vakantie. Vond het er zo leuk!
Ga ik weer foto's maken en natuurlijk paardrijden!
Ik hoop alleen wel dat het rijden een beetje gaat. Ondertussen rijd ik al een jaar niet meer en ben al niet de soepelste. :')

Na mijn stage had ik dit topic gemaakt:

[ITP] Pony's in de Hongaarse bergen!

Echt een mega mooie omgeving, heel veel routes, alle versnellingen, dagtochten en als je wil kan je er ook lessen. Maar ik ga natuurlijk voor de mega mooie ritten!
Alleen ik hoop wel dat we weinig bosjes met doorns tegen komen. Dat was niet fijn. Gelukkig zijn de paarden en pony's braaf, dus kon de doorns uit mijn arm halen tijdens het rijden. :+

Hbokslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 17:03

Wat een moi verhaal over paardrijden in Mexico, bijzonder! Ga ik onthouden

---

Wat betreft Hongarije, waar was dat? Ik heb op de Pesta gereden.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:21

Ik was in Legénd, bij The Little Horse valley, daar ga ik dit jaar ook weer heen! :D

Hbokslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 17:58

puppy1128 schreef:
Ik was in Legénd, bij The Little Horse valley, daar ga ik dit jaar ook weer heen! :D

Little Horse Valley, dat klinkt leuk!

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:03

Ik probeer ook wel een rit te maken op vakantie.
Ik heb al vaak het strand op Ameland onveilig gemaakt.
Ik heb ook paardgereden in Tunesië en Ierland.
Maar de beste ritten heb ik gemaakt op Aruba! Een goede vriendin woont daar en zij heeft 2 paardjes tot haar beschikking. Heerlijk relaxed rijden met z'n tweetjes door het woestijnachtige landschap, over witte stranden en in blauw water. Dat was echt fantastisch!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:10

Ik probeer ook vaak ergens te rijden als we elders zijn :-)

Meest memorabele ritten:
- in Oostenrijk, tijdens het skiseizoen. Moesten we de piste oversteken :)) (hier een beetje uitkijken, er komen ook skiërs van rechts.. huh? := )
- in Mongolie, op Mongoolse pony's. 'go with the flow, niet te veel interfereren en er vanuit gaan dat zij wel weten wat ze doen'
En afgelopen jaren ben ik verschillende malen meegeweest met een Hunt in Engeland (verschillende Hunts en verschillende paarden).

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:26

Ik rijd altijd op vakantie in Oostenrijk, al van jongs af aan dus ik heb op heel veel verschillende plekken in Oostenrijk gereden. (Wel alleen in de zomer) Ook in Italië en Duitsland, verder niet geloof ik. Ik wilde deze week graag rijden op Tenerife, maar dat gaat niet meer lukken.

Rijden in de bergen vind ik echt heerlijk, bergopwaarts voel je pas goed hoe sterk een paard eigenlijk is :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:30

Oh ja, ook nog eens gedaan :j in stap (gelukkig) zonder zadel ( := ) een hele buitenrit gehad door bergachtig Frankrijk. Dat was een beetje een uitdaging bergop (en bergaf := ).
Gelukkig zat er een goede bos manen op :))

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:32

Ik wil ook nog in andere landen gaan rijden O:)
Tot nu toe gereden in: België, Frankrijk, Duitsland, Zuid-Afrika en Curaçao (en Nederland)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:01

Ik vind het ook erg leuk om een rotje te maken op vakantie. Oostenrijk in volle galop door een meter sneeuw was geweldig.
Verder nog gereden in Brazilië, Kirgizië, Costa Rica en Colombia.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:59

Omdat dit topic niet aan de regels van [BRT] voldoet, plaats ik hier een slotje.