Naar het strand, maar waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Naar het strand, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-16 17:37

Hallo!

In maart ga ik samen met een vriendin maar het strand met onze eigen paardjes! een droom die uitkomt *\o/*

mijn vader wilt rijden, en mijn moeder, vriend en de hond gaan waarschijnlijk ook mee. zij gaan dan even lekker wandelen en ergens wat drinken terwijl wij een lekkere strandrit gaan maken :)

maar wij komen zelf uit Flevoland en het strand is dus so ie so een uur rijden. (wat niet erg is)

maar waar kunnen we het beste heen gaan? bij voorkeur een strand waar het niet mega druk is met mensen en waar je ook stukje door het duin en misschien zelfs bos kan touren!.een rit van 2 a 3 uur is toch wel lekker als je er zo eind voor gereden hebt ;)
en natuurlijk willen we op het strand even lekker de benen streken ;)

maar we willen de auto en trailer ook ergens goed kwijt kunnen en bij voorkeur wel ergens dat mijn ouders zelf te te ver hoefen te wandelen naar het strand en ook dichtbij het strand een tentje of testaurantje op kunnen zoeken :)

wie heeft er tips en ervaringen?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Naar het strand, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:10

Langevelderslag in Noordwijkerhout.

Langevelderslag heeft een grote parkeerplaats waar je makkelijk de auto met trailer kwijt kan. Het kan er druk zijn, zeker in het weekend als het mooi weer is. Bij de parkeerplaats is een aantal eetgelegenheden, van een leuk restaurant, Nederzandt tot snackbar en ijssalon.

Je kan er makkelijk het strand op (wel even opletten op de getijdentabel: bij laagwater rijdt het het lekkerst) en richting Noordwijk kan je ook de duinen in en een rondje bos meenemen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Naar het strand, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:48

Hargen aan Zee

Autumnn

Berichten: 8026
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Naar het strand, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:09

Geen idee hoe ver het is, maar Castricum heeft alles wat jij wilt

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-16 18:28

Lizzyy schreef:
Geen idee hoe ver het is, maar Castricum heeft alles wat jij wilt


Castricum aan zee, is 1uur en 20 minuten rijden. dus best een stukje maar misschien wel te doen. kun je er iets meer over vertellen?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Naar het strand, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:40

Ik volg even mee, ben ook op zoek naar een goed strand in de buurt voor komend voorjaar.

Nog wel een vraag: mag je op de genoemde stranden het hele jaar het strand op?

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:01

Inderdaad Hargen aan Zee, volgens de navigatie is het Schoorl. Dat is een heel breed strand dus daar zal je geen last hebben van andere ruiters of mensen.
Er is daar een heel groot parkeerterrein, ideaal om te parkeren met trailer, bepaalde periodes in het jaar is het wel betaald parkeren.
Je kunt vanaf dat parkeerterrein eerst nog een stuk het bos en duin in of gelijk het strand op.

Autumnn

Berichten: 8026
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:32

Nadiine__x schreef:
Lizzyy schreef:
Geen idee hoe ver het is, maar Castricum heeft alles wat jij wilt


Castricum aan zee, is 1uur en 20 minuten rijden. dus best een stukje maar misschien wel te doen. kun je er iets meer over vertellen?


Wat wil je weten? Je hebt een grote parkeerplaats en ruimte voor trailers bij het strand zelf. Iets van 4 tenten waar je ouders kunnen zitten en er is een bos op 4 minuten stap afstand.

Als je slim bent parkeer je bij Johannes hof, dan kan je vanaf daar het bos in en het strand op. Enig nadeel is wel dat het lopend nog wel een stukje is voor je ouders. Met de auto is het van Johannes hof naar het strand denk ik 5 minuten.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-17 19:26

Hoe zit het met Bloemendaal?
Mag je daar in maart nog met de paarden het strand op?

Ik zie dat er ook een duin reservaat is waar je niet zonde vergunning op mag, maar dat er ook een groot nationaal park is met veel ruiterpaden waar je wel gratis mag rijden, is dit verschil duidelijk aangegeven?

en waar kun je dan parkeren met trailer?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers