Buitenrijden Zuid-Kennemerland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Buitenrijden Zuid-Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 13:32

Hi bokkers,

Wie maakt hier wel eens een buitenrit? Is dat aan te raden als je niet langs het strand mag? Wat zijn de do's and don'ts? Zijn er eventueel in deze omgeving gebieden die beter aan te raden zijn?

Alvast dank voor jullie hulp!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70548
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Buitenrijden Zuid-Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:45

Ik verplaats dit topic naar BRT.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Buitenrijden Zuid-Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:51

Ik heb hier in het verleden met een verzorgpony regelmatig gereden. Mooi gebied, sommige stukken zijn wel zwaar door het duinzand. Maar ik heb het strand nooit echt gemist. Bepaalde delen lopen schotse hooglanders en pony's los, daar moet je paard wel mee om kunnen gaan.
Verder weet ik niet waar je precies zit in regio zuid-kennemerland, maar je hebt natuurlijk ook spaarnwoude, en nog wat kleinere parken waar je kan rijden.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:18

Ik kom er heel veel. Of het leuk is ligt heel erg aan welke route je rijdt, waar je van houdt en hoeveel conditie je paard heeft. Ik vind het prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:32

Waar in Zuidkennermerland? In de buurt van Bloemendaal, of Santpoort, of Haarlem of...?

je hebt idd Spaarnwoude, de kennermerduinen hebben zowel ingangen in Santpoort als Zandvoort en Bloemendaal (IJmuiden weet ik niet zeker, 3huis dan weer wel) Park Beeckenstein, Waterleidingduinen (Wel ruiterbewijs nodig), Middenduin, en nog heel wat parkjes waar je door mag en kan rijden. (Wel kans op loslopende honden.)

Ik weet het niet 100% zeker waar je ze kan kopen, maar er bestaan ruiterkaarten met alle ruiterroutes van Zuid Kennermerland erin. Ik meen dat je die bij ingang Koevlak/kennermerduinen bij het bezoekerscentrum kan kopen. Alleen is het daar allemaal verandert, daarom weet ik het niet zeker of ze die nog hebben.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:29

Toevallig heb ik gisteren voor het eerst in dit gebied gereden. Ik heb geparkeerd bij parkeerplaats 'Koevlak' bij het bezoekerscentrum. Van te voren even op de kaart gekeken en een route uitgestippeld. Op sommige punten zijn de paden inderdaad smal en zwaar, maar in stap prima te doen. Ik heb een heerlijke rit gemaakt van ca 2 uur. Mooi gebied om te rijden, zeker een aanrader!

marjolein__

Berichten: 336
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Oldebroek

Re: Buitenrijden Zuid-Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:19

Voor de duinen bij Koevlak (Zeeweg, Bloemendaal) heb je geen duinkaart oid nodig hoor. Het is wel betaald parkeren (alleen pinnen). Je kan daar een rondje rijden van uur of 2. Ook kan je op een gegeven moment richting Parnassia waar je het strand op kan (zomers na 18.00 uur of vanaf 15/9 weer de hele dag).

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:25

DromenLies schreef:
Hi bokkers,

Wie maakt hier wel eens een buitenrit? Is dat aan te raden als je niet langs het strand mag? Wat zijn de do's and don'ts? Zijn er eventueel in deze omgeving gebieden die beter aan te raden zijn?

Alvast dank voor jullie hulp!


De duinen zijn mul en zwaar, dus hou 's zomers zeker rekening met de temperatuur.
Is je paard de mulle omstandigheden niet gewend, pas dan ook in de winter je tempo aan ter voorkoming van peesblessures.
In onderstaande link vind je alle ruiterroutes in het gebied, maar ook daarbuiten zien en zelf je routes uitstippelen.

http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =672#stap4